Τετάρτη 23 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
«Απελευθέρωση» σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων

Ξεκίνησε η συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή, που προβλέπει «καθεστώς γαλέρας» για τους εργαζόμενους. Σηματοδοτεί το τέλος του κοινωνικού χαρακτήρα των ΕΛΤΑ, τονίζει ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκας

Ρυθμίσεις για την περαιτέρω απελευθέρωση των ταχυδρομικών μεταφορών, στο πλαίσιο των οδηγιών και εντολών της ΕΕ, φέρνει προς ψήφιση η κυβέρνηση στη Βουλή. Με τις προωθούμενες διατάξεις και με τις ευλογίες των βουλευτών της ΝΔ, αλλά και την ανοχή του ΣΥΝ (δεν τοποθετήθηκε επί της ουσίας), ανοίγει διάπλατα ο δρόμος στο ιδιωτικό κεφάλαιο, ενώ, ταυτόχρονα, κατεδαφίζονται οι εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των εργαζομένων στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ). Οι προτάσεις της συγκεκριμένης κοινοτικής οδηγίας, που υλοποιεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, «σημαίνουν το τέλος του κοινωνικού χαρακτήρα και ρόλου των ΕΛΤΑ και, ταυτόχρονα, ενισχύουν το ιδιωτικό κεφάλαιο», τόνισε, στην ομιλία του, ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκας.

Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση του νομοσχεδίου «ρυθμίσεις θεμάτων του Οργανισμού Ελληνικά Ταχυδρομεία και άλλες διατάξεις», που ξεκίνησε χτες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι με την πλήρη απελευθέρωση των ταχυδρομικών μεταφορών εντατικοποιείται η εργασία στα ΕΛΤΑ, γενικεύεται η μερική απασχόληση, εγκαθιδρύεται ακόμα και καθεστώς της ενοικίασης εργαζομένων στα ΕΛΤΑ και τη θυγατρική εταιρία ταχυμεταφορών. Ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χ. Βερελής, επί της ουσίας, επιβεβαίωσε με τα λεγόμενά του τις παραπάνω επισημάνσεις. Κυνικά και απροκάλυπτα, ομολόγησε την ουσία των προτεινόμενων από την κυβέρνηση ρυθμίσεων, λέγοντας ότι «οι Υπηρεσίες δεν μπορούν να έχουν φιλανθρωπικό χαρακτήρα». Ο υπουργός του ΠΑΣΟΚ ομολόγησε και την προσπάθεια της κυβέρνησης για την κατεδάφιση των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι παιδιά και φοιτητές θα μπορούν να εργάζονται στα ΕΛΤΑ (μέχρι 3 μήνες το χρόνο) και «να κερδίζουν και το χαρτζιλίκι τους»...

Γεγονός είναι ότι οι διατάξεις που επιχειρεί να θεσμοθετήσει η κυβέρνηση πατάνε πάνω στην πολιτική που ασκήθηκε τα προηγούμενα χρόνια με τη στήριξη και της ηγεσίας της ΝΔ. Ο βουλευτής του ΚΚΕ, αναφερόμενος σ' αυτήν την πολιτική, είπε ότι από το 2000 μέχρι το 2003 τα τιμολόγια των ΕΛΤΑ αυξήθηκαν κατά 150%, προσθέτοντας ότι η «κυβέρνηση επιμένει στη λογική "πέντε φεύγουν ένας μπαίνει", με αποτέλεσμα να λείπουν πάνω από 300 θέσεις εργασίας».

Αποκαλύπτοντας και κωδικοποιώντας την ουσία των μέτρων που προτείνει η ΕΕ και έρχεται να υλοποιήσει η κυβέρνηση, ο Τ. Τσιόγκας ανέφερε και τα εξής:

  • Μείωση του ορίου βάρους, από το οποίο θα είναι δυνατή η είσοδος των ιδιωτικών εταιριών από τα 350 γραμμάρια στα 50 γραμμάρια.
  • Μείωση ορίου για τις αποστολές διαφημιστικού υλικού μέσω ταχυδρομείου.
  • Πλήρης απελευθέρωση της εξερχόμενης διασυνοριακής μεταγοράς εντός της ΕΕ.
  • Πλήρης απελευθέρωση των υπηρεσιών εξπρές.

«Αναμένεται μέσα στο 2004 και νέα δέσμη μέτρων για την πλήρη απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών από το 2007» και πρόκειται για «πλήρες και προαποφασισμένο σχέδιο, που δε συζητά την απελευθέρωση, αλλά μόνο τις κρίσιμες χρονολογίες εφαρμογής του», τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, λέγοντας ότι έτσι τα «κρατικά ταχυδρομεία θα δουν την αξία των δραστηριοτήτων τους που προστατεύεται να μειώνεται από το 70% του συνόλου στο 50%».

«Πλάτη» στην εφαρμοζόμενη πολιτική βάζει και η ΝΔ, με τον βουλευτή της Κ. Κιλτίδη να δηλώνει ότι συμμετέχει «θετικά επί της αρχής του νομοσχεδίου»...


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ