Κυριακή 3 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Χρονιά αγώνων των εικαστικών καλλιτεχνών

Το 1998 ήταν χρονιά αγώνων και κινητοποιήσεων για τους εικαστικούς δημιουργούς. Οι εικαστικοί και το ΕΕΤΕ αντιστάθηκαν σε μέτρα που θίγουν τον κλάδο τους και κινητοποιήθηκαν μαζικά, δίνοντας τη δική τους απάντηση στην κυβερνητική πολιτική.Αποκορύφωμα των αγώνων τους ήταν οι κινητοποιήσεις τους κατά της υποχρεωτικής εγγραφής τους στο ΤΕΒΕ. Κινητοποιήσεις που απέφεραν θετικές ρυθμίσεις, αν και ακόμα εκκρεμεί το ζήτημα της καθολικής ασφάλισης - συνταξιοδότησης των εικαστικών.Σημαντικές ήταν και οι κινητοποιήσεις τους για την απόκτηση του κτιρίου της οδού Βαλτετσίου 42, που προορίζεται να γίνει Πολυδύναμο Εικαστικό Κέντρο στα Εξάρχεια. Ομως, η παραχώρησή του στο ΕΕΤΕ συνοδεύτηκε από "πισωγύρισμα" της διαδικασίας αποκατάστασης του κτιρίου, αφού το υπουργείο Οικονομικών δεν ενέκρινε το πρόγραμμα δράσης του ΥΠΠΟ, κατά το μέρος που αφορά στο κτίριο της Βαλτετσίου.

Μαχητική ήταν και η στάση των καθηγητών καλλιτεχνικών μαθημάτων στη βασική εκπαίδευση,εκφράζοντας την αγανάκτησή τους για τον παραγκωνισμό του μαθήματος, αλλά και την εντεινόμενη υποβάθμιση της καλλιτεχνικής παιδείας. Σταθμός στη δραστηριότητά τους ήταν το Β Συνέδριο Καλλιτεχνικής Παιδείας με θέμα "Ο δημιουργικός κοινωνικός άνθρωπος",σε συνεργασία με το ΕΕΤΕ.

Από τις σημαντικές εκθέσεις που πραγματοποιήθηκαν το 1998, αναφέρουμε τη μεγάλη ομαδική εικαστική έκθεση που διοργάνωσε το φθινόπωρο η ΕΕΔΥΕ, αλλά και την έκθεση "Πρόσωπο με πρόσωπο" του ΕΕΤΕ, στην οποία συμμετέχουν 15 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και την Τουρκία. Επίσης, το 1998, πραγματοποιήθηκε αναδρομική έκθεση έργων της Βάσως Κατράκη,ενώ η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων επαναλειτούργησε με την αναδρομική έκθεση έργων του Κώστα Ανδρέου.

Η Εθνική Πινακοθήκη λειτούργησε και το 1998 κυρίως σαν κέντρο περιοδικών εκθέσεων. Από τις εκθέσεις που φιλοξένησε, είδαμε εκ μεταφοράς τον Δανιήλ και τον Ακριθάκη,ενώ η επιμελήτρια Μαρινέλα Ζ. Κασιμάτη,αξιοποιώντας τους κρυμμένους - σταθερά - θησαυρούς του ιδρύματος, παρουσίασε το Πάσχα τον κύκλο των 58 χαλκογραφιών Misere του Georger Rouault.

Τέλος, τη χρονιά σημάδεψαν δύο μεγάλες απώλειες, του Μίνου Αργυράκη (1919-1998) και του Ηλία Δεκουλάκου (1929-1998).

Η. Μ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ