Τετάρτη 3 Απρίλη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Νέα παράταση της αποικιοκρατικής σύμβασης

Και νέες διαπραγματεύσεις για τη διασφάλιση των... εργολάβων!

Η κυβέρνηση, αντί να προχωρήσει σε ένα νέο διαγωνισμό με νέους όρους, που δε θα συμπεριλαμβάνουν τη ληστρική και υποτιθέμενη «αυτοχρηματοδότηση» για το μετρό της Θεσσαλονίκης, δίνει άλλους 9 μήνες παράταση στις διαπραγματεύσεις με τους εργολάβους, την Ευρωπαϊκή Ενωση και τις δανείστριες τράπεζες, που διαρκούν από το 1993, έχοντας ήδη σημειώσει παγκόσμιο ρεκόρ χρονοτριβής και χωρίς να έχει πέσει ούτε «τσαπιά» στο έργο!

Οπως δήλωσε χτες η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου, μετά από τη σύσκεψη που έγινε υπό τον πρωθυπουργό για τα έργα της Θεσσαλονίκης, η κοινοπραξία των εργολάβων της ζήτησε παράταση της ισχύος της σύμβασης παραχώρησης μέχρι τις 31 Δεκέμβρη 2002, αίτημα που έγινε δεκτό. Η παράταση αυτή δόθηκε με την προϋπόθεση ότι μέχρι τις 30 Απρίλη θα έχει κατατεθεί από τους εργολάβους δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα ενεργειών, οι οποίες θα αφορούν την οριστικοποίηση του χρηματοοικονομικού μοντέλου, την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και την υπογραφή των δανειακών συμβάσεων. Αν δεν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα αυτό, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, τότε θα επιφέρουν αυτόματα τη λήξη της ισχύος της σύμβασης παραχώρησης. Στην ίδια ανακοίνωση υπενθυμίζεται ότι αναμένεται απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την ύπαρξη ανεπίτρεπτων κρατικών ενισχύσεων, απόφαση η οποία αποτελεί προϋπόθεση της έγκρισης χρηματοδότησης από την ΕΤΕπ.

Οπως είναι γνωστό, το έργο είχε κριθεί σε μια πρώτη φάση από την ΕΤΕπ ως μη ανταποδοτικό και γι' αυτό, προκειμένου να χορηγήσει δάνεια, είχε ζητήσει δραστικές αλλαγές σε σημαντικούς όρους της σύμβασης - που ήδη έχει κυρωθεί από τη Βουλή - μετατρέποντάς τη σε εντελώς αποικιοκρατική. Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ είχε συντάξει συγκεκριμένες τροποποιήσεις της σύμβασης που προβλέπουν αυξημένες κρατικές επιδοτήσεις και ακόμη πιο «τσουχτερά» εισιτήρια για τους επιβάτες που τελούν πλέον υπό την έγκριση των Κοινοτικών. Κι όλα αυτά για να βρουν λεφτά οι επίδοξοι εργολάβοι και να κατασκευάσουν το έργο με... αυτοχρηματοδότηση!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ