Παρασκευή 7 Οχτώβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
«Κλείστε την » προστάζει η κομισάριος των Βρυξελλών

Ο Πρόεδρος των ΟΑ «κατάπιε» χτες στη Βουλή τις καταγγελίες του για διαπλεκόμενους με την εταιρία, προκαλώντας την αντίδραση της Λ. Κανέλλη, που τον κατηγόρησε ότι αδικεί τη νοημοσύνη των βουλευτών

Από πρόσφατη κινητοποίηση εργαζομένων για την ΟΑ, στο αεροδρόμιο
Από πρόσφατη κινητοποίηση εργαζομένων για την ΟΑ, στο αεροδρόμιο
Σε άτακτη υποχώρηση σε σχέση με όσα κατήγγειλε ένα μήνα πριν για τα συμφέροντα που υπονομεύουν την εταιρία, προχώρησε χτες ο πρόεδρος των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» (ΟΑ) Π. Παπαγεωργίου που κλήθηκε να παρουσιαστεί στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Λίγες ώρες πριν ο αρμόδιος Επίτροπος της ΕΕ για τις Μεταφορές, Ζακ Μπαρό, εμφανίστηκε προκλητικά ωμός για τις εξελίξεις στην ΟΑ, αλλά και τις μεθοδεύσεις των Βρυξελλών για την επιβολή του αυθαίρετου και υπέρογκου προστίμου επιστροφής κονδυλίων στο Δημόσιο.

Οπως είναι γνωστό ο Π. Παπαγεωργίου σε άρθρο του στην εφημερίδα «Καθημερινή» σχετικά με τις εξελίξεις στην εταιρία:

  • Είχε κάνει λόγο για ανταγωνίστριες εταιρίες «των οποίων οι μέτοχοι μπορούν και διαπλέκονται, χρηματοδοτούν κόμματα και υποψηφίους και κάθονται στο "ταμείο" για την είσπραξη των ποικίλων ωφελημάτων τους».
  • Τόνιζε ότι οι ανταγωνιστές επιθυμούν το κλείσιμο της «Ολυμπιακής» ή μέσω εκκαθάρισης να αγοράσουν σε καλή τιμή τα περιουσιακά της στοιχεία.

Το άρθρο αυτό του προέδρου των ΟΑ αποτέλεσε την αφορμή για την κλήση του στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, αλλά χτες ο Π. Παπαγεωργίου διέψευσε τον εαυτό του. Ισχυρίστηκε ότι το συγκεκριμένο άρθρο δεν αναφερόταν στην «Ολυμπιακή» αλλά συμπύκνωνε τον προβληματισμό των φοιτητών του (είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο) για τα προβλήματα που παρουσιάζονται στις διαδικασίες γενικά των ιδιωτικοποιήσεων!

Η θέση αυτή προκάλεσε την αντίδραση της βουλευτή του ΚΚΕ Λ. Κανέλλη η οποία είπε ότι με τέτοιες θέσεις αδικείται η νοημοσύνη των βουλευτών που μετέχουν στην επιτροπή. Η βουλευτής του Κόμματος ζήτησε συγκεκριμένα στοιχεία για τον τζίρο της «Ολυμπιακής», την υπερεπάρκεια της πληρότητας των πτήσεών της και τα υπέρογκα τέλη που αυτή πληρώνει στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

Ο πρόεδρος των ΟΑ είπε ότι πρέπει να εξαντληθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρίας και ανακοίνωσε ότι αυτή επιβαρύνεται μετά τη μετεγκατάσταση στο «Ελ. Βενιζέλος» 65 εκατομμύρια ευρώ περισσότερο από το παλιό αεροδρόμιο. Σχετικά με το πρόστιμο των 40 εκατομμυρίων ευρώ που επέβαλε στην ΟΑ η ΕΕ, ο Π. Παπαγεωργίου είπε ότι θα δοθεί μάχη και ο ίδιος πιστεύει ότι το πρόστιμο μπορεί να μηδενιστεί. Ως εναλλακτικές λύσεις - εκτός από την ιδιωτικοποίηση - κατά τον πρόεδρο των ΟΑ, είναι η δημιουργία νέου μεικτού σχήματος με ΔΕΚΟ και ιδιωτική διοίκηση και η εκκαθάριση, κάτι που ο ίδιος απεύχεται.

Προκλητικός ο Ζακ Μπαρό

Στο μεταξύ, με δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό «Μέγκα», ο Ζακ Μπαρό, ούτε λίγο ούτε πολύ:

  • Μίλησε απροκάλυπτα για κλείσιμο της Ολυμπιακής - όπως έγινε με τη βελγική «Σαμπένα» - και σύσταση νέας εταιρίας, η οποία θα αναλάβει το έργο της ΟΑ.
  • Ομολόγησε ότι η νέα εταιρία θα μπορεί να επιδοτείται, τουλάχιστον για τρία χρόνια.
  • Παραδέχτηκε ότι η ελληνική αγορά είναι «ελκυστική» για πολλές αεροπορικές εταιρίες.
  • Ομολόγησε κυνικά ότι αν η ΟΑ είχε ιδιωτικοποιηθεί, η απόφαση της Κομισιόν θα ήταν «λιγότερο αυστηρή».

Υπερασπιζόμενος τη... λύση «Σαμπένα» και για την ΟΑ, ο Ζακ Μπαρό ανέφερε: «Μπορούμε να φανταστούμε πως και η ελληνική κυβέρνηση θα μπορέσει να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε μια ή περισσότερες εταιρίες να είναι σε θέση να αναλάβουν δρομολόγια της ΟΑ». Διευκρίνισε, μάλιστα, ότι πρόσφατες διατάξεις της κοινοτικής νομοθεσίας, παρέχουν τη δυνατότητα επιδότησης των νέων αεροπορικών γραμμών για τρία χρόνια, προκειμένου να μπορέσουν να... διαφημιστούν.

«Η ΕΕ δεν είναι καθόλου αρνητική σε τέτοιες κινήσεις (σ.σ.: επιδοτήσεις) από το Δημόσιο, αρκεί αυτές να γίνονται με διαφανή κριτήρια και να μη θέτουν σε κίνδυνο τον υγιή ανταγωνισμό», ανέφερε ο Ζ. Μπαρό.

Τέλος, για τη στάση που θα τηρούσε η Κομισιόν απέναντι στην ΟΑ εάν είχε περάσει σε χέρια ιδιωτών, ο Επίτροπος δεν είχε πρόβλημα να ομολογήσει κυνικά ότι «μια ιδιωτικοποίηση πιο γρήγορη, μια αναδιοργάνωση της εταιρίας πιο ταχεία, θα είχε δίχως αμφιβολία επιτρέψει στην Επιτροπή να φανεί λιγότερο αυστηρή».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ