Παρασκευή 19 Φλεβάρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Στη μάχη για την προετοιμασία της 48ωρης απεργίας

Δεμένοι οι κάβοι στις 23 και 24 Φλεβάρη

Φωτ. αρχείου
Φωτ. αρχείου
Στη μάχη της προετοιμασίας της 48ωρης προειδοποιητικής πανελλαδικής απεργίας στις 23 και 24 Φλεβάρη σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με προοπτική κλιμάκωσης, έχουν ριχτεί οι δυνάμεις των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, αναπτύσσοντας πολύμορφη δραστηριότητα. Οι ναυτεργάτες αγωνίζονται για να αποτρέψουν την ταφόπλακα που είναι έτοιμη να τοποθετήσει η κυβέρνηση για λογαριασμό των εφοπλιστών στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, στον σταθερό ημερήσιο χρόνο εργασίας, στα κοινωνικοασφαλιστικά και συνδικαλιστικά τους δικαιώματα, ακόμα και στα στοιχειώδη μέτρα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Η πρωτοβουλία του απεργιακού αγώνα των ναυτεργατών ανήκει στα τρία ταξικά ναυτεργατικά σωματεία και έχει γίνει απόφαση των διοικητικών συμβουλίων όλων των ναυτεργατικών σωματείων της ΠΝΟ (Πλοιάρχων, Ναυτών, Αρχιθαλαμηπόλων - Θαλαμηπόλων, Ηλεκτρολόγων - Ηλεκτρονικών, Οικονομικών Αξιωματικών, Μηχανικών ΜΕΚ, Φροντιστών, Προσωπικού Τροφοδοσίας, Ναυτών M/S - Π/Κ - Ο/Γ, Πρακτικών Πλοιάρχων - Κυβερνητών). Στην απεργία θα συμμετάσχουν και οι ναυτεργάτες των πληρωμάτων των ρυμουλκών - ναυαγοσωστικών σκαφών με απόφαση της διοίκησης του σωματείου τους (δεν ανήκει στην ΠΝΟ).

Ο Λευτέρης Μπαρμπαρούσης, πρόεδρος του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», επισημαίνει ότι η κατάργηση των ΣΣΕ και οι ανατροπές στα συνδικαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών προβλέπονται στο νόμο 4714/2020, που ψηφίστηκε τον Ιούλη και τώρα τέθηκε σε ισχύ με την εγκύκλιο που εξέδωσε το ΝΑΤ για την έκδοση «εγκριτικής πράξης για την τροποποίηση του όρου 8». Οι μισθοί των ναυτεργατών θα καθορίζονται σύμφωνα με τα χαμηλά μισθολόγια της ITF («Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών»), ενώ ο πλοιοκτήτης απαλλάσσεται από τις ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ, με νέες δραματικές συνέπειες σε βάρος του Ταμείου και των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

Οσο για την οργάνωση του απεργιακού αγώνα σημειώνει: «Με πολύμορφη δράση μέσα και έξω από τα καράβια, με περιοδείες, εξορμήσεις, συσκέψεις, με Επιτροπές Αγώνα στα καράβια, με κάθε τρόπο στα λιμάνια του Πειραιά, της Πάτρας, της Κρήτης, παντού, δίνουμε τη μάχη για την ολόπλευρη προετοιμασία της απεργίας, για να πάρουν στα δικά τους χέρια οι ναυτεργάτες την οργάνωση και την περιφρούρηση της απεργίας, να δώσουν την προοπτική της κλιμάκωσης.

Καθοριστικό ρόλο θα παίξει και η αλληλεγγύη όλων των εργαζομένων σε αυτόν τον αγώνα, γιατί η απεργία δεν αφορά μόνο τους ναυτεργάτες. Τα όσα προσπαθεί να περάσει η κυβέρνηση σε βάρος των ναυτεργατών για λογαριασμό της καπιταλιστικής κερδοφορίας, είναι τροχιοδεικτική βολή για όλους τους εργαζόμενους».

Τα 13 σωματεία σε κοινό δελτίο Τύπου τονίζουν ότι είναι μονόδρομος για τους ναυτεργάτες «αυτός του οργανωμένου αγώνα, βάζοντας μπροστά τα δίκαια αιτήματά μας και τις σύγχρονες ανάγκες μας». Διεκδικούν όπως αναφέρουν:

  • «Κατάργηση των νόμων 4714/2020, 4150/2013, 4770/2021 και όλων των αντιδραστικών νομοθετικών ρυθμίσεων που έγιναν στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και θίγουν θεμελιώδη ναυτεργατικά δικαιώματα.
  • Επαναφορά όλων των συνταξιοδοτικών μας δικαιωμάτων με την κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, αυτοτέλεια του ΝΑΤ, του Οίκου Ναύτη και των υπόλοιπων ταμείων μας.
  • Υπογραφή ΣΣΕ 2020 - 2021 σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, Κοινωνική Ασφάλιση και ΣΣΕ για όλους τους ναυτεργάτες.
  • Λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την άμεση απόδοση του επιδόματος Covid-19 και ανεργίας σε όλους τους ναυτεργάτες.
  • Καθολική ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους τους ναυτεργάτες.
  • Δημόσια Εκπαίδευση, αναβάθμιση των υποδομών, προσλήψεις προσωπικού, βελτίωση της υλικοτεχνικής βάσης και της διδακτέας ύλης».

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ