Στους αρχαιολόγους ρίχνει τώρα την ευθύνη η κυβέρνηση για την άρνησή της να δεχτεί την εναλλακτική χάραξη του τραμ, που πρότεινε η Επιτροπή Καθηγητών του Πολυτεχνείου και η οποία θα εξυπηρετούσε καλύτερα την κυκλοφορία των Αθηναίων.
Οπως δήλωσε χτες στο ραδιοσταθμό ΣΚΑΪ ο υπουργός Μεταφορών, Χρ. Βερελής, η πρόταση που ήταν να απομακρυνθεί μεν η χάραξη του τραμ από την Πύλη του Αδριανού και να πάει δύο λωρίδες πιο μέσα προς την Ακρόπολη δεν μπορεί να εφαρμοστεί, «επειδή οι αρχαιολόγοι θεωρούν ότι σε όλο το κατάστρωμα και στο σύνολο των λωρίδων που ανεβαίνουν και κατεβαίνουν την Αμαλίας από κάτω υπάρχουν αρχαία. Οι αρχαιολόγοι, λοιπόν, μας είπαν πολύ απλά ότι ο μόνος δρόμος από τον οποίο μπορείτε να περάσετε είναι η Αρδηττού».
Οσον αφορά στο επιπλέον κόστος της νέας χάραξης που έχει αποφασίσει η κυβέρνηση, μέσω Αρδηττού, και η οποία είναι μεγαλύτερη κατά 550 μέτρα της αρχικής, υπολογίζεται σε 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ η κυβέρνηση υποστηρίζει, τόσο διά του υπουργού Τύπου, Χρ. Πρωτόπαππα, όσο και διά του υπουργού Μεταφορών, ότι το ράβε-ξήλωνε μπροστά στην Πύλη του Αδριανού θα στοιχίσει γύρω στα 70 εκατ. δρχ.
Σε απόσταση μόλις 40 μέτρων από την κατοικημένη περιοχή στο Ελληνικό έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστεί το αμαξοστάσιο του περιαστικού τραμ μέσα στο χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού! Στην απόφαση αυτή συναινεί και η εισηγήτρια σύμβουλος επικρατείας Αικ. Συγγούνα, η οποία στη χτεσινή συζήτηση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) πρότεινε να απορριφτούν οι προσφυγές των κατοίκων και του Δήμου Ελληνικού. Σε περίπτωση που υιοθετηθεί από την Ολομέλεια του δικαστηρίου η πρόταση της εισηγήτριας θα έχουμε ένα αμαξοστάσιο σχεδόν δίπλα στα σπίτια, σε μια περιοχή που προσφέρει αρκετές εναλλακτικές λύσεις για την κατασκευή του αμαξοστασίου.