Πέμπτη 13 Νοέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Προς πλήρη ασυδοσία των εφοπλιστών

Την κατάργηση ακόμη και των ελάχιστων και υποτυπωδών περιορισμών προωθούν κυβέρνηση και ΕΕ. Θύματα οι νησιώτες επιβάτες και οι ναυτεργάτες

Eurokinissi

Νέο αέρα στα πανιά της ασυδοσίας των ακτοπλόων εφοπλιστών έρχονται να δώσουν κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκή Ενωση με τις τροποποιήσεις προς το χειρότερο που επεξεργάζονται αυτήν την περίοδο του ήδη εκτρωματικού νόμου 2932/2001 για την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Οπως αποκαλύφθηκε χτες από τα όσα ανέφερε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Πασχαλίδης στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, τίθενται υπό αμφισβήτηση ακόμα και οι όποιοι ελάχιστοι υποτυπώδεις περιορισμοί υπάρχουν στο συγκεκριμένο νόμο. Οι ελληνικές θάλασσες μετατρέπονται πλέον σε ξέφραγο αμπέλι, ακυρώνοντας κάθε προγραμματισμό και δυναμώνοντας το «κράτος εν κράτει» των εφοπλιστών.

Ηδη από τις 7 Νοέμβρη έχει ξεκινήσει συζήτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο συγκεκριμένο νόμο, καθώς από την 1η Γενάρη 2004 πρέπει να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή ο διαλυτικός Κοινοτικός Κανονισμός 3577, με βάση τον οποίο συντάχθηκε και ο νόμος 2932, αλλάζοντας άρδην το θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας. Αυτό σημαίνει ότι τα όσα έχουν βιώσει μέχρι τώρα οι νησιώτες με τα εισιτήρια - φωτιά, τη μείωση των δρομολογίων και οι ναυτεργάτες με την κατάφωρη παραβίαση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και πάει λέγοντας, ήταν απλώς η πρόγευση... Από το νέο χρόνο οι ναυτεργάτες της ακτοπλοΐας θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, δηλαδή την ανεργία, ενώ οι νησιώτες με την παραπέρα υποβάθμιση των συγκοινωνιών. Ο υπουργός χτες ήταν σαφής: στο διάλογο που γίνεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν τεθεί όλα ξανά επί τάπητος. Οπως είπε, «ο διάλογος είναι σε εξέλιξη» και σε αυτόν συζητούνται από τη «διευκρίνιση της έννοιας δημόσιας υπηρεσίας και κατά πόσο αυτή είναι συμβατή με τον κανονισμό», μέχρι τα θέματα στελέχωσης και το όριο της ηλικίας των πλοίων. Υποτίθεται ότι η Ελλάδα είχε κατοχυρώσει ότι τα ακτοπλοϊκά πλοία δε θα ξεπερνούν τα 30 έτη...

Ο πρόεδρος της ναυτεργατικής Ενωσης «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Γιάννης Μανουσογιαννάκης, σχολιάζοντας σχετικά επισήμανε ότι: «Επιβεβαιώνονται οι καταγγελίες των σωματείων της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ για την προσπάθεια διωγμού την Ελλήνων ναυτεργατών από τα ακτοπλοϊκά πλοία και την προώθηση της πλήρους ασυδοσίας των εφοπλιστών στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Μπροστά σε αυτή την επίθεση οι ναυτεργάτες πρέπει να απαντήσουν με αγωνιστικές κινητοποιήσεις και σε αυτή την κατεύθυνση τα δύο σωματεία θα καταβάλουμε όλες μας τις δυνάμεις. Οι ναυτεργάτες και όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να βγάλουν τα συμπεράσματά τους και να αγωνιστούν για τη συγκρότηση του λαϊκού μετώπου που θα διεκδικήσει την εξουσία και θα επιβάλλει τη δημιουργία του Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, για συγκοινωνίες προς όφελος του εργαζόμενου λαού και όχι των εφοπλιστών».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ