Τετάρτη 12 Δεκέμβρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μέχρι αρχές Γενάρη η ιδιωτικοποίηση άλλων 10 μεγάλων λιμανιών

Εως τις αρχές του Γενάρη θα έχει ψηφιστεί στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση που αφορά στην ιδιωτικοποίηση άλλων 10 μεγάλων λιμανιών της χώρας, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει η κυβέρνηση και στο οποίο αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας, Φ. Κουβέλης, σε συνεντεύξεις του την περασμένη Κυριακή.

Πρόκειται για τα λιμάνια Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας, των οποίων η ιδιωτικοποίηση, η οποία θα γίνει με τη μέθοδο των παραχωρήσεων, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει η μετατροπή της χώρας σε ενεργειακό και κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, αξίωση που προβάλλει η εγχώρια αστική τάξη για να αναβαθμίσει το ρόλο και τα επιχειρηματικά της σχέδια στην ευρύτερη περιοχή, όπου μαίνονται οι επικίνδυνοι για τους λαούς ανταγωνισμοί. Και αυτό γιατί το κάθε ένα από αυτά παίζει και έναν ξεχωριστό γεωστρατηγικό ρόλο στις συνδυασμένες μεταφορές, σε αγωγούς κ.λπ.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, στο οποίο ήταν αφιερωμένο και το συνέδριο που διοργανώθηκε το περασμένο Σάββατο από την ΓΑΙΟΣΕ, σε συνεργασία με τον δήμο Αλεξανδρούπολης, τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Εκεί, παίρνοντας το λόγο η υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας - Θράκης), Κ. Νοτοπούλου, αναφερόμενη στη γεωστρατηγική σημασία που έχει για το κεφάλαιο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, για το οποίο με κάθε ευκαιρία δηλώνουν το ενδιαφέρον τους οι ΗΠΑ, σημείωσε ότι «η υλοποίηση δύο σημαντικών έργων, εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής διασύνδεσης Αλεξανδρούπολης - Μπουργκάς - Βάρνας, μαζί με τη γραμμή από Θεσσαλονίκη μέχρι Αλεξανδρούπολη, δημιουργεί πλέον ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη θα παρακάμπτει τα Δαρδανέλια και θα καταλήγει στη Μαύρη Θάλασσα».

Σημείωσε ακόμη ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης «κατέχει σημαντική θέση» στην «ενεργειακή πολιτική» της κυβέρνησης και στο «νέο περιβάλλον» που δημιουργείται με την «ολοκλήρωση σχεδόν του αγωγού TAP, την πρόσφατη έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατασκευής του IGB, την έναρξη συζητήσεων για την κατασκευή αγωγού που θα ενώνει την πόλη των Σκοπίων με τη Θεσσαλονίκη, αλλά και στην προετοιμασία εκκίνησης του EastMed, ενός φιλόδοξου έργου με μεγάλη στρατηγική σημασία για την περιοχή».

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΟΣΕ, Θ. Σχίζας, κάνοντας ακόμα πιο ξεκάθαρο ότι τα σχέδια για «αναβάθμιση» της αστικής τάξης πηγαίνουν χέρι - χέρι με την όξυνση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, αναφέρθηκε στις δομές υποστήριξης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης όπως η διαμόρφωση εμπορευματικού, αλλά και ενεργειακού κέντρου, εκτιμώντας ότι «η Αλεξανδρούπολη έχει υψηλότερη γεωστρατηγική σημασία από άλλες περιοχές της Τουρκίας. Το σημαντικό είναι ότι βρίσκεται εκτός Βοσπόρου και Δαρδανελίων με ό,τι αυτό συνεπάγεται και αν ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική Εγνατία η ίδια η Αλεξανδρούπολη αποκτά μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τους γείτονες». Φτάνοντας και στο διακύβευμα που δεν είναι άλλο από την αύξηση των κερδών των ομίλων πρόσθεσε: «Ο σχεδιασμός της γραμμής Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης, βάσει του οποίου το τρένο θα κάνει 6 - 8 ώρες, σαφέστατα είναι πολύ πιο γρήγορος και φθηνότερος ως προς το κομμάτι της θαλάσσιας μεταφοράς. Εμείς ήδη έχουμε κάνει μία τέτοια μελέτη κόστους - οφέλους, ποιο είναι καλύτερο η θαλάσσια οδός ή η σιδηροδρομική σύνδεση Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη και τα αποτελέσματα είναι θεαματικά».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ