ΡΩΜΗ.--
Κινητοποιήσεις για την απαράδεκτη κατάσταση στην Εκπαίδευση πραγματοποίησαν μαθητές σε πολλές πόλεις της Ιταλίας, ζητώντας να ξεκινήσουν πάλι τα μαθήματα διά ζώσης, με ασφάλεια, και να τερματιστεί η αβεβαιότητα που έχουν μεγαλώσει η παρατεταμένη τηλεκπαίδευση και ειδικά οι συνθήκες διεξαγωγής της.
«Θέλουμε να μετατραπούμε σε προτεραιότητα της χώρας, φτάνει με τις αναβολές και την αβεβαιότητα» ήταν ένα από τα συνθήματα των μαθητών, που μεταξύ άλλων οργάνωσαν μαθήματα έξω από τα σχολεία τους, σε πάρκα και πλατείες.
Η ίδια η υπουργός Παιδείας Λουτσία Ατσολίνα αναγνώρισε ότι με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί «είναι ορατός ο κίνδυνος να εγκαταλείψει οριστικά το Λύκειο ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών». Κατά τ' άλλα, αρκέστηκε να καταγράψει τον ... «θυμό που υπάρχει» στους νέους.
Η κυβέρνηση Κόντε ανέβαλε την επανέναρξη των μαθημάτων με παρουσία μαθητών και δασκάλων στις σχολικές αίθουσες, σχετικά με την οποία ανακοίνωσε και πάλι ότι θα ισχύσει για το 50%, ενώ οι υπόλοιποι θα συνεχίσουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Την ίδια στιγμή, όμως, οι επικεφαλής διαφόρων περιφερειών φέρνουν αντιρρήσεις στην εφαρμογή και αυτών των κυβερνητικών αποφάσεων, με φόντο σοβαρές ελλείψεις σε σημαντικά μέτρα προστασίας, για τις οποίες αλληλοκατηγορούνται κεντρική κυβέρνηση και τοπικές αρχές.
Το αποτέλεσμα βέβαια το πληρώνουν οι μαθητές, ειδικά τα παιδιά των εργατικών - λαϊκών οικογενειών, για τα οποία η διασφάλιση βασικών προϋποθέσεων για την εξ αποστάσεως διδασκαλία (μηχανήματα, γρήγορη σύνδεση κ.λπ.) δεν είναι καθόλου εύκολη.
Σε μια παράλληλη εξέλιξη, χτες το βράδυ αναμενόταν να συνεδριάσει το υπουργικό συμβούλιο πάνω στο πλάνο αξιοποίησης των χρημάτων του ευρωπαϊκού «Ταμείου Ανάκαμψης» που προορίζονται για την Ιταλία. Το κόμμα «Ζωντανή Ιταλία» του Ματέο Ρέντσι έχει εκφράσει σειρά αντιρρήσεων για τις προτεραιότητες, προειδοποιώντας ακόμα και με αποχώρηση από τον κυβερνητικό συνασπισμό. Από την πλευρά τους το Δημοκρατικό Κόμμα και το «Κίνημα 5 Αστέρων» υποστηρίζουν ότι η χώρα δεν πρέπει να πάει σε πρόωρες εκλογές, ζητώντας «σύνεση» και «υπευθυνότητα».