Πέμπτη 23 Μάη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΤΕΣ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
«Οχι άλλο αίμα εργατών για τα κέρδη των εργοδοτών!»

Απεργία και μαχητική κινητοποίηση στο υπουργείο Ναυτιλίας, ενάντια στα εργοδοτικά εγκλήματα

Από τη χτεσινή απεργιακή κινητοποίηση
Από τη χτεσινή απεργιακή κινητοποίηση
Μαζική και μαχητική απάντηση στα αλλεπάλληλα εργοδοτικά εγκλήματα στους χώρους δουλειάς έδωσαν χτες οι μεταλλεργάτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και του Πειραιά, πραγματοποιώντας 24ωρη απεργία και διαδήλωση στο υπουργείο Ναυτιλίας. Απαίτησαν να τηρούνται από την εργοδοσία και τις κυβερνήσεις της όλα τα μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς, για να γυρίζουν από το μεροκάματο σώοι και αβλαβείς στις οικογένειές τους.

Αφορμή για τη νέα απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων έδωσε ο άδικος χαμός 42χρονου συναδέλφου τους από τη Ρουμανία, ο οποίος «έφυγε» από πανύψηλη σκαλωσιά στο ναυπηγείο «Ατλας» και βρήκε τραγικό θάνατο. Οπως καταγγέλλουν τα σωματεία και οι εργαζόμενοι, η σκαλωσιά, η οποία είχε στηθεί για τις επισκευαστικές εργασίες τεράστιας θαλαμηγού, δεν πληρούσε κανένα μέτρο προστασίας, δεν είχε ούτε καν προστατευτικό κιγκλίδωμα.

Η χτεσινή απεργία είχε κηρυχθεί από το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών της Ζώνης.

Οι απεργοί συγκεντρώθηκαν αρχικά μπροστά στις πέτρινες δεξαμενές «Βασιλειάδη» στη Δραπετσώνα, ενώ στο πλευρό τους έσπευσαν, εκφράζοντας την αλληλεγγύη τους, μαζικές αντιπροσωπείες σωματείων: Από τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, το σωματείο των εργαζομένων στις προβλήτες της COSCO (ΕΝΕΔΕΠ), εργαζόμενοι από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, Ν. Ξουράφης, κ.ά.

Απεργοί και διαδηλωτές ανέδειξαν τις σοβαρές ευθύνες της κυβέρνησης για την εργοδοτική ασυδοσία

INTIME NEWS

Απεργοί και διαδηλωτές ανέδειξαν τις σοβαρές ευθύνες της κυβέρνησης για την εργοδοτική ασυδοσία
Στη συγκέντρωση μίλησαν ο Σωτήρης Πουλικόγιαννης, πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας, καθώς και ο Θανάσης Ευαγγελάκης, πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, ο Μάρκος Μπεκρής, πρόεδρος της ΕΝΕΔΕΠ, και ο Νίκος Ξουράφης.

Μέσα από τις ομιλίες τους αναδείχθηκε η αντίστοιχη κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενοι σε όλους τους κλάδους: Η μείωση των οργανικών συνθέσεων, η εντατικοποίηση και τα συχνά «ατυχήματα» των ναυτεργατών στα καράβια. Τα αντίστοιχα συχνά εργατικά «ατυχήματα» στην COSCO, αλλά και η πείρα από την πάλη για υπογραφή ΣΣΕ, μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια και για ένταξη στα ΒΑΕ. Η συνολικότερη αποψίλωση του ΣΕΠΕ και του ΚΕΠΕΚ, στο πλαίσιο της πολιτικής που θεωρεί «κόστος» τα μέτρα για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία (ΥΑΕ).

Μετά τις ομιλίες, οι εργαζόμενοι, με κυρίαρχο το σύνθημα «Οχι άλλο αίμα εργατών για τα κέρδη των αφεντικών» και διεκδικώντας, όπως ανέγραφαν και στο πανό τους, ουσιαστική λειτουργία των μεικτών Επιτροπών, ενάντια στην κοροϊδία της κυβέρνησης, έφτασαν με πορεία στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Επιμένει προκλητικά η κυβέρνηση να «θάβει» την κλαδική ΣΣΕ

Οι προθέσεις ωστόσο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στα αυτονόητα δικαιώματα των εργαζομένων, που αφορούν την ίδια τους τη ζωή, έγιναν κάτι παραπάνω από ξεκάθαρες όταν, κατά τη συνάντηση που έγινε στο υπουργείο Ναυτιλίας, αντιπροσωπεία του υπουργείου Εργασίας ανέφερε προκλητικά ότι το υπουργείο δεν θα καταστήσει υποχρεωτική την κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των εργαζομένων στις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες, επειδή... «ανακαλύφτηκαν» στοιχεία που δείχνουν τάχα ότι οι εργαζόμενοι στον κλάδο είναι 8.000 και η εργοδοτική ένωση που υπέγραψε τη σύμβαση απασχολεί λιγότερο από το 51% των εργαζομένων.

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου, Σ. Πουλικόγιαννης, μιλώντας προς τους εργαζόμενους μετά τη συνάντηση, κατήγγειλε ότι πρόκειται για απαράδεκτη μεθόδευση - αφού ούτε γι' αστείο δεν ισχύει ο παραπάνω αριθμός - προκειμένου να χτυπηθεί η ΣΣΕ, η οποία «στις δύο σελίδες της αναφέρεται στο μεροκάματο και το ωράριο και στις άλλες 10 στα μέτρα που πρέπει να τηρούνται για να μη θρηνούμε θύματα και όσο δεν κηρύσσεται υποχρεωτική δίνει αέρα στα πανιά της εργοδοσίας».

Παράλληλα με το μπλοκάρισμα της ΣΣΕ, πρόσθεσε, η κυβέρνηση ξηλώνει και απαξιώνει σταδιακά τις μεικτές 5μελείς Επιτροπές Ελέγχου για την τήρηση των μέτρων ασφάλειας στα επισκευαζόμενα πλοία. Και όλα αυτά γιατί τα μέτρα ασφάλειας είναι χρόνος και χρήμα για εφοπλιστές, εργολάβους, συνολικά για την εργοδοσία και «η καπιταλιστική ανάπτυξη αυτά δεν τα σηκώνει...».

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου κατήγγειλε ακόμα ότι υπάρχει ήδη έτοιμη Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας, που προβλέπει ότι μπορεί να γίνονται επισκευαστικές εργασίες ακόμα και σε αγκυροβόλια! Εργοδότες και κυβέρνηση «δεν διστάζουν να θυσιάσουν και τη ζωή μας για την καπιταλιστική κερδοφορία και αυτό πρέπει να το πληρώσουν», τόνισε, αναδεικνύοντας ότι η σημερινή κυβέρνηση διατηρεί άθικτο και ενισχύει το αντεργατικό θεσμικό πλαίσιο που προετοίμασαν οι προηγούμενες αντιλαϊκές κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

Απόφαση των συνδικάτων και των εργαζομένων είναι να συνεχίσουν τον αγώνα τους με πολύμορφες κινητοποιήσεις. Την Πέμπτη 30/5, στις 11 π.μ., θα γίνει νέα συνάντηση, αυτήν τη φορά στο υπουργείο Εργασίας, για το θέμα των μεικτών Επιτροπών και την υποχρεωτικότητα της ΣΣΕ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ