Προδιαγεγραμμένο έγκλημα: Αποκαλυπτικά στοιχεία για τις εξοντωτικές συνθήκες δουλειάς στα λεωφορεία
Το ατύχημα που οδήγησε στον τραυματισμό 48 ανθρώπων, ανάμεσά τους 16 ανήλικοι και μία πολυτραυματίας, συνέβη όταν η οδηγός του ενός λεωφορείου ανέφερε ότι αισθάνθηκε αδιαθεσία, με αποτέλεσμα το όχημά της να πέσει με ταχύτητα και χωρίς φρένο στο μπροστινό του, την ώρα που αυτό ήταν στη στάση.
Αυτό που σοκάρει είναι το πρόγραμμα των οδηγών του ΟΑΣΑ στις συγκεκριμένες γραμμές που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η ίδια η οδηγός του λεωφορείου που τράκαρε το προπορευόμενο όχημα «χτυπάει» στο τιμόνι 16ωρες βάρδιες!
Το έγκλημα αυτό, που η κυβέρνηση με θράσος παρουσιάζει ως «επιλογή των εργαζομένων» και ετοιμάζεται να το γενικεύσει με το νέο νομοσχέδιο έκτρωμα (βλ. σελ. 16-18) αποδεικνύεται και από τον πίνακα των βαρδιών για το προσωπικό της «Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών ΑΕ», που φέρνει στο φως η ΔΑΣ ΟΑΣΑ.
Eurokinissi |
Οτι η συγκεκριμένη οδηγός που ενεπλάκη στο «ατύχημα» δούλευε μέχρι και 16 ώρες σερί, με άστατα προγράμματα εργασίας!
Την Παρασκευή μάλιστα που σημειώθηκε το «ατύχημα», η οδηγός είχε πιάσει δουλειά στις 8 το πρωί για να βγάλει το πρώτο δρομολόγιο στις 9.10 και η βάρδιά τέλειωνε στις 23.10. Δηλαδή θα ήταν στη δουλειά για 15 ώρες!
Την Τρίτη 1η Ιούλη το πρόγραμμα της οδηγού ήταν το εξής: Εναρξη βάρδιας στο αμαξοστάσιο στις 7.10, πρώτο δρομολόγιο 8.20 και λήξη βάρδιας 23.15. Δηλαδή 16 ώρες στο τιμόνι! Η ίδια κατάσταση και το Σάββατο 28 Ιούνη: Εναρξη βάρδιας 8.00, πρώτο δρομολόγιο 9.05 και λήξη βάρδιας 22.30. Δηλαδή 14 ώρες «στο πόδι»!
«Το σοβαρό τροχαίο ατύχημα μεταξύ δύο λεωφορείων της κοινοπραξίας των ιδιωτών στην οποία έχει παραχωρηθεί συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ, με δεκάδες τραυματίες, αναδεικνύει με τον πιο επώδυνο τρόπο τις επικίνδυνες συνέπειες της εντατικοποίησης της εργασίας με απάνθρωπα ωράρια και της ιδιωτικοποίησης - "απελευθέρωσης" κοινωνικών αναγκών, όπως οι συγκοινωνίες», αναφέρει η ΔΑΣ ΟΑΣΑ σε ανακοίνωσή της, που καλεί σε κινητοποίηση στα κεντρικά γραφεία του ΟΑΣΑ (Ρεθύμνου 16) τη Δευτέρα 7 Ιούλη, στις 11 π.μ.
Οι 16ωρες βάρδιες της οδηγού μέχρι και το ατύχημα |
«Μιλάμε για συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα. Ηταν δηλαδή θέμα χρόνου να συνέβαινε ένα τέτοιο ατύχημα.
Και αν σκεφτούμε και τα αραιά δρομολόγια που έχουν ως αποτέλεσμα να "παστώνονται σαν σαρδέλες" οι επιβάτες, μπορούμε όλοι να αντιληφθούμε ότι μόνο από τύχη δεν είχαμε νεκρούς.
Αποδεικνύεται ότι η εργοδοσία για μια ακόμα φορά δεν διστάζει να βάλει σε κίνδυνο ακόμα και ανθρώπινες ζωές μπροστά στην κερδοφορία της. Το σημερινό ατύχημα ήταν προδιαγεγραμμένο.
Είναι εγκληματίες! Ολα αυτά συμβαίνουν μάλιστα τώρα που η κυβέρνηση έχει στα σκαριά ένα αντεργατικό νομοσχέδιο - τερατούργημα που θέλει να βάλει οριστική ταφόπλακα στο 8ωρο, νομοθετώντας 13ωρο σε ένα εργοδότη. Αποδεικνύεται με το σημερινό έγκλημα πού οδηγεί αυτή η πολιτική».
Η ΔΑΣ υπογραμμίζει πως «τώρα είναι απαραίτητο όσο ποτέ να δυναμώσει ο αγώνας των εργαζομένων στις συγκοινωνίες και όλου του λαού για αποκλειστικά δημόσιες, ασφαλείς, σύγχρονες και συχνές αστικές συγκοινωνίες. Τώρα να δώσουμε μαζικά τη μάχη να μην περάσει το αντεργατικό έκτρωμα της κυβέρνησης, που γυρίζει τον χρόνο αιώνες πίσω. Ευχόμαστε σε όλους τους τραυματίες γρήγορη ανάρρωση».
Σε ανακοίνωσή του, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, για τη σύγκρουση των δύο λεωφορείων, αναφέρει ότι «έρχεται να καταδείξει, για άλλη μια φορά, τις τραγικές συνθήκες και ελλείψεις στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής.
Αυτό είναι το αποτέλεσμα της εγκληματικής πολιτικής της υποβάθμισης και ιδιωτικοποίησης των δημόσιων συγκοινωνιών, αλλά και της εντατικοποίησης της δουλειάς των εργαζομένων σε αυτές, γεγονός που οδηγεί σε εξουθενωμένους εργαζόμενους, οχήματα που δεν συντηρούνται σωστά, αραιά δρομολόγια, επιβάτες στοιβαγμένους ο ένας πάνω στον άλλον.
Ολα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που η κυβέρνηση έχει στα σκαριά ένα ακόμη αντεργατικό νομοσχέδιο που θέλει να βάλει οριστική ταφόπλακα στο 8ωρο, με την περαιτέρω εντατικοποίηση κι ευελιξία του εργάσιμου χρόνου.
Η πολιτική που θυσιάζει την ασφάλεια εργαζομένων κι επιβατών στις συγκοινωνίες στο βωμό του κέρδους, δηλαδή η πολιτική που οδήγησε στο έγκλημα των Τεμπών, είναι εδώ. Γι' αυτό και ο αγώνας των εργαζομένων και όλου του λαού για αποκλειστικά δημόσιες, ασφαλείς, σύγχρονες συγκοινωνίες πρέπει να δυναμώσει τώρα περισσότερο από ποτέ».