Κυριακή 24 Νοέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Γυναικείες ώρες

«Το κύριο χαρακτηριστικό του Στέχαν Τσβάιχ σαν λογοτέχνη είναι η σημασία που δίνει στη σύνθεση. Κι όχι μόνο στη σύνθεση μιας Νουβέλας ή μιας Μελέτης, αλλά και σε μια ομάδα από Μελέτες ή συνθέσεις. Κάθε του βιβλίο είναι μια αρμονία, υπολογισμένη και δοσμένη με μια τέχνη άρτια κ' εκλεπτυσμένη. Κι αυτό αποτελεί μια σπάνια εξαίρεση στην εποχή μας της φυσικής ή σκόπιμης ασυναρτησίας, των αυτοσχεδιασμών και των συγκεχυμένων εντυπώσεων. Αυτή η έξοχη και λεπτή μουσική αντίληψη, που δεν την προσέχει αρκετά ο πολυθόρυβος καιρός μας, είναι εκείνο που με γοητεύει πιο πολύ στο έργο του Τσβάιχ και θέλω να το διευκρινίσω. Κάθε βιβλίο του είναι σαν μια συμφωνία, σ' εάν διαλεχτό τόνο και σε πολλά μέρη. Το έργο του χωρίζεται σε σειρές: και κάθε μια απ' αυτές είναι σαν πολύπτυχο, όπου το κάθε κείμενό του είναι και μια απ' τις πτυχές, που συνδέεται με τον κεντρικό πίνακα. Από το ό,τι έχει ως τώρα γράψει, θεωρώ ασύγκριτες τις τελευταίες της συλλογής "24 ώρες απ τη ζωή μιας γυναίκας" και την "Καταστροφή μιας καρδιάς" έγραφε ο σπουδαίος Γάλλος συγγραφέας, Ρομέν Ρολάν το Νοέμβρη του 1926».

Εχουν περάσει 76 χρόνια από εκείνον το Νοέμβρη και πριν μας κατακλύσουν λόγω των επερχόμενων εορτών οι νέες εκδόσεις, ας διαβάσουμε το αριστουργηματικό «Εικοσιτετράωρο μιας γυναίκας» του Στέχαν Τσβάιχ, που κυκλοφορεί από το 1989, στη σειρά Κλασική λογοτεχνία των εκδόσεων «Σ.Ι. Ζαχαρόπουλος», σε μετάφραση Γιώργου Σημηριώτη. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στο μικρό αλλά καλαίσθητο τόμο συμπεριλαμβάνονται και οι νουβέλες: «Αμόκ ή ο τρελός της Μαλαισίας», «Καταστροφή μιας καρδιάς» και το «Φεγγαρόλουστο δρομάκι».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ