Πέμπτη 28 Νοέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
Απόφαση για απεργία στα πλοία εσωτερικού

Μέσα από μια μαζικότατη συνέλευση που έγινε χτες

Με απεργιακές κινητοποιήσεις στα πλοία του εσωτερικού, των οποίων οι ημερομηνίες αναμένεται να προσδιοριστούν τις επόμενες μέρες, ετοιμάζονται να απαντήσουν οι μηχανικοί στη δραστική μείωση των συντάξεών τους που προβλέπει η τροπολογία Ανωμερίτη για τη δήθεν προσαρμογή των συντάξεων στο 70% του μισθού, ενώ στο διεκδικητικό τους πλαίσιο περιλαμβάνεται ακόμα η θεσμοθέτηση ενιαίας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, στην οποία εκτός των άλλων θα προβλέπεται η καθιέρωση διπλών πληρωμάτων με σταθερή δουλιά και σύστημα εναλλαγής ένα προς ένα, δηλαδή μία μέρα μέσα μία μέρα εκτός πλοίου, με πλήρεις αποδοχές και ασφάλιση στο ΝΑΤ καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Ο νέος γύρος αγώνων είναι απόφαση των ίδιων των μηχανικών. Λήφθηκε χτες στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης της ΠΕΜΕΝ. Μιας συνέλευσης που αποτέλεσε αντιπροσωπευτικότατο δείγμα συνέλευσης εργατικού συνδικάτου. Η αίθουσα της ιστορικής Ενωσης αποδείχτηκε πολύ μικρή όχι μόνο για να υποδεχτεί το μαζικό «παρών» των μηχανικών και των σπουδαστών του ΚΕΣΕΝ, αλλά και για να χωρέσει την κατάθεση ψυχής που έγινε. Με κουβέντες καθαρές και σταράτες περιέγραψαν την άγρια εκμετάλλευση που βιώνουν από το εφοπλιστικό κεφάλαιο, μίλησαν για το αίμα που φτύνουν μέσα στην κόλαση των μηχανοστασίων, για να αυγαταίνουν τα πλούτη τους οι Λάτσηδες και οι Βαρδινογιάννηδες.

Την αρχή έκανε ο πρόεδρος της ιστορικής Ενωσης Γιώργος Τούσσας: «Η γενικότερη αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης και στο χώρο της ναυτιλίας χαρακτηρίζεται από την ένταση της επίθεσης του ΥΕΝ και των εφοπλιστών, με αντιδραστικά μέτρα ενάντια στους ναυτεργάτες, για την αύξηση της κερδοφορίας των εφοπλιστών και του μεγάλου κεφαλαίου» είπε και στη συνέχεια ανέφερε την πλούσια αγωνιστική δράση που ανέπτυξε η ΠΕΜΕΝ το προηγούμενο διάστημα, με την οργάνωση μιας σειράς κινητοποιήσεων και απεργιών που συγκλόνισαν το πανελλήνιο, καθώς και τα θετικά αποτελέσματα που έφερε αυτή η δράση. Ο πρόεδρος έθεσε στην κρίση των μηχανικών το διεκδικητικό πλαίσιο που έχει διαμορφώσει η διοίκηση, με βάση τις πραγματικές ανάγκες όλης της ναυτεργατικής οικογένειας και υπογράμμισε: «Σήμερα το βασικό ζήτημα που βάζουν οι συνθήκες της πάλης μας είναι να προχωρήσουμε πιο αποφασιστικά μπροστά στη μαζικοποίηση, στην ισχυροποίηση της ΠΕΜΕΝ, του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος. Η ταξική πάλη αποτελεί κινητήρια δύναμη για εξελίξεις προς όφελος των μηχανικών, των ναυτεργατικών και γενικότερα της εργατικής τάξης».

«Ο μηχανικός μέσα στο βαπόρι είναι για όλα. Στο βαπόρι που ήμουν, έβαλαν εμάς να φτιάξουμε με πατέντα ακόμα και τη σκάλα του κομοδεσίου. Πόσο να αντέξεις;» ανέφερε ένας μηχανικός. «Τώρα - συνέχισε άλλος - με την υπόθεση της τρομοκρατίας δεν μπορείς να βγεις ούτε στο λιμάνι. Στην Αμερική σε θεωρούν εν δυνάμει τρομοκράτη». «Οι εφοπλιστές - πήρε άλλος το λόγο - μας βλέπουν σαν μια ακόμα πηγή κέρδους. Μας βάζουν να δουλεύουμε ασταμάτητα. Δεν καταλαβαίνουν ότι κάποια στιγμή θα εξαντληθούμε;». Σημαντικό στοιχείο που κατατέθηκε ακόμα στη συνέλευση ήταν ότι από τα μέσα Οκτώβρη μέχρι τώρα 7 μηχανικοί από την υπερεντατικοποίηση άφησαν την τελευταία τους πνοή μέσα στα μηχανοστάσια από ανακοπή ή εγκεφαλικό.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ