Σάββατο 1 Δεκέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Αρχισαν τα όργανα

Θα σταματούν τα πλοία όποτε γουστάρουν

Τα... όργανα στην ακτοπλοΐα άρχισαν για τα καλά. Με υπουργική απόφαση τίθεται υπό αίρεση η 10μηνη υποχρεωτική κίνηση των ακτοπλοϊκών πλοίων και η σταθερή απασχόληση των ναυτεργατών στην ακτοπλοΐα με ό,τι αυτό σημαίνει για την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και για τα εργασιακά ναυτεργατικά δικαιώματα! Η απόφαση αυτή, που υπογράφτηκε από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτη στις 28 Νοέμβρη και απορρέει από τον εκτρωματικό νόμο 2932/2001 για την αλλαγή του ακτοπλοϊκού θεσμικού πλαισίου, προβλέπει ότι τα επιβατηγά υδροπτέρυγα και ταχύπλοα πλοία «έχουν δικαίωμα να διακόπτουν τα δρομολόγιά τους για χρονικό διάστημα μέχρι και 135 ημέρες στη διάρκεια της περιόδου τακτικής δρομολόγησης ενός έτους»! Ο Γ. Ανωμερίτης έσπευσε να ικανοποιήσει μια από τις προκλητικές αξιώσεις που έχουν προβάλει οι ακτοπλόοι εφοπλιστές και όπως φαίνεται έπεται συνέχεια στους... μπουναμάδες προς το εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Η υπουργική απόφαση επιπλέον «ανοίγει τις πόρτες» στις ελαστικές μορφές απασχόλησης σε βάρος των ναυτεργατών στην ακτοπλοΐα, αφού δεν αναφέρει αν το πλοίο θα είναι σταματημένο επί 135 μέρες συνεχόμενες. Αυτό σημαίνει ότι ο πλοιοκτήτης θα σταματάει και θα ξεκινάει το πλοίο του σύμφωνα με τις ορέξεις του και ανάλογα θα απολύει και θα προσλαμβάνει τους ναυτεργάτες.

Βέβαια, για να «χρυσωθεί το χάπι», στην παράγραφο 3 της υπουργικής απόφασης αναφέρεται ότι «ο πλοιοκτήτης είναι υποχρεωμένος μετά την πάροδο ακινησίας εξήντα ημερών να έχει το πλοίο στελεχωμένο σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 5 του άρθρου 6 του Ν. 2932/2001». Ομως αυτό, σύμφωνα με το νόμο για τη δίμηνη ακινησία των ακτοπλοϊκών πλοίων στα πλαίσια της ετήσιας επιθεώρησης, ισχύει και σήμερα και με ευθύνη των υπηρεσιών του ΥΕΝ ουδέποτε έχει τηρηθεί.

Ο β` γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Νίκος Πέτρου, σχολιάζοντας την υπουργική απόφαση, επισήμανε: «Επιβεβαιώνονται όσα έχουν καταγγείλει οι μηχανικοί για τα δεινά που περικλείει ο νέος νόμος της ακτοπλοΐας σε βάρος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και του δικαιώματος εργασίας των ναυτεργατών. Αποτελεί καθαρή πρόκληση. Οι ναυτεργάτες μαζί με τους νησιώτες πρέπει να συντονίσουν τους αγώνες τους για την κατάργηση αυτού του νόμου και την ανάκληση του Κοινοτικού Κανονισμού 3577/92 που σπάει το καμποτάζ. Απαιτούμε άμεση σύγκληση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ για την οργάνωση αγωνιστικών κινητοποιήσεων».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τι είναι και γιατί το καταργούν(2012-03-21 00:00:00.0)
Αυξημένα μέχρι και 376% από το 2001!(2008-04-24 00:00:00.0)
Οι ναυτιλιακές πετσόκοψαν τα δρομολόγια(2007-11-03 00:00:00.0)
Προς πλήρη ασυδοσία των εφοπλιστών(2003-11-13 00:00:00.0)
Θέλουν γαλέρες και τα επιβατηγά(2002-01-31 00:00:00.0)
Δε ζητούν κάτι, τα θέλουν όλα!(2001-11-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ