Ο Μανώλης Συντυχάκης, ειδικός αγορητής του Κόμματος, στην καταληκτική του ομιλία, υπογράμμισε πως οι απαράδεκτες συνθήκες και η αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας χτυπούν «καμπανάκι κινδύνου». Οπως είπε, «πρέπει να παρθούν άμεσα μέτρα για να μην έχουμε νέα Τέμπη, αυτή τη φορά "Τέμπη του αέρα", με πολύ πιο τραγικά αποτελέσματα». Τόνισε τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού, εξοπλισμού και αναγκαίων μέσων για τη διασφάλιση της ασφάλειας πτήσεων, επισημαίνοντας ότι η κατάσταση αυτή είναι αποτέλεσμα της πολιτικής ιδιωτικοποίησης της αεροναυτιλίας, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των αερομεταφορών. Ολες οι κυβερνήσεις, ανεξαρτήτως χρώματος, υπηρετούν αυτή την πολιτική, είπε, εξυπηρετώντας την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων του κλάδου, που απολαμβάνουν στήριξη και νέα ρεκόρ κερδών.
Επανέλαβε ότι το ΚΚΕ είχε από την αρχή αντιταχθεί στον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό» και στο EUROCONTROL, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κόμματα που στηρίζουν την «απελευθέρωση» των αερομεταφορών. «Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας πρέπει να είναι ενιαία και δημόσια», είπε, «με όλα τα αεροδρόμια κρατικά - συμπεριλαμβανομένου του "Ελ. Βενιζέλος" - και ενταγμένη σε έναν ενιαίο κρατικό φορέα μεταφορών που να υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες». Κάλεσε σε εξαγωγή συμπερασμάτων για την «αντιλαϊκή και επικίνδυνη πολιτική της ΕΕ» που, όπως είπε, «θυσιάζει την ασφάλεια και τα δικαιώματα των εργαζομένων στον βωμό του ανταγωνισμού και του κέρδους».
Ο Νίκος Καραθανασόπουλος, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, σημείωσε ότι η κυβέρνηση επιχειρεί με το νομοσχέδιο να προσαρμόσει τις αερομεταφορές της χώρας στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων, στο πλαίσιο του «Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού». Υπενθύμισε ότι η «απελευθέρωση» έχει ήδη οδηγήσει στην κατάργηση του κρατικού αερομεταφορέα, στην ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής και στην παράδοση υποδομών - όπως το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» και 14 ακόμη αεροδρόμια - στη «Fraport». «Ολα αυτά έγιναν για να μειωθεί το κόστος και να αυξηθεί η κερδοφορία των ευρωπαϊκών μονοπωλίων», σημείωσε.
Ανέδειξε τη σύγκρουση συμφερόντων ανάμεσα στους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στον τομέα - ιδιωτικούς αερομεταφορείς και εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων - γεγονός που έχει οδηγήσει σε απαρχαιωμένα συστήματα, μείωση προσωπικού και εντατικοποίηση της εργασίας. Επεσήμανε πως η κυβέρνηση προωθεί ακόμη και συστήματα απομακρυσμένου ελέγχου χωρίς φυσική παρουσία εργαζομένων, πρακτική που δεν διασφαλίζει την ασφάλεια των πτήσεων. Φέρνοντας παραδείγματα πρόσφατων δυστυχημάτων στις ΗΠΑ, υπογράμμισε ότι όσο εξελιγμένα κι αν είναι τα μηχανήματα, χωρίς το απαραίτητο εκπαιδευμένο προσωπικό παραμένουν άχρηστα. Κατέληξε ότι η πολιτική αυτή οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε «νέα Τέμπη στον αέρα», καθώς, όπου κυριαρχεί το κέρδος, «θυσιάζονται ανθρώπινες ζωές».
Από την πλευρά του, ο Γιάννης Δελής, βουλευτής του ΚΚΕ, τόνισε ότι η μετατροπή της ΥΠΑ σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου εξυπηρετεί την κερδοφορία των αεροπορικών εταιρειών και όχι την ασφάλεια των πτήσεων. Αναφέρθηκε στην υπέρβαση των ασφαλών ορίων εναέριας κυκλοφορίας και στη θέσπιση bonus για τους ελεγκτές, που, όπως είπε, «εντείνει την πίεση και αυξάνει τον κίνδυνο λαθών». Θύμισε ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων ξεκίνησε το 2011 επί ΠΑΣΟΚ, συνεχίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ με την ένταξή τους στο Υπερταμείο και ολοκληρώθηκε με την εκχώρηση 14 αεροδρομίων στη «Fraport», ενώ επί της σημερινής κυβέρνησης προχωρά η πλήρης διάσπαση της ΥΠΑ σε δύο νομικά πρόσωπα, με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) να έχει πλέον εποπτικό ρόλο.
Απαντώντας στα κυβερνητικά επιχειρήματα περί «ασφάλειας», ο Γ. Δελής υπογράμμισε ότι οι ίδιες οι καθυστερήσεις στην αντικατάσταση παλιού εξοπλισμού και η υποστελέχωση των υπηρεσιών διαψεύδουν την κυβέρνηση. Εφερε ως παράδειγμα την ΑΠΑ, που διαθέτει προσωπικό μόνο στην Αθήνα, με αποτέλεσμα ελάχιστους ελέγχους στα αεροδρόμια της χώρας. Παράλληλα, αναφέρθηκε στα συνεχή εργατικά «ατυχήματα», στα απαρχαιωμένα ραντάρ και στην ψυχολογική πίεση που βιώνουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, καλώντας να αντικατασταθεί άμεσα ο παλιός εξοπλισμός της ΥΠΑ.
Επεσήμανε ακόμη πως οι καθυστερήσεις στην προμήθεια κρίσιμων εξοπλισμών οφείλονται στις δικαστικές προσφυγές και τον ανταγωνισμό των εταιρειών για το ποια θα πάρει το έργο - όπως έγινε και στους σιδηρόδρομους, με γνωστά τραγικά αποτελέσματα. «Να γιατί εμείς θέλουμε ενιαίο κρατικό φορέα μεταφορών με ΥΠΑ ενιαία και δημόσια, με όλα τα αεροδρόμια κρατικά, συμπεριλαμβανομένης και της αεροναυτιλίας, γιατί έτσι και μόνο έτσι εξασφαλίζονται και οι θέσεις εργασίας, και η ασφάλεια των πτήσεων, και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, και οι ποιοτικές και φθηνές αεροπορικές υπηρεσίες για τον λαό» κατέληξε.