Τρίτη 27 Φλεβάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΓΙΑ «ΕΛΕΥΘΕΡΗ» ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Πρόταση - χάδι στα αυτιά των μαθητών και του συστήματος

Διάσπαση του ενιαίου της εκπαίδευσης, υποβάθμιση των σπουδών στα ΑΕΙ, πλήθος ασαφειών και διφορούμενων σημείων συνθέτουν την πρόταση που έδωσε χτες στη δημοσιότητα ο Συνασπισμός για την «ελεύθερη πρόσβαση» στα Πανεπιστήμια και την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων.

Η πρόταση ζητά κατάργηση του περιορισμού του αριθμού εισακτέων στο Πανεπιστήμιο, καθιέρωση της ελεύθερης πρόσβασης σ' αυτό.

Μιλά για αποσύνδεση του Λυκείου από την είσοδο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά αναφέρουν: «Στην επιλογή της πανεπιστημιακής σχολής σημαντικό, όχι όμως πια αποκλειστικό, ρόλο παίζει και το απολυτήριο του πλήρως αναδιαρθρωμένου Λυκείου». Είναι, ωστόσο, κατανοητό ότι από τη στιγμή που το απολυτήριο θα παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή πανεπιστημιακής σχολής, υπάρχει σύνδεση και όχι αποσύνδεση.

Ενα άλλο σημείο της πρότασης είναι κι αυτό που θέλει «κύκλους Πρώτου Ετους σπουδών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δηλαδή πανελλαδικά δικτυωμένο και ενιαίο ανά γνωστικό πεδίο πρώτο πανεπιστημιακό έτος. Το πρώτο αυτό έτος αντιστοιχεί σε ευρέα γνωστικά πεδία, που εκβάλλουν στα προγράμματα σπουδών όλων των δημοσίων ανώτατων ιδρυμάτων τεχνολογικής και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης».

Αυτό σε συνδυασμό με την κατηγορηματική θέση πως «η αναμόρφωση του Πρώτου Ετους δε θα επηρεάσει ούτε στο ελάχιστο προσθετικά τη διάρκεια για την απόκτηση πτυχίου ΑΕΙ ή ΤΕΙ», παραπέμπει σε 3ετούς φοίτησης σχολές για τις σημερινές 4ετούς φοίτησης, ανοίγοντας το δρόμο για την ισοτιμία τους με τα διάφορα «μπάτσελορ». Γενικά, η μείωση σημαίνει πρακτικά υποβάθμιση των σπουδών.

Η ελεύθερη πρόσβαση, έτσι όπως την παρουσιάζουν, δεν απαντά πώς θα λειτουργούν οι σχολές, όταν τη μια χρονιά μπορεί να εισάγονται σ' αυτές 1.000 φοιτητές και την αμέσως επόμενη 3.000. Απ' αυτό και μόνο είναι ανεδαφική.

Η πρότασή τους οδηγεί στη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα της Παιδείας, καθώς ζητά μαθήματα αλά καρτ, δηλαδή «διαφοροποιημένη μάθηση για όλα τα παιδιά», με «επισήμανση της αφετηρίας, των ιδιαιτεροτήτων, της πολιτιστικής καταγωγής» κλπ. Κι όλα αυτά στο όνομα των ίσων δυνατοτήτων για πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση. Εξατομικευμένο δηλαδή πρόγραμμα διδασκαλίας, αντί για ενιαίο πρόγραμμα, με ενίσχυση της βοήθειας στους μαθητές που τη χρειάζονται π.χ. εκμάθηση γλώσσας κλπ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αντιδραστικές ρυθμίσεις για την πρόσβαση στα ΑΕΙ και την αστυνόμευσή τους(2020-12-23 00:00:00.0)
Ξεσηκωμός ενάντια στο νέο πολυνομοσχέδιο - «σκούπα» για την Εκπαίδευση(2019-04-17 00:00:00.0)
Οι ταξικοί φραγμοί στο ύψος τους(2008-12-31 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ