Σάββατο 4 Φλεβάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΔΙΕΘΝΗ
ΑΙΓΥΠΤΟΣ
Πολύνεκρο ναυάγιο ανοιχτά της Ερυθράς Θάλασσας

Το υπερήλικο «σαπάκι» έστειλε στον υγρό τάφο αδιευκρίνιστο αριθμό εργατών

Αμίλητοι οι αστυνομικοί μπροστά στην αγωνία των συγγενών

Associated Press

Αμίλητοι οι αστυνομικοί μπροστά στην αγωνία των συγγενών
ΚΑΪΡΟ.--

Περίπου 1.500 Αιγύπτιοι εργάτες και δεκάδες άλλοι Αραβες που επέστρεφαν από τα γιαπιά της Σαουδικής Αραβίας δεν πρόλαβαν να ξαναδούν τα σπίτια τους. Οι περισσότεροι χάθηκαν χτες τα ξημερώματα στα παγωμένα, βαθιά νερά της Ερυθράς Θάλασσας - μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Αιγύπτου - πιθανότατα γιατί το ηλικίας 35 χρόνων οχηματαγωγό - επιβατηγό «Αλ Σαλάμ» που τους μετέφερε δεν άντεξε στη μάχη με την ανεμοθύελλα και τους ισχυρούς ανέμους που έπνεαν στην περιοχή... Το σκάφος, έλεγε στέλεχος της βρετανικής ναυτιλιακής επιθεώρησης «Λόιντς Λιστ», ήταν τέτοιου τύπου «που ακόμη και λίγο νερό θα αρκούσε να το αναποδογυρίσει»...

Οι επιζήσαντες (ως χτες βράδυ) υπολογίζονταν πότε σε «203» και πότε σε «περίπου 400»... Οσο για πτώματα των θυμάτων; Σύμφωνα με την αιγυπτιακή πρεσβεία στο Λονδίνο «ήταν πολλές δεκάδες».

Ο Αιγύπτιος πρόεδρος, Χόσνι Μουμπάρακ, διέταξε «επείγουσα έρευνα» για την εξακρίβωση των αιτιών που οδήγησαν σε μία μάλλον αναμενόμενη τραγωδία. Ο υπουργός Μεταφορών της κυβέρνησής του, Μοχάμεντ Λούφτι Μανσούρ, επέμενε πως «τηρούνταν όλοι οι προβλεπόμενοι κανονισμοί ασφαλείας»... Αλλά, από την Αιγυπτιακή Ναυτιλιακή Αρχή κανείς δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει εάν π.χ. υπήρχαν σωσίβια και σωστικές λέμβοι για όλους τους επιβάτες του σκάφους, που κατά τις δηλώσεις τους ήταν «χωρητικότητας 1.200 επιβατών και 200 οχημάτων». Ομως, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Αιγυπτιακής Ναυτιλιακής Αρχής, οι επιβαίνοντες ήταν πολλοί παραπάνω. Αρχικά ήταν 1.318 (ανάμεσά τους και το 96μελές πλήρωμα) εκ των οποίων 1.200 Αιγύπτιοι εργάτες και προσκυνητές που είχαν παρατείνει το προσκύνημά τους στη Μέκκα, 99 Σαουδάραβες, 3 Σύροι, 2 Σουδανοί, ένας Καναδός... Επειτα ανακοινώθηκε πως ήταν «περίπου 1.500»!

Οι πληροφορίες για το εάν ο πλοίαρχος του σκάφους - που ανήκει σε αιγυπτιακή εταιρία, αλλά ήταν νηολογημένο στον Παναμά -έστειλε σήμα SOS ήταν αντιφατικές. Γεγονός είναι πως «εξαφανίστηκε από τα ραντάρ» περίπου στις 2.00 χτες τα ξημερώματα και ενώ υποτίθεται πως μία ώρα αργότερα (3.00 π.μ) θα έφθανε (από το σαουδαραβικό λιμάνι της Τζέντα) στο λιμάνι Σαφάγκα της Αιγύπτου... Οι συγγενείς των επιβατών, σε κατάσταση σοκ, περίμεναν επί ώρες βυθισμένοι στην αγωνία δηλώνοντας πως κανείς από τις αρχές δεν τους ενημέρωνε...

Οσο για τις επιχειρήσεις διάσωσης; Τα ειδησεογραφικά πρακτορεία μιλούν για καθυστερημένη αντίδραση, σύγχυση και σπασμωδικές ενέργειες, αφού 10 ώρες μετά το ναυάγιο υπήρχαν στον τόπο της τραγωδίας μόνον τέσσερα σκάφη της αιγυπτιακής Ακτοφυλακής. Επιπλέον, οι αιγυπτιακές αρχές αρχικά αρνήθηκαν, αλλά μετά δέχτηκαν την προσφορά των Βρετανών να αποστείλουν στην περιοχή την πολεμική φρεγάτα ΗΜS BOULWARK. Αργότερα ζητήθηκε βοήθεια και από το αμερικανικό σκάφος ORION...


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ