Τρίτη 7 Οχτώβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Οραμα Χριστοδουλάκη

Πεδίον δόξης λαμπρό... για την εφαρμογή των αντεργατικών επιλογών, σύνδεση μισθού και αξιολόγησης μέσα στα σχολεία, βλέπει ο υπουργός Οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκης, όπως προκύπτει από την αποκαλυπτική για τις προθέσεις της κυβέρνησης συνέντευξή του στην «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία». Ανάμεσα σε άλλα, κάνει λόγο για «ισοπεδωτική αντίληψη αμοιβών στις ίδιες κατηγορίες εργαζομένων ανεξάρτητα από την απόδοσή τους» και εκφράζει την επιθυμία να πει στους εκπαιδευτικούς ότι «κάποιοι δικαιούνται πολύ υψηλότερες αμοιβές ανάλογα με την επίδοσή τους με ένα σύστημα αξιολόγησης».

«

Αυτό που λείπει στο δημόσιο τομέα είναι ένα σύστημα αμοιβών αντικειμενικό το οποίο θα αξιολογεί και θα διακρίνει», σημειώνει φέρνοντας ως παράδειγμα την περίπτωση των εκπαιδευτικών και μιλώντας με νόημα για πιλοτικές εφαρμογές οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν μετά τις εκλογές: «Μπορούμε να χαρτογραφήσουμε ένα σύστημα ζήτησης κάθε σχολείου, ανάλογα με την ποιότητά του. Υπάρχουν πολλά δημόσια σχολεία τα οποία είναι όχι εφάμιλλα, αλλά πολύ καλύτερα των καλών ιδιωτικών. Το ξέρει αυτό η κοινωνία, το μαθαίνει από τους μαθητές που βγάζει, από το όνομα το οποίο αποκτά. Αυτό, για παράδειγμα, είναι ένα κριτήριο που θα μπορούσε να μας οδηγήσει σε μια καλύτερη αμοιβή των εκπαιδευτικών που δούλεψαν για να χτίσουν τη φήμη αυτή», τονίζει ο Ν. Χριστοδουλάκης.

Η κυβέρνηση έχει ήδη ανοίξει το δρόμο για τα παραπάνω, με την προώθηση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων. «Πατά» για μια ακόμα φορά στην αγανάκτηση για την κατάσταση του σχολείου που η ίδια έφτιαξε κατ' επιταγήν των αναγκών της αγοράς και εμφανίζει ως δίκαιο τον εξαναγκασμό των δημοσίων υπαλλήλων μέσα από την «αξιολόγηση» να είναι εκτελεστές της κυβερνητικής πολιτικής, να αποδέχονται άκριτα και να στηρίζουν τις αλλαγές που, προς όφελος του κεφαλαίου, προωθούνται στο δημόσιο τομέα. Και ταυτόχρονα ανοίγει ακόμα έναν επικίνδυνο δρόμο, αυτόν της ταξικής κατηγοριοποίησης των σχολείων, του ακόμα μεγαλύτερου ανοίγματος της ψαλίδας σε βάρος των παιδιών της εργατικής τάξης.

Ακολουθώντας τη γνωστή τακτική της αποσπασματικής δημοσιοποίησης αντιλαϊκών επιλογών που έρχονται, προκειμένου να «μετρήσει» αντιδράσεις, ο υπουργός Οικονομικών επιβεβαιώνει την ταξικότητα και τον αυταρχισμό που χαρακτηρίζει την πολιτική και στην Παιδεία. Και θέτει ακόμα πιο επιτακτικά το καθήκον σε όσους δε θέλουν να δουν κατηγοριοποιημένα σχολεία και εκπαιδευτικούς να αγωνιστούν για την ανατροπή αυτής της πολιτικής.


Μ.Κ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η αξιολόγηση των μαθητών και ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο ΚΕΔΑΣΥ (2023-06-14 00:00:00.0)
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την ιδιωτική Εκπαίδευση (2020-07-21 00:00:00.0)
Ποια είναι η ουσία που κρύβεται πίσω από την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών (2017-01-07 00:00:00.0)
Απόρριψη της αξιολόγησης (2013-01-25 00:00:00.0)
«Διάλογος» - απάτη για την «αξιολόγηση» (2012-04-20 00:00:00.0)
Να μην εφαρμοστεί η «Ευέλικτη Ζώνη» (2005-09-27 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ