Πέμπτη 18 Οχτώβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΠΛΟΙΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Μοιραία η έλλειψη πλοηγού στα μικρά πλοία

Το ναυτικό ατύχημα, που κόστισε τη ζωή ενός Κύπριου καπετάνιου, θα μπορούσε να είχε αποφευχτεί. Επί τόπου βρέθηκε αντιπροσωπεία του ΚΚΕ και του ΠΑΜΕ

Το ένα από τα δυο πλοία λίγο μετά τη σύγκρουση

Motion Team

Το ένα από τα δυο πλοία λίγο μετά τη σύγκρουση
Ενας αγνοούμενος ναυτεργάτης είναι ο τραγικός απολογισμός της σύγκρουσης δύο φορτηγών πλοίων που έγινε μόλις 700 μέτρα μακριά από τον ντόκο του εμπορικού λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Τα πλοία που συγκρούστηκαν είναι το 34χρονο ελληνικό «DIAMOND 1» και το «DUBAI GUARDIAN» με σημαία Παναμά. Αγνοούμενος είναι ο Κύπριος καπετάνιος του ελληνικού φορτηγού, το οποίο μέσα σε 20 λεπτά από τη σύγκρουση βυθίστηκε και βρίσκεται σε βάθος 15 μέτρων.

Το ελληνικό φορτηγό πλοίο με 6 Ελληνες ναυτεργάτες πλήρωμα, τον Κύπριο καπετάνιο και έναν επιβάτη, είχε αποπλεύσει από το λιμάνι φορτωμένο με 1.470 τόνους φυσικού λιγνίτη. Από την πλευρά του ΥΕΝ έγινε προσπάθεια από την πρώτη στιγμή, και πριν ακόμα αρχίσουν οι έρευνες για τα αίτια της σύγκρουσης, να φορτωθούν όλες οι ευθύνες στον αγνοούμενο καπετάνιο του ελληνικού φορτηγού. Οπως έλεγαν, είχε πάρει λάθος πορεία και προκειμένου να μην πέσει σε αβαθή, έκανε έναν απότομο ελιγμό, με αποτέλεσμα το πλοίο να εμβολιστεί από το «DUBAI GUARDIAN» το οποίο εκείνη την ώρα έμπαινε στο λιμάνι. Οι έξι ναυτεργάτες του «DIAMOND 1» πριν βουλιάξει το πλοίο πρόλαβαν και επιβιβάστηκαν σε πλοηγίδα που υπήρχε στην περιοχή, ενώ ο καπετάνιος παρέμεινε στο πλοίο.

Και από τη νέα ναυτική τραγωδία αναδεικνύεται η έλλειψη στα μέτρα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας για να μη χάνουν κανένα φράγκο οι εφοπλιστές. Οι κανονισμοί, κομμένοι στα εφοπλιστικά μέτρα, υποχρεώνουν μόνο τα μεγάλα πλοία κατά τη διάρκεια εισόδου και εξόδου από τους λιμένες να έχουν πλοηγούς (πιλότους). Σε πλοία που είναι στο μέγεθος του «DIAMOND 1» η χρησιμοποίηση πλοηγού αφήνεται στην εκτίμηση του καπετάνιου. Ετσι στην προκειμένη περίπτωση πλοηγό είχε μόνο το «DUBAI GUARDIAN».

Επιπλέον, το ναυάγιο προκαλεί ερωτήματα για τη λειτουργία του συστήματος ρύθμισης και ελέγχου της κυκλοφορίας στο λιμάνι, το λεγόμενο VTMIS, σύστημα χρυσοπληρωμένο από τους εργαζόμενους της χώρας.

Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έσπευσαν αντιπροσωπεία της ΚΟΘ του ΚΚΕ, η βουλευτής Σοφία Καλαντίδου και ο ΓΓ του ΕΚΘ και στέλεχος του ΠΑΜΕ Σωτήρης Ζαριανόπουλος, προκειμένου να ενημερωθούν από το λιμενάρχη για τις συνθήκες του ναυαγίου και τον εντοπισμό του αγνοούμενου καπετάνιου. Η βουλευτής σε δήλωσή της σχολίασε την έλλειψη πλοηγού τονίζοντας ότι «πιθανά να αποφεύγαμε το δυσάρεστο γεγονός αν υπήρχε πλοηγός. Ο λαός πρέπει να γνωρίζει ότι όσο η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας μπαίνει στα ζητήματα του κόστους, θα έχουμε και τέτοια ατυχήματα και θύματα».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ