Τετάρτη 1 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
«Δεν απαντά ουσιαστικά σε καμία από τις αγωνίες και τις ανησυχίες»

Οι θέσεις της ΑΣΓΜΕ σχετικά με το νομοσχέδιο για τη σχολική βία και τον εκφοβισμό

«Το παρόν σχέδιο νόμου δεν απαντά ουσιαστικά σε καμία από τις αγωνίες και τις ανησυχίες γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών οι οποίες εκφράζονται καθημερινά με την έξαρση του φαινομένου», σημειώνει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας σχετικά με το νομοσχέδιο για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, και προβάλλει μια σειρά διεκδικήσεις των οργανώσεων των γονέων.

Οπως σημειώνει η ΑΣΓΜΕ για το νομοσχέδιο, «με ασαφείς ορισμούς για τον σχολικό εκφοβισμό και τη βία, προσπαθεί να "παντρέψει" διαφορετικές έννοιες και φαινόμενα, αφήνοντας "ανοιχτά παράθυρα" για εμπλοκή ΜΚΟ και κατασταλτικών μηχανισμών όλο και πιο έντονα στη σχολική ζωή».

Και προσθέτει: «Το ίδιο το σχολείο ως περιεχόμενο έχει διαδοχικά διαμορφωθεί από όλες τις κυβερνήσεις ως χώρος όπου ο μαθητής βιώνει καθημερινά ό,τι του θέτει εμπόδια στην ολοκλήρωση της προσωπικότητάς του. Μαθήματα Καλλιτεχνικής και Αισθητικής Αγωγής μένουν εκτός σχολικού προγράμματος, η Φυσική Αγωγή υποβαθμίζεται, η Θεατρική Αγωγή σταμάτα στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Η ολοκληρωμένη μόρφωση αντικαθίσταται σταδιακά από τις αποσπασματικές γνώσεις και την απόκτηση δεξιοτήτων. Ενα σχολείο που "εκπαιδεύει" στον ανταγωνισμό και διαχωρίζει τους μαθητές μόνο ευχάριστο δεν είναι σήμερα για τους μαθητές».

Καταλήγοντας η ΑΣΓΜΕ τονίζει πως οι οργανώσεις των γονέων διεκδικούν:

  • Πρόληψη αποκλειστικά από κοινωνικούς επιστήμονες των Κέντρων Πρόληψης και των δήμων. Καμία εμπλοκή ΜΚΟ και ιδιωτών σε προγράμματα πρόληψης στα σχολεία.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς κοινωνικών επιστημόνων με οργανικές θέσεις σε κάθε σχολική μονάδα, για να στηρίζουν τη σχολική ζωή.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, ώστε να χτίζεται σταθερή παιδαγωγική σχέση μαθητή - εκπαιδευτικού.
  • Κανένας μαθητής αποκλεισμένος από «παράλληλη στήριξη» και σχολικό νοσηλευτή.
  • Σχολεία προσβάσιμα για κάθε μαθητή - εκπαιδευτικό - γονιό που είναι ΑμεΑ.
  • Δημιουργία Σχολών Γονέων σε κάθε σχολείο με ευθύνη των δήμων, μέσα από μαζικούς διορισμούς κοινωνικών επιστημόνων στους ΟΤΑ.
  • Αναβάθμιση στο σχολικό πρόγραμμα όλων των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων και της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.
  • Σύγχρονα, ασφαλή σχολικά κτίρια.
  • Ενίσχυση των εξωταξικών δραστηριοτήτων σε κάθε σχολείο, με ομάδες θεατρικές, αθλητικές, μουσικές, περιβαλλοντικές, που θα ενισχύουν τις σχέσεις μέσα στη σχολική κοινότητα.

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ