Σάββατο 18 Νοέμβρη 2023 - Κυριακή 19 Νοέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Υπερψηφίστηκε η Εξεταστική για τα Τέμπη που πρότεινε το ΚΚΕ

Στο επίκεντρο της διερεύνησης η πολιτική της «απελευθέρωσης», όπως και οι ποινικές ευθύνες πολιτικών και μη πολιτικών προσώπων

Eurokinissi

Υπερψηφίστηκε την Τετάρτη από το σύνολο των κοινοβουλευτικών ομάδων των κομμάτων, εκτός του ΠΑΣΟΚ, με 266 ψήφους υπέρ και 32 κατά απ' τους 298 παρόντες, η πρόταση του ΚΚΕ για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για το έγκλημα των Τεμπών.

Με την πρότασή του το ΚΚΕ εκπληρώνει το χρέος του απέναντι στους συγγενείς των θυμάτων, που ζητούν να μάθουν την αλήθεια, βάζει στο επίκεντρο της διερεύνησης τις πραγματικές αιτίες του δυστυχήματος, την πολιτική της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων απ' όλες τις κυβερνήσεις, ενώ η Εξεταστική Επιτροπή θα διερευνήσει και ποινικές ευθύνες πολιτικών και μη πολιτικών προσώπων. Πρόκειται δηλαδή για μια ολοκληρωμένη και στοιχειοθετημένη πρόταση, που χαλάει τη σούπα της συγκάλυψης και του αποπροσανατολισμού, που επιδιώκουν όλα τα άλλα κόμματα.

Αυτό φάνηκε και στη συζήτηση στη Βουλή: Τα κόμματα που έβαλαν με την πολιτική τους τη σφραγίδα στο έγκλημα των Τεμπών, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ επιχείρησαν να συσκοτίσουν και τελικά να κρύψουν τις πραγματικές αιτίες που το προκάλεσαν.

Η ΝΔ, κάνοντας την ανάγκη φιλοτιμία, μετά την κατάπτυστη δήλωση Γεωργιάδη ότι ...κανείς δεν ενδιαφέρεται για τα Τέμπη, ψήφισε υπέρ, ξεκαθαρίζοντας όμως ότι δεν συμφωνεί με το περιεχόμενό της. Τα ρέστα τους έδωσαν ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, για να μην βγουν στην επιφάνεια οι πραγματικές αιτίες του εγκλήματος. Ηταν τέτοιος ο ζήλος τους, που έφτασαν να εκτοξεύουν αθλιότητες σε βάρος του ΚΚΕ, όπως ότι η πρότασή του είναι «σανίδα σωτηρίας» για τη ΝΔ!

Μάλιστα, το ΠΑΣΟΚ επιχείρησε και να μπλοκάρει τη διαδικασία στη Βουλή, κι αφού δεν τα κατάφερε αρνήθηκε τελικά να ψηφίσει την πρόταση του ΚΚΕ, αντιπροτείνοντας προανακριτική για τους Καραμανλή και Σπίρτζη.

Κι αυτό παρότι η πρόταση του ΚΚΕ δεν ερχόταν σε αντιπαράθεση με τις προτάσεις για προανακριτική, άλλωστε δήλωσε ότι θα τις στηρίξει και αυτές, που ωστόσο απαιτούν πλειοψηφία 151 βουλευτών. Τέτοια πλειοψηφία δεν υπήρχε, και κατά συνέπεια η απόρριψη μιας πρότασης για προανακριτική θα ενταφίαζε οριστικά κάθε προοπτική διερεύνησης της τραγωδίας, καθώς δεν θα ήταν μετά δυνατή η κατάθεση καμίας άλλης πρότασης.

Αυτό μεθόδευε άλλωστε και η κυβέρνηση, όπως επιβεβαίωσε ο υπουργός Επικρατείας Μ. Βορίδης, ανακοινώνοντας στη Βουλή ότι η ΝΔ θα καταψηφίσει τις προτάσεις για τη σύσταση προανακριτικών επιτροπών.

Αυτό που ενόχλησε στην πρόταση που κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, στη βάση και των αιτημάτων που προβάλλουν οι συγγενείς των αδικοχαμένων επιβατών, ήταν αυτό που εξαρχής τονίζεται σε αυτήν. Οτι δηλαδή «τα αναμφισβήτητα εγκληματικά λάθη και παραλείψεις των άμεσα εμπλεκομένων στο ατύχημα δεν μπορούν να κρύψουν τις βαθύτερες αιτίες που τροφοδοτούν τα εγκλήματα αυτά».

Οπως σημειώνεται: «Ο πραγματικός ένοχος πίσω από το δυστύχημα στα Τέμπη είναι η ίδια η πολιτική της ΕΕ για τους σιδηροδρόμους, η πολιτική της απελευθέρωσης των συγκοινωνιών, την οποία όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις την έχουν υλοποιήσει μέχρι κεραίας», με αναδρομή απ' το 1997, οπότε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προχώρησε στην προσαρμογή της εθνικής νομοθεσίας με την κοινοτική, το 2010 που με νόμο του ΠΑΣΟΚ ολοκληρώνεται ο διαχωρισμός ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και στις επόμενες πράξεις, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ π.χ. «προχώρησε στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους ιταλικούς σιδηροδρόμους» και στη συνέχεια επί ΝΔ «ολοκληρώθηκε η διαδικασία απορρόφησης της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

«Η απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι κυριολεκτικά η συνταγή αύξησης της επικινδυνότητας, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους (...) Με βάση τις δεσμεύσεις και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, και τη στρατηγική του κεφαλαίου, επιλέγει το αστικό κράτος ποιες επενδύσεις θα ιεραρχήσει και ποιο ύψος κονδυλίων θα διαθέσει (...) Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η οδυνηρή καθυστέρηση στη λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης, που αποτελεί έναν από τους παράγοντες για την αποτροπή και τον περιορισμό των συνεπειών του όποιου ανθρώπινου λάθους στους σχετικούς χειρισμούς. Πρόκειται για την περιβόητη πλέον σύμβαση 717/2014 που δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, 8,5 χρόνια μετά την ανάθεσή της, με ευθύνη των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ», επισημαίνεται στην πρόταση.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ