Τετάρτη 21 Σεπτέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Καθαρά ταξικό, προδιαγεγραμμένο, έγκλημα!

Ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» θα έπρεπε να ανακαλέσει την κλάση του πλοίου! Αυτό κατέθεσε χτες ο Φραντζέσκος Τζαμτζής, ναυπηγός και προϊστάμενος του Τμήματος Επιθεώρησης Πειραιά του «Ελληνικού Νηογνώμονα», μετά από τις επίμονες ερωτήσεις του δικηγόρου της Πολιτικής Αγωγής

Ηταν προδιαγεγραμμένο καθαρά ταξικό έγκλημα. Αυτό αποδεικνύεται κάθε μέρα της δίκης για το πολύνεκρο ναυάγιο του ακτοπλοϊκού πλοίου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που διεξάγεται από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά στην πολυαίθουσα του Εφετείου Αθηνών.

Ειδικά τις δύο τελευταίες μέρες, χτες και προχτές, οπότε άρχισαν οι καταθέσεις επιθεωρητών του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων και της ιδιωτικής εταιρίας του «Ελληνικού Νηογνώμονα», από τη σωρεία στοιχείων που ήρθαν στο φως, γίνεται καθαρό ότι:

Στο εδώλιο του κατηγορουμένου δεν κάθονται όλοι όσοι θα έπρεπε. Είναι τεράστια πρόκληση το γεγονός πως οι εφοπλιστές, Ν. Βικάτος και Κ. Κληρονόμος, εκπρόσωποι της πλοιοκτήτριας εταιρίας MFD (σήμερα HSW), κατηγορούνται για απλό πλημμέλημα! Και, το κυριότερο, ότι αυτό το βρώμικο κύκλωμα, που δρα για να προστατεύει τα εφοπλιστικά συμφέροντα, γέννημα - θρέμμα της φιλοεφοπλιστικής πολιτικής των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, εξακολουθεί να αποτελεί κίνδυνο - θάνατο για την ανθρώπινη ζωή στα πλοία.

Τα στοιχεία που προέκυψαν και από τις χτεσινές καταθέσεις μιλούν από μόνα τους. Ο Φραντζέσκος Τζαμτζής, ναυπηγός και προϊστάμενος του Τμήματος Επιθεώρησης Πειραιά του «Ελληνικού Νηογνώμονα», παρά την εμφανή απόπειρά του - σύμφωνα με όσα κατέθεσε - να καλύψει την πλοιοκτήτρια εταιρία, τελικά αναγκάστηκε, μετά από τις ερωτήσεις του δικηγόρου της Πολιτικής Αγωγής κ. Τρανταλίδη, να παραδεχτεί ότι τα πιστοποιητικά ασφάλειας και αξιοπλοΐας του πλοίου δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα και ότι: «Ο "Ελληνικός Νηογνώμονας" θα έπρεπε να ανακαλέσει την κλάση του πλοίου». Και αυτό γιατί η εταιρία έκανε τεράστιας έκτασης επισκευές σε ολόκληρο το σύστημα των ελίκων του πλοίου, ανεξέλεγκτα, χωρίς δηλαδή αυτές να ελεγχθούν και πιστοποιηθούν, σύμφωνα με τη νομοθεσία, από τον κατασκευαστή, τον «Ελληνικό Νηογνώμονα» και την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων. Πάντως, αξιοσημείωτο είναι ότι αν και αυτές οι επισκευές, που έγιναν στη διάρκεια της μετασκευής του πλοίου, διήρκεσαν από την άνοιξη μέχρι τον Ιούλη του 2000, δεν τις «είδαν» ούτε οι επιθεωρητές του «Νηογνώμονα», ούτε αυτοί της Επιθεώρησης, που υποτίθεται ότι παρακολουθούσαν τις εργασίες της μετασκευής...

Στη διάρκεια της κατάθεσης του Γιώργου Ράζου, τμηματάρχη του Ναυτιλιακού Τμήματος της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, συνταξιούχου σήμερα, προέκυψε, από στοιχεία που κατέθεσε στο δικαστήριο ο δικηγόρος της Πολιτικής Αγωγής Γ. Τσακαλίας, ότι η παρατήρηση Νο 10 που έφερε το πιστοποιητικό ασφαλείας του πλοίου, η οποία ανέφερε ότι πρέπει «μέχρι τις 27/07/2000 να ολοκληρωθεί η τοποθέτηση των φώτων στα ατομικά σωσίβια», ήταν παράνομη! Δεν έπρεπε να υπάρχει, γιατί παραβίαζε τη Διεθνή Σύμβαση SOLAS και τον Κανονισμό 98/18/ΕΚ που όριζαν ρητά, χωρίς να δίνουν δυνατότητα παρατάσεων, ότι τα πλοία θα έπρεπε να είχαν συμμορφωθεί, το αργότερο μέχρι την 1η Ιούλη του 1999! Βέβαια, η παρατήρηση στο πιστοποιητικό φαίνεται ότι αποκαταστάθηκε την 1η Αυγούστου 2000, ότι δηλαδή τοποθετήθηκαν τα λαμπάκια. Ομως, είναι πληθώρα οι μαρτυρίες ναυαγών, που λένε ότι είχαν σωσίβια χωρίς λαμπάκια!

Ο Αντώνης Καβάγιας, επιθεωρητής του Τμήματος Ελέγχου Ενδιαιτήσεως και Υγιεινής Πλοίων της Επιθεώρησης, ανέφερε ότι δεν απαγορεύεται η ύπαρξη καμπινών κάτω από το γκαράζ των πλοίων. Αυτό, όταν τις απαγόρευε ακόμα και αυτό το διάτρητο και αναξιόπιστο πιστοποιητικό ασφαλείας του «ΣΑΜΙΝΑ», και, βέβαια, τα όσα προβλέπει ο Κανονισμός 98/18/ΕΚ.

Ωστόσο, πλήθος ερωτημάτων προκάλεσε ξανά χτες η στάση του προέδρου του δικαστηρίου Νίκου Λεοντή και οι σχολιασμοί του σε ερωτήσεις των δικηγόρων της Πολιτικής Αγωγής... Το γεγονός αυτό προκάλεσε διαμαρτυρίες των δικηγόρων, από τους οποίους ειπώθηκε στη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας ότι «αντιμετωπίζονται επιδερμικά» θέματα, όπως οι ευθύνες της Επιθεώρησης και της πλοιοκτήτριας εταιρίας...


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ