Οπως εξηγεί, με βάση τη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου, μπαίνουν ως προϋποθέσεις για τη δημιουργία οργανικής θέσης Τμήματος Ενταξης (ΤΕ) ο συνολικός αριθμός των μαθητών του σχολείου και ο αριθμός των μαθητών με διάγνωση. «Η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν ανταποκρίνεται και δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών στην ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση που χρειάζονται με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και δυνατότητες», σημειώνει το ΝΤ Κεφαλονιάς - Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ και προσθέτει: «Οι οργανικές θέσεις θα πρέπει να σχετίζονται με τον αριθμό των φοιτώντων μαθητών στα ΤΕ και όχι με το σύνολο των μαθητών του σχολείου. Τα συγκεκριμένα όρια είναι πλήρως αντιεπιστημονικά, διότι παραβλέπουν τις σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που φοιτούν σε Τμήματα Ενταξης και εξισώνουν τις ιδιαίτερες ανάγκες τους. Για παράδειγμα, είναι πιθανόν σε ένα σχολείο να υπάρχουν λιγότεροι από 300 μαθητές, αλλά περισσότεροι των 15 μαθητών με διάγνωση ή να υπάρχουν λιγότεροι από 15 μαθητές με διάγνωση αλλά να υπάρχει ανάγκη να στηριχθούν για περισσότερες ώρες από τον ειδικό παιδαγωγό».
Παράλληλα, το ΝΤ της ΑΔΕΔΥ καταγγέλλει ότι «υπάρχουν εκατοντάδες σχολεία της Δευτεροβάθμιας στα οποία παρά τις ανάγκες που υπάρχουν, δεν λειτουργεί καθόλου Τμήμα Ενταξης. Είναι χαρακτηριστικό πως στα Λύκεια δεν υπάρχουν καθόλου ΤΕ, λες και σταματούν οι ανάγκες των μαθητών αυτών. Την ίδια ώρα, δεν υπάρχουν οι αναγκαίες δομές ή αυτές που έχουν δημιουργηθεί παραμένουν επί της ουσίας στα χαρτιά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Ειδικό Λύκειο Κεφαλονιάς, που, παρά τις δεσμεύσεις, ακόμα εκκρεμεί η ίδρυσή του και μια σειρά άλλων σχολείων που αναδεικνύουν το γονεϊκό και αναπηρικό κίνημα».
Και το ΝΤ της ΑΔΕΔΥ διεκδικεί: