Σάββατο 1 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Ομηροι των μεγαλοεταιριών οι επιβάτες

Την παραβίαση της νομοθεσίας από τις τρεις μεγαλοεταιρίες, πληρώνουν επιβατικό κοινό και ναυτεργάτες 

Τον ασφυκτικό κλοιό των τριών μεγαλοεταιριών στην ακτοπλοΐα νιώθουν για τα καλά το επιβατικό κοινό και οι ναυτεργάτες. Οπως υπολογίζεται από την κατά 80 με 85% πληρότητα των ακτοπλοϊκών πλοίων, χτες έφυγαν από το λιμάνι του Πειραιά περίπου 35.000 επιβάτες και, όπως ήταν αναμενόμενο, σε πολλές των περιπτώσεων κυριάρχησαν οι καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις των πλοίων. Είναι ενδεικτικό, όπως καταγγέλθηκε από διαμαρτυρίες επιβατών, ότι το πλοίο «ΝΤΑΛΙΑΝΑ» έφυγε με μισή ώρα καθυστέρηση και, βέβαια, κατάμεστο.

Οι Μινωικές Γραμμές, ΑΝΕΚ και Επιχειρήσεις Αττικής, όχι μόνο τείνουν να μετατρέψουν την ισχύουσα νομοθεσία σε κενό γράμμα, αλλά, αρπάζοντας την ευκαιρία που τους δίνει η θερινή περίοδο και, κατά συνέπεια, η αύξηση της επιβατικής κίνησης, έχουν θέσει υπό καθεστώς ομηρίας τους επιβάτες, κλιμακώνοντας τους εκβιασμούς τους προς την κυβέρνηση, αλλά και τον «καυγά» μεταξύ τους, προκειμένου η κάθε μια να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο στο χώρο της ακτοπλοΐας.

Το πρόσχημα για τον ανταγωνισμό που έχει ξεσπάσει έδωσε η απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστου Παπουτσή, με την οποία καθορίζει το ωράριο των πληρωμάτων των ταχύπλοων σκαφών στις 11 ώρες και τέθηκε από χτες σε εφαρμογή. Ομως, ουσιαστικά, αυτή η υπόθεση τροφοδοτείται από την ίδια την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, καθώς αυτή ήταν που συνέβαλε στη δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων στο χώρο της ακτοπλοΐας, όταν συνυπέγραψε μαζί με τη ΝΔ το διαλυτικό Κανονισμό 3577/92, που θα τεθεί σε ισχύ, επίσημα τουλάχιστον, το 2004. Πρόκειται για τον κανονισμό, που «σπάει» το καμποτάζ, το δικαίωμα, δηλαδή, να εκμεταλλεύονται τις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες μόνο πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα..

Τη σκυτάλη των εκβιασμών κρατάει η MFD, θυγατρική των Μινωικών Γραμμών, της οποίας η πλειοψηφία των μετοχών ανήκει σε μεγαλοεπιχειρηματίες, όπως οι Σ. Κόκκαλης, Γ. Βαρδινογιάννης, Δ. Κοντομηνάς και άλλοι. Η MFD, δήθεν δυσαρεστημένη από την υπουργική απόφαση και αρνούμενη να εφαρμόσει τη μέθοδο των διπλών πληρωμάτων, μείωσε τα δρομολόγια σε τέσσερα ταχύπλοά της.

Δε διστάζει δε να εμπαίξει το ΥΕΝ, καθώς, με επιστολή της προς τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Α. Συρίγο, αφού αναφέρει ότι θα δρομολογήσει νέα πλοία που θα εκτελούν τη γραμμή Πάτρα - Αγκόνα σε 14 ώρες, επισημαίνει ότι αν στα πλοία της αυτά υψώσει την κοινοτική σημαία θα απασχολεί τα πληρώματα και 14 ώρες, «αν όμως υψώσει την ελληνική, όπως και προτίθεται, θα προσκρούσει στις διατάξεις, που με υπουργική απόφαση καθιερώσατε, αφού δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει πέραν των 10 ωρών τους Ελληνες ναυτικούς, ακόμα και αν το επιθυμεί» και καταλήγει: «Εφαρμόζοντας λοιπόν την υπουργική απόφαση, πώς θα προβούμε σε αντικατάσταση του α` πληρώματος, αφού το πλοίο μας θα είναι στο μέσο της διαδρομής;». Ομως, η κωμωδία δε σταματάει εδώ. Χτες, σε δελτίο Τύπου του ΥΕΝ, αναφέρεται ότι οι υπηρεσίες του «θα εξετάσουν τα θέματα που θέτει η επιστολή και θα απαντήσουν έγκαιρα και εμπεριστατωμένα, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους»...


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ