Κανονισμό που οριοθετεί ως ανώτατο χρόνο οδήγησης, για τους οδηγούς φορτηγών, στις 56 ώρες τη βδομάδα, έναντι 74, που ισχύει σήμερα, αποφάσισαν χτες το Συμβούλιο των Υπουργών της ΕΕ και το ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στις Βρυξέλλες.
Ο χρόνος υποχρεωτικής ανάπαυσης των οδηγών αυξάνεται σε εννέα ώρες αντί για οχτώ, ενώ φαίνεται να προχωρά υποχρεωτικός χρόνος ανάπαυσης 45 ωρών, σε διάστημα δύο βδομάδων. Σύμφωνα με την απόφαση, τα κράτη - μέλη θα μπορούν να θεσπίσουν εφόσον το επιθυμούν και αυστηρότερους κανονισμούς, προκειμένου να διασφαλιστεί τόσο η ασφάλεια των εργαζομένων στα φορτηγά, όσο και των εθνικών οδικών δικτύων.
Η ευθύνη για την εφαρμογή του κανονισμού μετατίθεται στους ιδιοκτήτες των φορτηγών με συνυπεύθυνες τις εταιρίες που τα μισθώνουν. Εισάγοντας δε τον ηλεκτρονικό ταχογράφο, που θα καταγράφει λεπτομερώς τους χρόνους οδήγησης και ανάπαυσης, εικάζεται ότι θα είναι δυνατός ένας καλύτερος έλεγχος της κατάστασης.