Σάββατο 21 Μάη 2022 - Κυριακή 22 Μάη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Ξέρουν αυτοί

«Θέλω να είμαι ειλικρινής με τους Ελληνες πολίτες (...) σχετικά με την ενεργειακή διάσταση της κρίσης. Δεν μπορούν να αποκλειστούν απόπειρες εκβιασμού από μέρους της Ρωσίας. Θα συναντήσουν προφανώς την ομόθυμη απόκρουση όλων των εταίρων. Ομως αντιλαμβανόμαστε ότι παρόμοιες τακτικές θα διαταράξουν τη διεθνή αγορά (...) Συμφωνήσαμε, όμως, ότι αυτό είναι το πρόσκαιρο τίμημα που θα πληρώσουν οι ευρωπαϊκοί λαοί για την υπεράσπιση των αξιών που αποτελούν τα θεμέλια της ηπείρου μας». Αυτά έλεγε την 1η Μάρτη ο πρωθυπουργός στη Βουλή. Αλήθεια, ποιους προετοίμαζε από τότε για να πληρώσουν ακόμα βαρύτερο το τίμημα των κυρώσεων και αντικυρώσεων, που είναι η άλλη όψη του πολέμου ΝΑΤΟ - Ρωσίας; Σίγουρα όχι τους Ελληνες εφοπλιστές, που κάνουν χρυσές δουλειές με τη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου σε τρίτες χώρες. Πέρσι, για παράδειγμα, το 39% των τάνκερ που μετέφεραν ρωσικό αργό πετρέλαιο σε όλο τον κόσμο, ανήκαν στον ελληνόκτητο στόλο, ενώ από την έναρξη του πολέμου, το ποσοστό αυτό έχει ξεπεράσει το 60%. Ούτε τα ρωσικά πετρελαιοφόρα δεν μεταφέρουν τόσο μεγάλες ποσότητες ρωσικού πετρελαίου! Αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που η ΕΕ ανακάλεσε άρον άρον την απόφαση να επιβληθεί εμπάργκο στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου από ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες σε τρίτες χώρες, που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων. Οσο για την απαγόρευση των εισαγωγών που συζητιέται, το αυτί των ευρωπαϊκών κολοσσών της Ενέργειας και των Μεταφορών δεν φαίνεται να ιδρώνει και πολύ. Είναι μαθημένα άλλωστε τα βουνά από τα χιόνια, για το πώς θα παρακάμπτουν τις κυρώσεις και πώς θα εισάγουν το απαγορευμένο ρωσικό πετρέλαιο από άλλες χώρες - μεταπωλητές...


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ