Πέμπτη 17 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αντιδράσεις για το τσουχτερό εισιτήριο

Την κατάληψη του κτιρίου Διοίκησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, την επόμενη Τετάρτη 23 Γενάρη, αποφάσισε η Εκτελεστική Επιτροπή της Διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, ως την πρώτη μορφή αντίδρασης των εργαζομένων στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50% (από 100 σε 150 δρχ.) και στην κατάργηση του εργατικού εισιτηρίου που επιβλήθηκε μονομερώς από τον ΟΑΣΘ πριν περίπου ένα χρόνο. Τις επόμενες μέρες, αναμένεται να καθοριστεί και η ημερομηνία πανεργατικής συγκέντρωσης και πορείας προς το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.

Αύριο Παρασκευή, ο υφυπουργός Μεταφορών Σ. Βούγιας θα παραβρεθεί σε συνάντηση που ορίστηκε με πρωτοβουλία του ΕΚΘ και στην οποία θα συμμετέχουν οι διοικήσεις των σωματείων εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, στα ΚΤΕΛ, στα ΤΑΞΙ, στα ΕΛΤΑ και τον ΟΤΕ.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Διοίκησης του ΕΚΘ καλεί τους εργαζόμενους να αντιδράσουν μαζικά και αγωνιστικά στις ανατιμήσεις, ώστε να βρεθούν λύσεις που να ικανοποιούν τους εργαζόμενους (εργατικό εισιτήριο, έκπτωση), αφού αυτοί είναι οι κατ' εξοχήν χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Ταλαιπωρίας συνέχεια

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών (ΥΜΕ) δικαιολογείται, λέγοντας ότι το εισιτήριο του ΟΑΣΘ ήταν καθηλωμένο για 3,5 χρόνια και ότι ο ΟΑΣΑ αύξησε το δικό του στις 150 δρχ. εδώ και δυο χρόνια. Θέτει ζήτημα κόστους και «ισοτιμίας» με άλλες πόλεις, όπου το εισιτήριο είναι εδώ και καιρό ακριβό.

Δεν απαντά πόσο αυξήθηκε το πραγματικό εισόδημα των Θεσσαλονικιών αυτά τα τρία χρόνια. Απλά, σκοπεύει να μειώσει το εισιτήριο στις 120 δρχ. για τα μέλη του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης (να εκδίδεται σχετική ετήσια κάρτα).

Σε σχέση με άλλα σημαντικά θέματα που αφορούν στα μέσα μαζικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, το ΥΜΕ ισχυρίζεται ότι για την εξεταζόμενη από το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης επέκταση των δρομολογίων του ΟΑΣΘ στην ευρύτερη αστική ζώνη και σε απόσταση περίπου 40 χλμ. από το κέντρο της πόλης, πρέπει πρώτα να συμφωνήσει ο Οργανισμός να αναλάβει το επιπλέον έργο, και οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΛ να δεχτούν μείωση δρομολογίων και άρα χασούρα.

Σχετικά με το υπό σχεδιασμό μετρό, στο ΥΜΕ αναφέρουν ότι ακόμα περιμένουν τη χρηματοδότησή του με 132 δισ. δρχ. από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Αν δε δοθούν τα χρήματα, υπάρχει κίνδυνος ματαίωσης. Και αν ακόμα γίνει, αρμόδιοι φορείς το χαρακτηρίζουν «κοντό», με μόλις 9,3 χλμ., μήκος κι αυτά στο κέντρο.

Το ΥΜΕ ως συμπλήρωμα προτείνει την κατασκευή δυο γραμμών τραμ προς τις δυτικές και ανατολικές συνοικίες. Γίνονται δε σκέψεις, αν δεν κατασκευαστεί μετρό, και αυτά τα 9,3 χλμ. να αντικατασταθούν από τραμ. Ομως, δεν είναι ακόμα γνωστό από πού θα εξασφαλιστούν τα 100 δισ. δρχ., που στο ΥΜΕ υπολογίζουν ότι απαιτούνται κατ' ελάχιστο για την κατασκευή. Κι αν όλα εξελιχτούν ομαλά, οι αρμόδιοι αναμένουν μετρό και τραμ να παραδοθούν προς χρήση το νωρίτερο το 2006.

Παράλληλα, το υπουργείο σχεδιάζει και ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη. Εχει υπογράψει συμφωνία με τα «Ναυπηγεία Σκαραμαγκά» να παραδώσουν στο διάστημα 2003-2004 15 δίδυμες άμαξες. Ωστόσο, και στο ΥΜΕ εκφράζονται αμφιβολίες για το αν η γερμανική εταιρία - στην οποία η κυβέρνηση ξεπούλησε πρόσφατα τα ναυπηγεία - εκπληρώσει την υποχρέωση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ