ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Ιούλη 2022
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΛΑΡΚΟ
Σταμάτημα λειτουργίας από 1η Αυγούστου επιδιώκει η κυβέρνηση!

Συνεδριάζει το ΔΣ του Σωματείου της Λάρυμνας, τη συνέχεια της δράσης για τις θέσεις εργασίας τους αποφασίζουν οι εργαζόμενοι

RIZOSPASTIS

Για την πρόθεση της κυβέρνησης να σταματήσει τη λειτουργία της ΛΑΡΚΟ την 1η Αυγούστου ενημέρωσε ο ειδικός εκκαθαριστής τους διευθυντές των εργοταξίων της εταιρείας, σε μια ακόμα εξέλιξη στο πλαίσιο του εγκλήματος που ετοιμάζεται. Σ' αυτό το φόντο, συνεδριάζει σήμερα, Τετάρτη, το ΔΣ του Σωματείου της Λάρυμνας, σε μια κρίσιμη φάση του αγώνα που δίνουν οι εργαζόμενοι για το δικαίωμα στην εργασία και για να κρατήσουν τη ΛΑΡΚΟ ανοιχτή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εκκαθαριστής εκτός από την παραπάνω ενημέρωση στους διευθυντές των εργοταξίων, γνωστοποίησε ότι ως αποτέλεσμα της παύσης της λειτουργίας, οι εργαζόμενοι θα σταματήσουν να δουλεύουν σε νυχτερινή βάρδια και τα Σαββατοκύριακα. Μάλιστα, φέρεται να έχει καλέσει αύριο Πέμπτη όλους τους διευθυντές στην έδρα προκειμένου να ενημερωθούν και να συζητήσουν γύρω απ' αυτήν την εξέλιξη.

Πρόκειται για εξέλιξη που είναι αποτέλεσμα της εγκληματικής τροπολογίας που ψήφισε η κυβέρνηση, ανοίγοντας τον δρόμο για το λουκέτο στη ΛΑΡΚΟ, τις απολύσεις 1.300 εργαζομένων και το ξεσπίτωμα των οικογενειών που μένουν στους οικισμούς. Μια πολιτική απόφαση που αποτελεί προαπαιτούμενο για να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί εκποίησης της ΛΑΡΚΟ, με στόχο να καταλήξει σε κάποιο μονοπωλιακό όμιλο χωρίς το «βαρίδι» των εργαζομένων και των δικαιωμάτων τους. Η κυβέρνηση προχωρά στην υλοποίηση του εγκλήματος, σταματώντας την παραγωγική δραστηριότητα στη ΛΑΡΚΟ και διαμορφώνοντας προϋποθέσεις για οριστικό κλείσιμο.

Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι η κυβέρνηση προχωρά τα διαλυτικά της σχέδια για τη ΛΑΡΚΟ σε μία περίοδο που οι τιμές του νικελίου είναι στα ύψη. Το νικέλιο και το κοβάλτιο αποτελούν μέταλλα ιδιαίτερης αξίας για την εφαρμογή τους στις νέες τεχνολογίες, και γενικότερα τα προϊόντα που παράγει η ΛΑΡΚΟ βρίσκονται σε μεγάλη ζήτηση, η οποία αναμένεται να αυξηθεί το επόμενο διάστημα. Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να κρατήσει ζωντανή τη ΛΑΡΚΟ και να στηρίξει την αύξηση της παραγωγής, λαμβάνοντας παράλληλα μέτρα ασφάλειας για τους εργαζόμενους, προχωρά στο σταμάτημα της παραγωγής, στην απόλυση όλων των εργαζομένων και στον μαρασμό ολόκληρων περιοχών.

Εμπόδιο στα εγκληματικά σχέδια της κυβέρνησης έχουν σταθεί οι εργαζόμενοι και ο αγώνας που δίνουν εδώ και 30 μήνες. Ενας δίκαιος και μεγαλειώδης αγώνας που έδωσε πολλές νίκες στους εργαζόμενους και πάνω από όλα κράτησε μέχρι τώρα τη ΛΑΡΚΟ ανοιχτή και όλους στην εργασία τους.

Οι εργαζόμενοι της ΛΑΡΚΟ τα έβαλαν με πολύ ισχυρούς αντιπάλους. Την κυβέρνηση, την Ευρωπαϊκή Ενωση, τους επιχειρηματικούς ομίλους, τους μηχανισμούς τους μέσα και έξω από το εργοστάσιο και έχουν παραμείνει όρθιοι. Αντεξαν μέχρι τελευταία στιγμή στους εκβιασμούς και τα ψεύτικα διλήμματα. Αντιστάθηκαν στην ωμή παρέμβαση των συνδικαλιστών της κυβέρνησης που θέλησαν να αποσπάσουν τη συναίνεση και την αποδοχή τους στο έγκλημα.

Μπροστά στην εξέλιξη αυτή οι εργαζόμενοι της ΛΑΡΚΟ μαζί με τα Σωματεία τους καλούνται να πάρουν καθοριστικές αποφάσεις για τη συνέχιση του αγώνα τους. Να πάρουν πρωτοβουλίες συντονισμού και οργάνωσης της πάλης, μαζί με την τοπική κοινωνία και με την αλληλεγγύη όλης της εργατικής τάξης της χώρας. Να προχωρήσουν στην υλοποίηση μιας σειράς πολύμορφων δράσεων και κινητοποιήσεων, όπως η πλατιά σύσκεψη συνδικάτων, συλλόγων και φορέων που προγραμματίζεται για τις επόμενες μέρες, για την οποία οι συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ δεν ήθελαν «ούτε να ακούσουν».

«Οπως καταλαβαίνουμε πλέον τα ψέματα τελείωσαν και ερχόμαστε αντιμέτωποι με τις καταστροφικές συνέπειες του νόμου που ψηφίστηκε πρόσφατα. Δεν υπάρχει πλέον περιθώριο για εφησυχασμό και κωλυσιεργία, πρέπει να σημάνει συναγερμός σε όλη την περιοχή. Θα πρέπει να παρθούν οι πιο κρίσιμες αποφάσεις στην ιστορία της ΛΑΡΚΟ», αναφέρει στον «Ριζοσπάστη» ο Παναγιώτης Πολίτης, πρόεδρος του επιχειρησιακού Σωματείου Εργαζομένων ΛΑΡΚΟ Λάρυμνας, με αφορμή τη σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΟΑΣΘ
Νέες απεργιακές κινητοποιήσεις για τη ΣΣΕ και τη βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου

Συνεχίζουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) για την υπογραφή ΣΣΕ, την επιστροφή των επιδομάτων θέσης ευθύνης και ανθυγιεινού αλλά και για τη βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου με μαζικές προσλήψεις και ανανέωση του στόλου των οχημάτων, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών.

Στο πλαίσιο αυτό, χτες πραγματοποίησαν 6ωρη στάση εργασίας ενώ συνεχίζουν τις επόμενες μέρες με νέες στάσεις και απεργίες.

Συγκεκριμένα, το Συνδικάτο τους έχει προκηρύξει στάσεις εργασίας για αύριο, Πέμπτη, από τις 10 π.μ. μέχρι τις 4 μ.μ. Επίσης τις ίδιες ώρες τη Δευτέρα 11/7, την Παρασκευή 15/7 και την Τετάρτη 20/7. Την Τετάρτη 13/7 προγραμματίζουν στάση εργασίας από την έναρξη της βάρδιας μέχρι τις 9 π.μ. και από τις 9 μ.μ. μέχρι τη λήξη της βάρδιας. Τη Δευτέρα 18/7 και την Παρασκευή 22/7 προγραμματίζουν 24ωρες απεργίες.

Με ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΟΑΣΘ απαντά στην επίθεση που έχει εξαπολύσει η διοίκηση του Οργανισμού εναντίον των εργαζομένων προκειμένου να υπονομεύσει και να δυσφημίσει τον αγώνα τους στον λαό της Θεσσαλονίκης, επικαλούμενη ότι οι κινητοποιήσεις γίνονται για να ταλαιπωρούνται ο κόσμος και η πόλη.

Οπως αναφέρει μεταξύ άλλων η ΔΑΣ, «τους επιβάτες και τον κόσμο τον ταλαιπωρούν εδώ και τουλάχιστον 8 χρόνια διαχρονικά οι πολιτικές όλων των διοικήσεων του ΟΑΣΘ και όλων των κυβερνήσεων που άφησαν ρημάδι και παρόπλισαν τον ιδιόκτητο στόλο του Οργανισμού, εκχώρησαν συγκοινωνιακό έργο στους ιδιώτες (ΚΤΕΛ), νοίκιασαν πανάκριβα οχήματα που δεν πληρούν τις προδιαγραφές για να κυκλοφορούν με ασφάλεια στους δρόμους και όλα αυτά με κόστος άνω των 35 εκατ. ευρώ τον χρόνο, ενώ με τα ίδια λεφτά και χωρίς την εμπλοκή των ιδιωτών ο Οργανισμός θα μπορούσε να προσφέρει πολύ καλύτερες υπηρεσίες στον λαό της πόλης».

Ξεκαθαρίζει ότι οι εργαζόμενοι προβάλλουν πλαίσιο διεκδικήσεων για να έχει ο λαός της Θεσσαλονίκης καλή συγκοινωνία, σύγχρονα οχήματα, επάρκεια οδηγών με προσλήψεις, μείωση των αναμονών στις στάσεις, καθαριότητα, συνθήκες ψύξης - θέρμανσης - αερισμού και μέτρα υγιεινής και ασφάλειας μέσα στα λεωφορεία.

Καλεί, για παράδειγμα, τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να απαντήσει γιατί κυκλοφορούν λεωφορεία χωρίς κλιματισμό, με αποτέλεσμα την απόσυρσή τους και τις πολύωρες αναμονές στις στάσεις, γιατί υπάρχουν γραμμές με μόνο ένα λεωφορείο ή άλλες (κορμού) με 5 ενώ τον χειμώνα είχαν 16, αλλά και γιατί δεν υπάρχουν οδηγοί να επανδρώσουν τα λεωφορεία... «Ποιος φταίει γι' αυτό, οι οδηγοί ή οι διοικήσεις του ΟΑΣΘ και οι κυβερνήσεις που δημιούργησαν τοξικό εργασιακό περιβάλλον και άνοιξαν την πόρτα των μετατάξεων για να φύγουν 300 άτομα;», σημειώνει η ΔΑΣ.

ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Εξοντωτικές συνθήκες δουλειάς για το προσωπικό στο αεροδρόμιο

Σπαστά ωράρια, δουλειά σε συνθήκες «κλίβανου» και υπέρογκα ποσά ακόμα και για τη στάθμευση, στο τρίτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας

Τις συνθήκες εργασίας για το προσωπικό στο τρίτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας (security, handling, καθαριότητα, duty free κ.α.) αναδεικνύει η Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ηρακλείου.«Η αυξημένη τουριστική κίνηση σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού έχει μετατρέψει τον αερολιμένα σε μια εργασιακή αρένα όπου οι εργαζόμενοι παλεύουν καθημερινά για την επιβίωση. Από τις καταγγελίες των εργαζομένων που φτάνουν καθημερινά στο σωματείο μας, αλλά και από αυτά που έχουμε διαπιστώσει ιδίοις όμμασι από τις περιοδείες της Ενωσης, δεν είναι να απορεί κανείς γιατί υπάρχουν άδειες θέσεις εργασίας», αναφέρει η Ενωση σε ανακοίνωσή της.

Ο κλιματισμός του αεροδρομίου είτε υπολειτουργεί είτε δεν λειτουργεί καθόλου για ώρες, με αποτέλεσμα τις μέρες που το θερμόμετρο ανεβαίνει να δημιουργείται «αποπνικτική ατμόσφαιρα στους ενιαίους χώρους του αερολιμένα, και μάλιστα σε συνθήκες έντονου συνωστισμού έως και χιλιάδων ανθρώπων». Εκτός από την καταπόνηση λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, οι εργαζόμενοι δουλεύουν και σε συνθήκες ελλιπών μέτρων προστασίας και πλημμελούς συντήρησης του εξοπλισμού του αεροδρομίου. Πρόσφατα το σωματείο δέχτηκε καταγγελία από εργαζόμενους που χτυπήθηκαν από ρεύμα «από τους ιμάντες που μεταφέρουν τις βαλίτσες στον χώρο του διαχωρισμού των αποσκευών». Το «τοπίο» συμπληρώνει η μεγάλη εντατικοποίηση, καθώς κάθε εργαζόμενος καλύπτει «δυο και τρία πόστα», ενώ το «σπαστό» και «τρίσπαστο» ωράριο τους αναγκάζει να πηγαινοέρχονται στη δουλειά δυο και τρεις φορές τη μέρα, με αποτέλεσμα να βρίσκονται συνεχώς «στο πόδι».

«Κερασάκι στην τούρτα η αύξηση στο κόμιστρο της στάθμευσης», καταγγέλλει το σωματείο. Οπως εξηγεί, οι εργαζόμενοι αναγκάζονται «να δίνουν το 1/10 του μισθού τους στη Δημοτική Επιχείρηση ΔΕΠΑΝΑΛ» προκειμένου να σταθμεύουν τα οχήματά τους στον χώρο που αυτή διαχειρίζεται.

Η Ενωση υπογραμμίζει τις ευθύνες των μεγάλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην επίγεια εξυπηρέτηση και σε άλλες λειτουργίες του αεροδρομίου, της κυβέρνησης αλλά του αερολιμενάρχη Ηρακλείου, για τις παραπάνω συνθήκες. Καλεί τους εργαζόμενους να μη συμβιβαστούν με αυτήν την κατάσταση, να έρθουν σε επαφή με το σωματείο και να παλέψουν για τα αιτήματά τους.

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΣΩΜΑΤΕΙΑ
Σήμερα η σύσκεψη για τους εργαζόμενους στη ναυπηγική βιομηχανία

Σε σύσκεψη με θέμα τις εξελίξεις στη ναυπηγική βιομηχανία, σήμερα Τετάρτη στις 6.30 μ.μ. στο αμφιθέατρό του, καλεί το Εργατικό Κέντρο Πειραιά συνδικαλιστικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στους συγκεκριμένους χώρους δουλειάς. Συγκεκριμένα, στη σύσκεψη έχουν προσκληθεί τα Εργατικά Κέντρα Ελευσίνας - Δυτικής Αττικής και Σαλαμίνας, τα Σωματεία Εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά «Η Τρίαινα» και Ελευσίνας, το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας, το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών και η Σωματειακή Επιτροπή Εργαζομένων Ναυπηγείων «Σπανόπουλου».




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org