Πέμπτη 13 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ
Απύθμενη (εφοπ)ληστεία

Εχουν το θράσος να κάνουν ότι «τσακώνονται» στη Βουλή και στα ΜΜΕ για το ποιος ευθύνεται περισσότερο για την εφοπλιστική ασυδοσία. Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, τα κόμματα που η... διαφορά τους εντοπίζεται στο ότι οι μεν συντάσσονται με τους «μονοπύθμενους» εφοπλιστές και οι δε με τους «διπύθμενους» εφοπλιστές (ή μήπως το ανάποδο;), δίνουν άλλη μια καλοκαιρινή παράσταση στα λιμάνια της ακρίβειας και της ταλαιπωρίας.

*

Οπως προκύπτει από την τελευταία απογραφή του πληθυσμού της χώρας, στη νησιωτική Ελλάδα κατοικούν πάνω από 1.300.000 άνθρωποι. Είναι οι άνθρωποι που το χειμώνα κάνουν μέχρι και 8 μήνες να δουν καράβι από τον Πειραιά (π.χ. Λειψοί)! Που όταν αρρωσταίνουν, ελπίζουν σε ένα θαύμα για να μεταφερθούν σε νοσοκομείο. Που τους έχουν παραπεταμένους μέσα στη θάλασσα, χωρίς δουλιά, χωρίς σχολειά, χωρίς γιατρούς και που τους θυμούνται μόνο όταν έρχονται οι εκλογές...

*

Ολοι αυτοί οι άνθρωποι - συν τους ταξιδιώτες προς τα νησιά - έχουν αφεθεί έρμαια στις ορέξεις των εφοπλιστών. Οι εφοπλιστές κάνουν ό,τι γουστάρουν. Εκτελούν τα δρομολόγια (για πολλά από τα οποία επιχορηγούνται από το κράτος), όποτε το θέλουν και εφόσον το θέλουν. Εφόσον, δηλαδή, τους «συμφέρει». Μεταφέρουν κόσμο και εμπορεύματα όπως αυτοί θέλουν και άμα το θέλουν. Αμα, δηλαδή, εξασφαλίζουν τη μέγιστη δυνατή κερδοσκοπία, που προκύπτει ως συνδυασμός από τις ληστρικές τιμές στα εισιτήρια και από τις κερδοφόρες γι' αυτούς επιλογές τόσο του τόπου που θα στείλουν τα πλοία τους, όσο και της συχνότητας των δρομολογίων.

*

Το αποτέλεσμα είναι 1.300.000 νησιώτες και μερικά εκατομμύρια επισκέπτες, για να ικανοποιηθεί το στοιχειώδες δικαίωμά τους στη μετακίνηση (μια από τις περίφημες «ελευθερίες» του Μάαστριχτ - τρομάρα τους!), πρέπει να πληρώνουν «λύτρα» σε μια χούφτα «καρχαρίες». Να στοιβάζονται σαν τα ζώα σε πλοία που σε πολλές περιπτώσεις είναι υπέργηρα και κακοσυντηρημένα. Να περιμένουν με τις ώρες στα λιμάνια πότε θα δεήσουν να καταπλεύσουν και να αποπλεύσουν τα πλοία του κάθε Αγούδημου.

*

Στο κράτος της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, σε μια χώρα με τόσα νησιά, το δικαίωμα στη μετακίνηση - και τελικά στη ζωή - εκατομμυρίων ανθρώπων είναι υπόθεση των... «ιδιωτών»!

Η συγκρότηση ενός Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η δημιουργία ενός δημόσιου φορέα με σύγχρονα και ασφαλή πλοία, με φτηνό εισιτήριο και με εργασιακές συνθήκες που στη θέση της σημερινής «γαλέρας» θα εξασφαλίζουν την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, έτσι ώστε να σπάσει το μονοπώλιο των εφοπλιστών, να μπει τέρμα στην απληστία τους, να μη γίνεται ο λαός άθυρμα στα χέρια των «πειρατών», φτάνει στα αυτιά των δικομματικών μας ταγών περίπου σαν «βρυχηθμός» του... φαντάσματος του κομμουνισμού!

*

Πρόκειται για μια πολύ λογική πολιτική αντίδραση μιας και το κράτος της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ δεν είναι παρά το κράτος των εφοπλιστών. Πράγματι. Πολιτικές που θα στρέφονται ενάντια στην (εφοπ)ληστεία, προϋποθέτουν στη θέση του (εφοπ)ληστρικού κράτους ένα άλλο κράτος. Με λαϊκή εξουσία και λαϊκή οικονομία, στον αντίποδα της σημερινής εξουσίας και της σημερινής οικονομίας, που μοναδικό τους μέλημα είναι να διασφαλίζουν ευρύχωρους... πυθμένες για τα απύθμενα κέρδη των εφοπλιστών και το πώς στη χώρα των... «πέντε θαλασσών» θα επικρατεί το καθεστώς των «τσιφλικάδων της θάλασσας»!


Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ