Στο βωμό του κέρδους οι εταιρίες οδηγούν το άθλημα από το κακό στο χειρότερο
Sportidea |
Λιγοστεύει το ενδιαφέρον για τους αγώνες της Φόρμουλα 1 |
Είναι χαρακτηριστικό πλέον το πόσο έχουν επηρεαστεί τα πράγματα, μετά και την τρίτη συνεχόμενη νίκη του Σουμάχερ και της Ferrari, δεύτερο σε τρεις αγώνες «1-2» που πέτυχαν τα κόκκινα αυτοκίνητα με τον Σουμάχερ και τον Μπαρικέλο, αλλά κυρίως με την υπεροχή της ομάδας έναντι των άλλων! Αυτό είναι το ανησυχητικό για το πρωτάθλημα, που το κατάλαβε και ο πρωτάρης σεΐχης του Μπαχρέιν. Αυτή τη στιγμή, το δίδυμο Σουμάχερ - Μπαρικέλο είναι αχτύπητο και μαζί με όλη την κόκκινη ομάδα της Ferrari, δουλεύει σαν μια άψογα ρυθμισμένη μηχανή.
Μόνο τα Williams - BMW δείχνουν να μπορούν να κάνουν κάτι, αλλά από... μακριά! Η ομάδα βρίσκεται σε κρίση. Στο Μπαχρέιν, μετά από τρεις γύρους, ο Μοντόγια ήταν 5,8'' πίσω από τον Σουμάχερ, όντας και οι δύο στην ίδια τακτική ανεφοδιασμού. Σε πολύ μεγαλύτερη κρίση (από τα τέλη του 2002) βρίσκεται η McLaren - Mercedes, η οποία έχει ένα αυτοκίνητο χωρίς καλή οδική συμπεριφορά (αεροδυναμική - στήσιμο) και με έναν κινητήρα ο οποίος ούτε δύναμη, αλλά ούτε και αξιοπιστία έχει, όπως φάνηκε με τα... πέντε σπασίματα από την αρχή του πρωταθλήματος.
Sportidea |
Απόλυτος κυρίαρχος ο Μ. Σουμάχερ |
Αξίζει εδώ να σημειώσουμε το πόσο λάθος ήταν η πρόβλεψη που έκανε δημόσια ο οδηγός της BAR - Honda, Τζένσον Μπάτον, όταν είχε έρθει στην Ελλάδα, τον περασμένο Νοέμβρη. Ελεγε τότε ότι το 2004 η κορυφαία ομάδα θα είναι η... McLaren και μετά η Williamws, η Ferrari τρίτη και η δική του τέταρτη! και μπορεί μεν να είναι όντως 4η, αλλά όχι πίσω από τη Ferrari ούτε και εμπρός από τη Renault, η οποία -υποτίθεται κατά τον Μπάτον- θα είχε προβλήματα, αλλά τυχαίνει τώρα να είναι πίσω από τους «κόκκινους», στη 2η θέση. Αν πάμε στις άλλες ομάδες, τότε εκεί υπάρχει η... έρημος του Μπαχρέιν!
Μια μικρή αναλαμπή έχουμε από τη Jaguar. Τίποτα, ως συνήθως, από τη Minardi και τη Sauber, ενώ στην Toyota, η οποία όπως είχαμε γράψει αύξησε κατακόρυφα τον προϋπολογισμό της, δίνουν όλοι μια μικρή περίοδο χάριτος. Είναι για να προσαρμοστεί ο επικεφαλής της, ο Γκασκόιν, που έφυγε από τη Renault, στα καινούρια δεδομένα που του δημιουργεί η αγορά ενός δικινητήριου αεροπλάνου με το ποσόν της χρυσής μεταγραφής του. Φυσικά, από το υστέρημα αυτών που αγοράζουν Yaris και Corolla.
Ο επόμενος αγώνας για τη φόρμουλα 1, που μετακομίζει στην Ευρώπη, είναι στον Αγιο Μαρίνο, στις 25 Απρίλη. Εκεί, θα περιμένουμε να δούμε -αν δούμε- τις πρώτες αλλαγές στα αυτοκίνητα και αν θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Τα πιο πολλά τα περιμένουμε από McLaren - Mercedes και Williams - BMW, με την έννοια ότι η δική τους βελτίωση, θα ισορροπήσει τα πράγματα στην κορυφή του ανταγωνισμού. Αν αυτό δε γίνει, ο μεν Σουμάχερ βαδίζει με σιγουριά για ένα προφανώς μοναδικό ρεκόρ 7 τίτλων, αλλά και η F1 στη μεγαλύτερη κρίση της ιστορίας της.
Η ανησυχία που υπάρχει, αφορά όχι μόνο στο θεατή και φίλο των αγώνων που πηγαίνει στις πίστες, αλλά και στον τηλεθεατή. Για τις δε ομάδες, αφορά και στους χορηγούς, οι οποίοι -στην ουσία- είναι αυτοί που συντηρούν τα ιδιωτικά αεροπλάνα των οδηγών και τα ελικόπτερα και πληρώνουν τους μισθούς των πολλών εκατομμυρίων ευρώ στους οδηγούς και στο υπόλοιπο προσωπικό των ομάδων. Ολα αυτά μέσα από την επιστροφή της διαφημιστικής δαπάνης που παίρνουν μέσα από την τηλεθέαση. Αν λοιπόν η μονοκρατορία αυτή των Ferrari συνεχιστεί, τότε όλο αυτό το καλοστημένο οικοδόμημα -που το πληρώνουμε εμείς προτιμώντας τα διαφημιζόμενα προϊόντα- μπορεί να καταρρεύσει! Και αυτό θα κάνει πολλούς να χάσουν τον ύπνο τους.