Παρασκευή 26 Γενάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Τη θέλουν εκτός Δημοσίου

Ορισμένες απλές επιχειρηματικές κινήσεις αρκούν για να γίνουν οι «Ολυμπιακές Αερογραμμές» (ΟΑ) κερδοφόρες, αλλά ισχυρά συμφέροντα που υπάρχουν εντός και εκτός της Ευρωπαϊκής Ενωσης επιδιώκουν την εκποίηση ή και το κλείσιμό τους! Αυτό είναι το συμπέρασμα της «ελεύθερης» συζήτησης που είχαν οι δημοσιογράφοι σε «δείπνο εργασίας» με τη διοίκηση των ΟΑ.

Τόσο ο πρόεδρος, όσο και ο διευθύνων σύμβουλος των ΟΑ εξέφρασαν την άποψη ότι η εταιρεία θα μπορούσε από ζημιογόνα, που είναι σήμερα, να καταστεί κερδοφόρα. Υποστήριξαν ότι αυτό δε γίνεται, επειδή η Ευρωπαϊκή Ενωση απαγορεύει τις επενδύσεις που απαιτούνται για την ανάπτυξη μιας δημόσιας εταιρείας. Στο πνεύμα αυτό, τάχθηκαν υπέρ της «ιδιωτικής επένδυσης» στην εταιρεία, αλλά κατά της λειτουργίας της με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, λόγω του κοινωνικού ρόλου που επιτελεί.

Μεταξύ άλλων, ειπώθηκε ότι οι ΟΑ έχουν καταθέσει αγωγή κατά του ελληνικού Δημοσίου, διεκδικώντας περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ, λόγω αυξημένου κόστους λειτουργίας της εταιρείας στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Υπενθυμίζεται ότι το διαιτητικό δικαστήριο έχει υποχρεώσει ήδη το ελληνικό Δημόσιο να καταβάλει στην «παλιά Ολυμπιακή» 564 εκατ. ευρώ, λόγω της υποχρεωτικής μετεγκατάστασης της εταιρείας από το Ελληνικό στον ΔΑΑ.

Τέλος, αναφέρθηκε ότι από την έναρξη λειτουργίας των ΟΑ (Νοέμβρης 2003), έως και το τέλος του 2005, το έλλειμμα ανήλθε σε 220 εκατ. ευρώ. Ο ετήσιος τζίρος της εταιρείας ανέρχεται σε 700 εκατ. ευρώ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ