Παρασκευή 9 Ιούνη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ
ΕΕ - ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ
Η Ελλάδα «παγώνει» το 11ο πακέτο για χάρη των εφοπλιστών

Σχεδόν τα μισά τάνκερ στα ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας είναι ελληνόκτητα

Η Ελλάδα και η Ουγγαρία συνεχίζουν να μπλοκάρουν και να παζαρεύουν το τελευταίο προσχέδιο του 11ου πακέτου των κυρώσεων της ΕΕ κατά της Ρωσίας σε συνεδρίαση της Επιτροπής των Μόνιμων Αντιπροσώπων της ΕΕ, όπως μετέδωσε το βελγικό RTBF TV, ενώ είχαν προηγηθεί αντίστοιχα δημοσιεύματα από το «Politico». Η συζήτηση για τις κυρώσεις φέρεται να αναβλήθηκε για μια βδομάδα, έως τις 14 Ιούνη.

Η Βουδαπέστη και η Αθήνα απαιτούν να αφαιρεθεί ένας αριθμός εταιρειών από τη λίστα εκείνων που υποστηρίζουν τις προσπάθειες της Ρωσίας να παρακάμψει τις ευρωατλαντικές κυρώσεις. Η ελληνική κυβέρνηση συγκεκριμένα απαιτεί ορισμένοι Ελληνες εφοπλιστές και ναυτιλιακές εταιρείες να διαγραφούν από την ουκρανική λίστα με τους «σπόνσορες του πολέμου». Η Ουγγαρία απαιτεί να αφαιρεθεί από τη λίστα η ουγγρική τράπεζα OTP Bank Nyrt.

Σημειώνεται ότι εταιρείες όπως οι «TMS Tankers Limited», «Minerva Marine Inc», «Thenamaris Ships Management», «Delta Tankers», «Dynacom Tankers Management» κατονομάζονται στην ουκρανική λίστα μαζί με ορισμένους από τους πιο γνωστούς Ελληνες εφοπλιστές που είναι και οι ιδιοκτήτες τους.

Τα νέα μέτρα της ΕΕ στρέφονται κατά όσων εταιρειών σπάνε τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί και μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο μέσω της Μαύρης Θάλασσας και της Βαλτικής. Τα ελληνόκτητα τάνκερ είναι περίπου το 47% από όλα τα πετρελαιοφόρα που βρέθηκαν τον περασμένο μήνα στα ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας. Υπολογίζεται ότι στη Μαύρη Θάλασσα επιχειρούν αυτές τις μέρες 443 τάνκερ και τα περισσότερα είναι ελληνικών συμφερόντων...

Κατά τ' άλλα, σημειώνει το βελγικό κανάλι, οι χώρες της ΕΕ δεν έχουν «συστημικές» αντιρρήσεις για τον τελευταίο γύρο κυρώσεων που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Ελλάδα έχει συνταχθεί με όλα τα προηγούμενα πακέτα κυρώσεων κατά της Ρωσίας που αποτελούν στοιχείο της κλιμάκωσης της αντιπαράθεσης του ευρωατλαντικού μπλοκ με τη Μόσχα.

Το αρχικό προσχέδιο ανέφερε ότι τα κράτη - μέλη της ΕΕ θα απαγορεύουν τα πλοία που έχουν χαρακτηριστεί από άλλα κράτη - μέλη ότι συμμετέχουν σε μεταφορές ρωσικού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο ή κλείνουν τα συστήματα αυτόματου εντοπισμού.

Μετά τα παζάρια η βασική πρόταση φέρεται να είναι η δημιουργία ενός συστήματος ειδοποίησης ανάμεσα σε κράτη - μέλη της ΕΕ όταν πρόκειται να απαγορεύουν τον ελλιμενισμό συγκεκριμένων πλοίων, χωρίς μέχρι στιγμής να διευκρινίζεται αν οι απαγορεύσεις θα είναι ανά ταξίδι ή σε μόνιμη βάση.

Τα κράτη - μέλη θα πρέπει να ενημερώνουν άλλες κυβερνήσεις εάν πλοία που φέρουν τη δική τους σημαία προβαίνουν σε «απατηλές ναυτιλιακές πρακτικές» και θα τιμωρηθούν με απαγόρευση εισόδου στα λιμάνια τους, επίσης χωρίς να προσδιορίζονται προσώρας αυτές οι πρακτικές.

Η επιβολή των κανόνων θα είναι στην ευχέρεια του κάθε κράτους - μέλους, ενώ το τελικό κείμενο θα προβλέπει και περίοδο χάριτος 30 ημερών.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ολο και περισσότερα δεξαμενόπλοια μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο (2024-09-25 00:00:00.0)
Ξέρουν αυτοί (2022-05-21 00:00:00.0)
Νέες κυρώσεις των ΗΠΑ κατά της Βενεζουέλας (2021-01-20 00:00:00.0)
Ζητά αποκλεισμό των ρωσικών πλοίων από λιμάνια της ΕΕ και των ΗΠΑ (2018-12-11 00:00:00.0)
Νέες κυρώσεις κατά της Ρωσίας (2018-08-24 00:00:00.0)
Λυσσαλέες συγκρούσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ρωσίας (2017-08-19 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ