Με ακρωτηριασμένο το αριστερό του πόδι στο ύψος της κνήμης νοσηλεύεται στη Θεσσαλονίκη από τις 3 Γενάρη 61χρονος ναυτεργάτης, που γλίτωσε τη ζωή του την τελευταία στιγμή, κατά τη διάρκεια εργασιών στο μηχανοστάσιο του δεξαμενόπλοιου «Ταξιάρχης» της εταιρείας «Med Sea Tankers Shipping Company».
Ο β' μηχανικός του πλοίου έχασε το πόδι του όταν το άρπαξε η αντλία Cargo του πλοίου, η οποία σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες δεν διέθετε κανένα προστατευτικό μέσο (μανδύες προστασίας στα πιο επικίνδυνα σημεία της). Το ναυτεργατικό «ατύχημα» έγινε ενώ το πλοίο ήταν δεμένο στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, για το περιστατικό διενεργείται προανάκριση από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης.
Να σημειωθεί ότι το σοβαρό ναυτεργατικό «ατύχημα» ήρθε λίγες μέρες μετά το σχέδιο Υπουργικής Απόφασης που έχει ετοιμάσει το υπουργείο, που προβλέπει τη δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων (του αριθμού πληρώματος) στα φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια τα οποία πλέουν ανάμεσα στα ελληνικά λιμάνια και στον Σαρωνικό! Μειώσεις ακόμα και κατά 4 και 5 ναυτεργάτες, ανάλογα με τους κόρους των πλοίων, οι οποίες αυξάνουν τους κινδύνους συνολικά σε βάρος της ανθρώπινης ζωής των ναυτεργατών και των επιβατών.
Σε ένα ακόμα εργατικό «ατύχημα» που σημειώθηκε δύο μέρες πριν, την Πρωτοχρονιά, ναυτεργάτης, μέλος του πληρώματος του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «Cruise Olympia», τραυματίστηκε στο δεξί του χέρι και διακομίστηκε στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων, όπου παραμένει νοσηλευόμενος.
Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ και ΠΕΣ/ΝΑΤ, με αφορμή τα ναυτεργατικά «ατυχήματα» και τον τραγικό θάνατο του εργάτη στο εργοτάξιο κατασκευής του γηπέδου της ΑΕΚ, επισημαίνουν ότι «οι ταξικές δυνάμεις του ΠΑΜΕ επανειλημμένα, με πολύμορφους αγώνες, έχουν αναδείξει ότι η αντιλαϊκή πολιτική, που συνεχίζει και η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, διαρκώς αυξάνει τα προνόμια του κεφαλαίου, ενώ ταυτόχρονα επιτίθενται στο σύνολο των δικαιωμάτων των εργαζομένων, μετατρέποντας τους χώρους δουλειάς σε εργασιακά γκέτο».
Οπως υπογραμμίζουν, «οι ναυτεργάτες σε όλες τις κατηγορίες καραβιών βιώνουν καθημερινά τα αποτελέσματα αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής, με την υπονόμευση των ΣΣΕ, της Κοινωνικής Ασφάλισης, την ανεργία, τη διεύρυνση της ανασφάλιστης εργασίας, τις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων, τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας, τους κινδύνους για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα».
Τα σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες να δυναμώσουν την οργάνωση και τον αγώνα, με πυξίδα της δικές τους ανάγκες, απαιτώντας τη λήψη όλων των μέτρων προστασίας στους χώρους δουλειάς.
Στο μεταξύ, μια σειρά συνδικαλιστικές οργανώσεις καταγγέλλουν με ανακοινώσεις τους το θανατηφόρο εργατικό «ατύχημα» στο εργοτάξιο κατασκευής γηπέδου της ΑΕΚ.
Το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών αναφέρει μεταξύ άλλων: «Οι μισθωτοί τεχνικοί γνωρίζουμε πολύ καλά πού οδηγούν τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα, η πίεση για την μείωση του κόστους, η υπερεργασία, η βιολογική και κοινωνική εξόντωση, τα χαμηλά μεροκάματα και οι οικονομικοί δείκτες των εταιρειών».
Για το συγκεκριμένο έργο αναφέρει πως είχαν επισημανθεί από τους εργαζόμενους «οι κίνδυνοι από την εντατικοποίηση και την έλλειψη βασικών μέτρων υγιεινής και ασφάλειας. Λίγους μήνες πριν την πρόσφατη εργατική δολοφονία, στις 22/10/2018 τραυματίστηκε οικοδόμος στον ίδιο χώρο, ενώ το Συνδικάτο Οικοδόμων προχώρησε σε κινητοποιήσεις και 24ωρη απεργία στις 24/10/2018. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με την πολιτική της ενθαρρύνει την ανεξέλεγκτη δράση της εργοδοσίας (...) Αυτή είναι η "ανάπτυξη" που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση, όχι μόνο στη Νέα Φιλαδέλφεια αλλά και στο Ελληνικό, στου Γουδή, στην παραλία Καλλιθέας, στον Υμηττό κ.α. (...) Δεν μπορούμε να περιμένουμε τον επόμενο. Με τους αγώνες μας να υπερασπιστούμε τη ζωή μας. Ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας και ασφάλειας τώρα. Υπογραφή αξιοπρεπών συμβάσεων εργασίας. Ανθρώπινα ωράρια και αποδοχές. Πραγματικές αυξήσεις μισθών και ημερομισθίων ώστε να ζούμε αξιοπρεπώς από μια δουλειά. 35ωρο, 7ωρο, 5ήμερο».