Τετάρτη 7 Μάη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Με τη σφραγίδα της ΕΕ το νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή

Για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την Ειδική Αγωγή, που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέχρι την Παρασκευή, η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ υπογραμμίζει, σε ανακοίνωσή της, ότι κινείται στη γραμμή της ΕΕ, που εδώ και δεκαετίες προωθεί την «ένταξη» των παιδιών με ειδικές ανάγκες στα κοινά σχολεία χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με τραγικές συνέπειες στα ίδια τα παιδιά αλλά και για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.

«Την ώρα που τα προβλήματα στο χώρο της ΕΑ είναι τεράστια, το υπουργείο Παιδείας με το ν/σ συρρικνώνει ακόμα περισσότερο τις δομές της Ειδικής Αγωγής, προωθώντας κλείσιμο ειδικών σχολείων, τμημάτων ένταξης και μείωση της παράλληλης στήριξης. Παράλληλα ενισχύει την επιχειρηματική δράση με αποτέλεσμα να φορτώνει στη λαϊκή οικογένεια το κόστος για τις ανάγκες της εκπαίδευσης και αποκατάστασης του παιδιού με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες. Η κυβέρνηση προκαλεί το κοινό αίσθημα μιλώντας για την υποχρεωτικότητα της ΕΑ, όταν όλοι γνωρίζουν πως ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της Εκπαίδευσης υπονομεύεται συστηματικά και μεθοδικά διαχρονικά. Είναι υποκρισία να μιλά κανείς για υποχρεωτικότητα όταν τα Ειδικά Σχολεία αιμορραγούν λόγω υποχρηματοδότησης και στην πλειοψηφία τους μένουν μέχρι και το Γενάρη κλειστά, όταν λειτουργούν με μαθητές εκ περιτροπής, χωρίς προσωπικό (...) ο εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης θα καλείται να ανταποκριθεί στις ανάγκες παραπάνω από ενός παιδιού με ειδικές ανάγκες (!!) και ταυτόχρονα να μπαλώσει και τις όποιες ελλείψεις στην ΕΑΕ που προκύπτουν από τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία», σημειώνεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.

Σχετικά με την Επαγγελματική Εκπαίδευση υπογραμμίζει ότι μένει «στον αέρα», ενώ επεκτείνεται και το τσάκισμα των εκπαιδευτικών με τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, επιχειρώντας μάλιστα να διαιρέσει και να κατηγοριοποιήσει εκπαιδευτικούς.

Το ΠΑΜΕ καλεί εκπαιδευτικούς, γονείς, αναπηρικό κίνημα, ειδικό επιστημονικό, βοηθητικό προσωπικό να απαιτήσουν την απόσυρση του νομοσχεδίου, την κατάργηση των αντιδραστικών νόμων για την Ειδική Αγωγή και να συναντηθούν στον αγώνα για:

  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Να μην πληρώνουν οι γονείς ούτε ένα ευρώ για οποιαδήποτε ανάγκη εκπαίδευσης, αποκατάστασης και περίθαλψης των παιδιών με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες.
  • Αμεση και γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής. Τα χρήματα του ΕΣΠΑ να κατευθυνθούν άμεσα για τη στήριξη και τη διεύρυνση των δημόσιων βασικών σταθερών δομών και όχι για επιδότηση των ΜΚΟ, των λεγόμενων μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που ανοίγουν το δρόμο της ιδιωτικοποίησης και των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
  • Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης αλλά και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.
  • Πλήρης, έγκαιρη και αντικειμενική καταγραφή και διάγνωση, ομαδοποίηση ανά ιδιαίτερη ανάγκη και πρόβλημα. Που σημαίνει επιστημονική «χαρτογράφηση» του χώρου και των αναγκών της Ειδικής Αγωγής ποσοτικά όσο και ποιοτικά.
  • Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δε θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
  • Να μη χάσει κανένα παιδί ούτε μια μέρα φοίτησης στο σχολείο από εμπόδια στη μετακίνησή του. Αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, που θα διαθέσει κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς, καθώς και την αναγκαία χρηματοδότηση.
  • Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των εργαζομένων (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού) στην Ειδική Αγωγή, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες. Μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα να είναι το πτυχίο, χωρίς άλλες εξετάσεις ή πιστοποιήσεις και όλοι οι εργαζόμενοι να έχουν μόνιμη και σταθερή εργασία. Οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνονται με βάση ενιαία κριτήρια (προϋπηρεσία, κοινωνικοί παράγοντες κ.ά.)
  • Παιδαγωγικές σχολές για όλο το εκπαιδευτικό δυναμικό - που εντάσσονται και τα Τμήματα Ειδικής Αγωγής - όπου στα πλαίσιά τους θα γίνεται και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ