Τετάρτη 1 Ιούλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Τεράστια κενά σε κρίσιμους τομείς

Σε κατάρρευση οδηγείται το ΝΑΤ, υπό διάλυση ο Οίκος Ναύτου και η Ναυτική Εκπαίδευση

Οι ελλείψεις σε προσωπικό συμπληρώνουν τα μεγάλα ελλείμματα του ΝΑΤ, αποδεικνύοντας ποια τύχη επιφυλάσσει η κυρίαρχη πολιτική για τα ασφαλιστικά ταμεία (φωτ. από κινητοποίηση των ταξικών δυνάμεων)
Οι ελλείψεις σε προσωπικό συμπληρώνουν τα μεγάλα ελλείμματα του ΝΑΤ, αποδεικνύοντας ποια τύχη επιφυλάσσει η κυρίαρχη πολιτική για τα ασφαλιστικά ταμεία (φωτ. από κινητοποίηση των ταξικών δυνάμεων)
Με την επέκταση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, μέσω των προγραμμάτων stage και άλλων μέτρων, σχεδιάζει να καλύψει η κυβέρνηση της ΝΔ τα τεράστια κενά στις οργανικές θέσεις του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των Νομικών Προσώπων του, όπως είναι το ΝΑΤ, ο Οίκος Ναύτου, η Ναυτική Εκπαίδευση, η Πλοηγική Υπηρεσία, το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας. Οπως αποκαλύφθηκε χτες, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου της διοίκησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπαλλήλων ΥΕΝ (ΠΟΥΕΝ), υπάρχουν συνολικά στο ΥΕΝ και τα Νομικά του Πρόσωπα περίπου 700 κενές οργανικές θέσεις, τις οποίες το υπουργείο σχεδιάζει να καλύψει με την «πρόσληψη» εργαζομένων με προγράμματα stage, δηλαδή ανασφάλιστους, με μισθό 400 ευρώ!

Τα στοιχεία που κατατέθηκαν έδειξαν ανάγλυφα το «έγκλημα διαρκείας» από την αντεργατική πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ πριν και της ΝΔ σήμερα σε βάρος του ΝΑΤ και των άλλων Ταμείων των ναυτεργατών, της Ναυτικής Εκπαίδευσης και άλλων οργανισμών που αφορούν τη ναυτεργατική οικογένεια, αλλά και τους ίδιους τους 1.300 εργαζόμενους του ΥΕΝ. Ζητήματα που έχουν αναδείξει με τους αγώνες τους οι ταξικές δυνάμεις ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, προβάλλοντας την ανάγκη για τη συσπείρωση δυνάμεων και κλιμάκωση των αγώνων.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Το ΝΑΤ κινδυνεύει με οργανωτική κατάρρευση. Από τις 440 οργανικές θέσεις είναι καλυμμένες οι 150. Από αυτούς τους εργαζόμενους οι 50 ετοιμάζονται να συνταξιοδοτηθούν. Εχουν να γίνουν προσλήψεις από τις αρχές της 10ετίας του '90. Αυτοί οι εργαζόμενοι καλούνται να καλύψουν τις ανάγκες ενός Ταμείου όπου μόνο οι συνταξιούχοι είναι πάνω από 65 χιλιάδες. Από το 2001 δεν έχει γίνει ισολογισμός του ΝΑΤ και δεν υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί για τις οφειλές των εφοπλιστών. Οπως ειπώθηκε, κανείς δε γνωρίζει πόσα ακριβώς οφείλουν οι εφοπλιστές στο Ταμείο. Ενδεικτικά αναφέρθηκε ότι μόνον 3 εταιρείες, ΝΕΛ του εφοπλιστή Απ. Βεντούρη, GA FERRIES του Αγούδημου και ΔΑΝΕ σε έναν λογαριασμό του ΝΑΤ το Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ), οφείλουν 15 εκατομμύρια ευρώ. Και από πάνω με διάταξη που θα ψηφιστεί στη Βουλή προετοιμάζουν τη σύνδεση του ΝΑΤ με τις ασφαλιστικές εταιρείες.
  • Με διάλυση απειλείται και ο Οίκος Ναύτου. Από τις 180 οργανικές θέσεις είναι καλυμμένες οι 70, οι μισές θέσεις γιατρών που προβλέπονται είναι κενές και, όπως επισημάνθηκε, τα ιατρεία του Οίκου Ναύτου «κινδυνεύουν και αυτά να καταρρεύσουν».
  • Στη Ναυτική Εκπαίδευση από τις 200 οργανικές θέσεις καλύπτονται οι ...97, ενώ το 75% των καθηγητών είναι ωρομίσθιοι. Και, βέβαια, το κτίριο του Κέντρου Επανακατάρτισης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ) είναι ετοιμόρροπο.

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ