Οταν ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ τη συνυπέγραφαν, το ΚΚΕ προειδοποιούσε...
Η στρατηγική «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών μεταφορών βρήκε εξαρχής συνολικά και σε κάθε επιμέρους βήμα υλοποίησής της απέναντι το ΚΚΕ, που προειδοποιούσε για τις συνέπειες που θα έχει σε εργαζόμενους και επιβάτες. Μπήκε μπροστά για να οργανωθεί ο αγώνας των εργαζομένων και του λαού ενάντια σε αυτήν την πολιτική. Πρόβαλε την πρότασή του για φτηνές, ασφαλείς και σύγχρονες συγκοινωνίες, σύγχρονα εργασιακά δικαιώματα και αυξήσεις μισθών, ανέδειξε ότι η κάλυψη των συνδυασμένων λαϊκών αναγκών προϋποθέτει υποδομές και μέσα που να λειτουργούν συνολικά με κοινωνική ιδιοκτησία, στο πλαίσιο του κεντρικού σχεδιασμού, με εργατικό έλεγχο.
Οι θέσεις του αυτές αποτυπώθηκαν και σε δεκάδες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, απ' τις οποίες ενδεικτικά σταχυολογούμε:
- Στις 30 Οκτωβρίου του 2015, το ΚΚΕ καταθέτει Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του ΣΥΡΙΖΑ, με θέμα: «Να ολοκληρωθεί το έργο "Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης γραμμής Βόλου - Λάρισας"». Στην Ερώτηση τονιζόταν πως παρά την ένταξη απ' το 2012 του έργου στο ΠΔΕ σε δύο φάσεις, με τη δεύτερη που περιλάμβανε «την κατασκευή συστήματος σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης», αρμοδιότητας ΕΡΓΟΣΕ, να μην έχει προχωρήσει καθόλου έως την ώρα που κατατίθονταν η Ερώτηση, με κίνδυνο «να χαθεί το έργο, να σταματήσει ο σχεδιασμός για αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις συγκοινωνιακές και μεταφορικές ανάγκες των κατοίκων της Μαγνησίας και της Λάρισας».
- Στις 19 Μαΐου 2016 το ΚΚΕ καταθέτει Ερώτηση με αφορμή θανατηφόρο εργατικό «ατύχημα» στον ΟΣΕ που έγινε στις Σέρρες, με δύο νεκρούς εργαζόμενους που, όπως κατήγγειλε, «μαρτυρούν με τον πιο τραγικό τρόπο τις μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό στον Οργανισμό, καθώς στον συγκεκριμένο σταθμό των Σερρών δεν υπάρχει ούτε σταθμάρχης». Επισήμαινε τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων και συγκυβερνήσεων και της τότε συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, «που όλα αυτά τα χρόνια προετοίμαζαν το έδαφος για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, προκειμένου να εξασφαλιστούν νέα πεδία κερδοφορίας στα μονοπώλια» και προειδοποιούσε ότι η κατάσταση «ενόψει και της πλήρους ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, θα επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο σε βάρος της ζωής και της ασφάλειας των εργαζομένων και του επιβατικού κοινού για το κέρδος».
- Στις 17 Νοεμβρίου 2017, το ΚΚΕ καταθέτει Ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Εσωτερικών, με θέμα: «Για την υπογείωση των σιδηροδρομικών γραμμών που διέρχονται από τη Λάρισα». Η Ερώτηση έγινε με αφορμή τον θάνατο ενός 10χρονου παιδιού...
- Στις 6 Μαΐου 2020, το ΚΚΕ καταθέτει Ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με αφορμή δεκάδες απολύσεις εξειδικευμένων εργαζομένων. Στην Ερώτησή του το ΚΚΕ σημείωσε πως «για άλλη μια φορά αναδεικνύεται ότι είτε με το ελληνικό κρατικό μονοπώλιο του ΟΣΕ, είτε με το ιταλικό κρατικό μονοπώλιο "Ferrovie dello Stato Italiane (FSI)", είτε με κρατική καπιταλιστική επιχείρηση, είτε με ιδιωτική, είτε με πανδημία, είτε χωρίς, για τη ζωή των εργαζομένων σημαίνει ένταση της εκμετάλλευσης, ανασφάλεια, τσάκισμα δικαιωμάτων, απολύσεις, ανεργία, μειώσεις μισθών, καταστολή των αγώνων τους, ενώ για τους επιχειρηματικούς ομίλους τεράστια κερδοφορία».
Τον Μάιο του 2020 και η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καταθέτει Ερώτηση στην Ευρωβουλή, καλώντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να τοποθετηθεί στο γεγονός ότι «με την προώθηση της πολιτικής της, όπως και των κυβερνήσεών της, πλήττονται τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς, ενώ σοβαροί κίνδυνοι διαγράφονται συνολικότερα για την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων αλλά και των επιβατών».
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην απάντησή του ο αρμόδιος επίτροπος ανέφερε ότι η πολιτική «απελευθέρωσης» της αγοράς μεταφορών, η παράδοση των μεταφορικών υποδομών στους ομίλους και η λειτουργία κρατικών εταιρειών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια είναι «διαδικασία αναγκαία για την επίτευξη της βιωσιμότητας των σιδηροδρομικών μεταφορών»! Ετσι απλά...