Με τη διατύπωση γενικών προτάσεων προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «έκλεισε» η συζήτηση για την κατάργηση των ΤΕΕ και τη δημιουργία Επαγγελματικών Λυκείων. Το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που συνεδρίασε προχτές στο πλαίσιο του «εθνικού διαλόγου» ζητά από την ηγεσία του υπουργείου, η οποία θα καταρτίσει σχετική νομοθετική ρύθμιση, ενίσχυση των μαθημάτων γενικής παιδείας στα Επαγγελματικά Λύκεια, σύνδεση με τα ενιαία λύκεια και εισαγωγή των αποφοίτων των δύο τύπων λυκείου στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ με τις ίδιες διαδικασίες, εξασφάλιση υποδομής, επιμόρφωση εκπαιδευτικών κλπ., «πιστοποίηση επαγγελματικής επάρκειας των αποφοίτων από ανεξάρτητη αρχή» κλπ.
Παρά την επιμονή του υπουργείου να πείσει ότι τα ενιαία και τα επαγγελματικά θα είναι «ισότιμα», παραμένει η διατήρηση του διπλού σχολικού δικτύου, γενικού (με προσανατολισμό την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια) και τεχνικού επαγγελματικού σχολείου που αναπαράγει τις ταξικές διακρίσεις και στερεί το δικαίωμα σε όλα τα παιδιά να εκπαιδεύονται ισότιμα, σε ένα ενιαίο σχολείο, μέχρι τα 18 τους χρόνια αντί να σπρώχνονται σε μία πρόωρη επιλογή ζωής από τα 15 τους. Μάλιστα, η κατεύθυνση αυτή για στροφή στην κατάρτιση, ενισχύεται από την πρόταση που διατυπώθηκε στο πλαίσιο του ΣΠΔΕ, για δημιουργία ενός διετούς κύκλου σπουδών κατάρτισης σε σχολές που θα λειτουργούν εκτός λυκείου και θα απευθύνονται σε μαθητές που έχουν ολοκληρώσει Α' τάξη των ΕΠΑΛ.