Οι σημαντικές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου του προαστιακού σιδηροδρόμου, γεγονός που έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις στελεχών της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, ήταν το αντικείμενο της χτεσινής συνάντησης μεταξύ του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη και της προέδρου της «Αθήνα 2004» Γ. Αγγελοπούλου.
Απ' ό,τι φαίνεται, το αδιέξοδο είναι τέτοιο που προκάλεσε τη μετάθεση της ημερομηνίας της συνεδρίασης της διυπουργικής επιτροπής, η οποία επρόκειτο να γίνει σήμερα και τελικά θα γίνει την ερχόμενη Δευτέρα. Σημειώνεται ότι οι εμπειρογνώμονες της ΔΟΕ φτάνουν στην Αθήνα για τον καθιερωμένο έλεγχο την ερχόμενη βδομάδα.
Κλιμάκιο της ΔΟΕ που βρέθηκε πρόσφατα στην Αθήνα να εξετάσει το θέμα των Μεταφορών, διαπίστωσε ότι δεν έχει σημειωθεί καμία πρόοδος του έργου του προαστιακού, ανάμεσα στο σταθμό Νερατζιώτισσας (ΟΑΚΑ) και Δουκίσσης Πλακεντίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ντένις Οσβαλντ, ο οποίος ενημερώθηκε, φέρεται να έχει ζητήσει να υπάρξει ξεχωριστή ομάδα εργασίας κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης της ΔΟΕ, που θα χειριστεί το θέμα. Από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής της ΕΡΓΟΣΕ Χρ. Τσίτουρας, δήλωνε χτες ότι το έργο θα παραδοθεί έγκαιρα.
Το έργο του προαστιακού κρύβει πίσω του έναν πόλεμο οικονομικών συμφερόντων και πολλές παρασκηνιακές διαμάχες που μάλιστα είχαν ως αποτέλεσμα ακόμα και τον εξαναγκασμό σε παραίτηση στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ. Ολα αυτά είναι και οι αιτίες που τελικά - όπως λένε στελέχη του υπουργείου Μεταφορών - θα έχουν ως αποτέλεσμα το έργο να λειτουργεί κουτσουρεμένο το 2004. Η πορεία του από εκεί και πέρα, θα εξαρτηθεί από τις... ορέξεις των εργολάβων που προσδοκούν τεράστια κέρδη από την κατασκευή και εκμετάλλευσή του.
Πίσω από τις καθυστερήσεις βρίσκεται η επιθυμία των μεγάλων τεχνικών εταιριών, μετά το 2004, να αναλάβουν τη λειτουργία και εκμετάλλευση ολόκληρου του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου, το οποίο φυσικά θα ολοκληρώσουν με το σύστημα της λεγόμενης αυτοχρηματοδότησης. Και αυτό επειδή κρίνουν ότι σε πλήρη ανάπτυξη η επιβατική κίνηση θα είναι πολύ μεγάλη, θα αγγίξει τις αρχικές προβλέψεις και άρα θα είναι κερδοφόρα. Στην περίπτωση αυτή, ακόμα πιο ζημιωμένοι θα βγουν οι εργαζόμενοι που θα πληρώνουν πανάκριβο εισιτήριο και για τον προαστιακό όπως βέβαια και για το Μετρό.
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, το 2004 το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχει κατασκευαστεί η γραμμή από το Μενίδι έως το αεροδρόμιο των Σπάτων. Για το τμήμα από το Σταθμό Λαρίσης έως το ΣΚΑ προβλέπεται απλώς μια... μικρή επισκευή του υφιστάμενου δικτύου, ώστε να μπορεί να συνδεθεί με τη γραμμή ΣΚΑ - Σπάτα με ηλεκτροκίνηση. Οπως προκύπτει, το 2004 θα λειτουργεί ένας κουτσουρεμένος προαστιακός. Θα λειτουργεί, δηλαδή, μόνο στο τμήμα εκείνο που ταυτίζεται με την Αττική Οδό και το οποίο έχουν αναλάβει να ολοκληρώσουν οι ίδιοι εργολάβοι (με επικεφαλής την εταιρία ΑΚΤΩΡ του Μπόμπολα) που κατασκευάζουν και τη λεωφόρο...