Το 40% των Ελλήνων δε θα κάνουν φέτος διακοπές, αφού το πορτοφόλι τους δεν αντέχει το κόστος μιας ανάγκης που μετατρέπεται ολοένα και περισσότερο σε πολυτέλεια
Eurokinissi |
Το επίδομα αδείας σήμερα πια δε φτάνει ούτε για τα εισιτήρια των πλοίων. Καθώς οι αυξήσεις που έχουν γίνει στα εισιτήρια το τελευταίο εξάμηνο αρκούν για να αποτρέψουν κάποιον για να ταξιδέψει. Ετσι το πλοίο, που κάποτε θεωρούνταν φθηνό, λαϊκό μέσο μαζικής μεταφοράς, τώρα πια έχει γίνει «είδος πολυτελείας». Αλλά και το ταξίδι με το αυτοκίνητο δεν είναι φθηνό, αφού μόνο τα διόδια και οι αυξήσεις της βενζίνης είναι η πρώτη... ψυχρολουσία πριν τις διακοπές.
Από την άλλη, το μεγαλύτερο κονδύλι για τις διακοπές ήταν και παραμένει η στέγη. Για το λόγο αυτό και οι περισσότεροι είτε αρκούνται σε ολιγοήμερες διακοπές, είτε προσπαθούν να καλυφθούν περνώντας ένα μεγάλο μέρος των διακοπών στο πατρικό σπίτι στο χωριό ή στο σπίτι κάποιου φίλου ή συγγενή.
Eurokinissi |
Και ενώ όλα τα έξοδα που έχουν να κάνουν με τις διακοπές έχουν ανέβει στα ύψη, οι μισθοί των εργαζομένων, αλλά και οι συντάξεις, έχουν μείνει καθηλωμένοι. Για παράδειγμα, μια τετραμελής οικογένεια για να περάσει επτά μέρες διακοπών θέλει κάτι παραπάνω από 1.100 ευρώ, ενώ οι μισθοί και οι συντάξεις παραμένουν στα 600 και 700 ευρώ το μήνα. Ενώ η «αύξηση» με την οποία βιομήχανοι και ΓΣΕΕ φιλοδώρησαν για φέτος τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων δεν ξεπερνάει τα 0,77 λεπτά του ευρώ μεικτά στο μεροκάματο. Ετσι οι διακοπές από ανάγκη των πολλών, μετατρέπονται όλο και περισσότερο σε προνόμιο των λίγων.
Την ίδια ώρα και ενώ οι εργαζόμενοι μετράνε ευρώ - ευρώ το κόστος των διακοπών τους, οι υπουργοί Τουρισμού και Ανάπτυξης διατυμπανίζουν με κάθε ευκαιρία ότι θέλουν τουρισμό υψηλού επιπέδου και για υψηλά βαλάντια στη χώρα. Δηλώνουν, δηλαδή, ξεκάθαρα ότι θέλουν να κάνουν τη χώρα ένα απέραντο τουριστικό θέρετρο στο οποίο να έρχονται οι πλούσιοι του πλανήτη να περνάνε καλά και οι εργαζόμενοι της χώρας να είναι υπάλληλοι και να μην μπορούν να χαρούν ό,τι παράγουν...