Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Κ. Ιωαννίδη, μέλος της ΚΕ, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή
Ο Κυριάκος Ιωαννίδης μεταξύ άλλων ανέδειξε ότι η παραβατική συμπεριφορά δεν είναι «αστοχία ατομική», αλλά έκφραση κοινωνικού και ψυχολογικού αδιεξόδου.
Τόνισε ακόμα πως η ζωή έχει αποδείξει ότι με την αυστηροποίηση των ποινών δεν αντιμετωπίζεται ένα πρόβλημα με βαθιές κοινωνικές ρίζες και αιτίες και σημείωσε πως η υπερπροβολή τέτοιων προβλημάτων γίνεται με σκοπό να διαμορφωθεί συνείδηση «έκτακτης ανάγκης», μια εικόνα ότι η νεολαία είναι χαλασμένη και επικίνδυνη, που μόνο η ράβδος μπορεί να δώσει λύση.
Αναφέρθηκε στις εξαγγελίες της κυβέρνησης, που κάτω από την ταμπέλα της «κοινοτικής βίας» βάζουν στο ίδιο τσουβάλι τον αγώνα, τις διεκδικήσεις για καλύτερα σχολεία με τους στρατούς των ΠΑΕ.
Και στάθηκε ιδιαίτερα στην κρίση που περνάει το σχολείο, λέγοντας πως μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να συναντηθούν ουσιαστικά, να βάλουν κοινούς σκοπούς.
Συμπερασματικά σημείωσε ότι δεν είναι τα παιδιά που πρέπει να «διορθωθούν», γιατί δήθεν είναι ελαττωματικά, είναι το σχολικό και κοινωνικό πλαίσιο που πρέπει να αλλάξει. Να ενθαρρύνει και να αναπτύξει τις δυνατότητες που σήμερα εμποδίζονται να εκφραστούν.
Ακολούθησαν παρεμβάσεις εκπροσώπων, γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών.
Ο Αλέξης Γουσόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας, σημείωσε ότι χρειάζεται να μπουν σε διαφορετικά κάδρα η δικαιολογημένη ανησυχία των γονέων από την προσπάθεια να μπει μια μεγάλη ταμπέλα στη νέα γενιά. Εβαλε στη συζήτηση το σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερες οικογένειες σήμερα, καθώς δεν μπορούν να βρουν χρόνο για τα παιδιά τους, με τα ακατάστατα ωράρια εργασίας, τα 13ωρα.
Η Ελένη Παπαδοπούλου, σχολική ψυχολόγος, ανέφερε ότι «η νεανική παραβατικότητα είναι συστημικό φαινόμενο. Είναι το καθρέφτισμα μιας κοινωνίας που σπρώχνει τους νέους στην απόγνωση, όταν βιώνουν τη φτώχεια, όταν πηγαίνουν σε σχολεία που στραγγαλίζουν τα όνειρά τους, όταν μεγαλώνουν σε έναν κόσμο όπου κυριαρχεί το "κοίτα μόνο την πάρτη σου"». Τόνισε ότι καμία στρατηγική δεν μπορεί να είναι στα αλήθεια αποτελεσματική αν δεν συνοδεύεται από γενναία ενίσχυση των σήμερα υποστελεχωμένων και αποστερημένων από τους απαραίτητους πόρους υπηρεσιών για τα παιδιά και τις οικογένειές τους.
Η Φωτεινή Φιλίποβιτς, μαθήτρια στο 10ο Λύκειο Μαλακοπής, εκλεγμένη στο 15μελές Σχολικό Συμβούλιο, ανέφερε ότι «οι μαθητές, μέλη της ΚΝΕ δίνουμε καθημερινά τη μάχη μέσα κι από τα μαθητικά μας συμβούλια συλλογικά να αντιμετωπίσουμε αυτό το φαινόμενο και να μην μας φορτώνονται ευθύνες που δεν μας ανήκουν! (...) Απομονώνουμε κάθε ρατσιστική συμπεριφορά και φασιστική δράση μέσα στα σχολεία μας και δρούμε συλλογικά με αλληλεγγύη. (...) Για εμάς είναι σημαντικό και ο θύτης - μαθητής να βρει διέξοδο από αυτόν τον βούρκο γιατί κανένα παιδί δεν γεννιέται επικίνδυνο. Παλεύουμε για ένα διαφορετικό σχολείο, που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει. Γιατί στον δικό μας, νέο κόσμο, η παραβατικότητα δεν χωράει και οι νέοι δεν θα θεωρούνται "πρόβλημα", αλλά δύναμη αλλαγής, δημιουργίας και συμμετοχής!».