ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 24 Μάρτη 2009
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
Με νέα ορμή στους αγώνες που έρχονται

Πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή η ετήσια Γενική Συνέλευση των αντιπροσώπων

Με όπλο το διεκδικητικό πλαίσιο του ΠΑΜΕ και με παρακαταθήκη τους πολύμορφους αγώνες για την υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων και του λαού, το Εργατικό Κέντρο Λάρισας (ΕΚΛ) συνεχίζει και εντείνει την πάλη του απέναντι στη γενικευμένη επίθεση κυβέρνησης, βιομηχάνων και ΕΕ. Αυτή η αποφασιστικότητα επιβεβαιώθηκε και στην ετήσια Γενική Συνέλευση των αντιπροσώπων του ΕΚΛ, την περασμένη Κυριακή, όπου υπερψηφίστηκαν ο απολογισμός και το πρόγραμμα δράσης για το 2009.

Παρουσιάζοντας τον απολογισμό του προηγούμενου έτους, ο Τ. Τσιόγκας, πρόεδρος του ΕΚΛ, αναφέρθηκε στις κινητοποιήσεις που αναπτύχθηκαν για το δικαίωμα στη δουλειά, με σημαντικά αποτελέσματα στην αναμέτρηση με την εργοδοσία - επαναπρόσληψη εργαζομένων σε ΚΑΡΦΟΥΡ, ΙΜΠΕΡΙΑΛ, ΔΙΒΑΝΙ, ΑΡΜΟ, ΛΙΝΤΛ -, για την προστασία της ζωής, της υγείας και την ασφάλεια των εργαζομένων, για τα εργασιακά - ασφαλιστικά δικαιώματα, για την αύξηση των μισθών και συντάξεων, για την υπεράσπιση των μεταναστών, για την Παιδεία, την Υγεία, την Πρόνοια, τον Αθλητισμό, τον Πολιτισμό, για την εργατική, διεθνιστική αλληλεγγύη.

«Απέναντι στην κλιμάκωση της εργοδοτικής τρομοκρατίας, στο όνομα της κρίσης - τόνισε - στους εκβιασμούς, στη μείωση των μισθών, ημερών εργασίας, στις απολύσεις, χρειάζεται ένα γερό ταξικό μέτωπο εργατών κατά της εργοδοσίας, των κομμάτων του κεφαλαίου και του "ευρωμονόδρομου". Κατά της στρατηγικής των συμβιβασμένων πλειοψηφιών σε ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ και Ομοσπονδίες, που συνειδητά έτρεξαν για μια ακόμα φορά στα τραπέζια της "συναίνεσης" στηρίζοντας ολόπλευρα την προσπάθεια των βιομηχάνων να δέσουν χειροπόδαρα την εργατική τάξη».

Παρουσιάζοντας το πλαίσιο δράσης ο Τ. Τσιόγκας υπογράμμισε: «Η αναμέτρηση με τις δυνάμεις του κεφαλαίου δεν περιορίζεται στη διεκδίκηση καλύτερων όρων πώλησης της εργατικής δύναμης, αλλά στοχεύει στη συγκέντρωση δυνάμεων για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής, στην ανατροπή του εκμεταλλευτικού καθεστώτος. Για την οικοδόμηση μιας κοινωνίας που τα μέσα παραγωγής θα είναι κοινωνική ιδιοκτησία και το κριτήριο της ανάπτυξης δε θα είναι το κέρδος, αλλά η ικανοποίηση των εργατικών - λαϊκών δικαιωμάτων».


ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Στην κόψη του ξυραφιού οι εργαζόμενοι

Ανεξάρτητα από το ποια εξέλιξη θα έχουν τα επιχειρηματικά αλισβερίσια, αυτοί που πληρώνουν διαχρονικά το μάρμαρο της ιδιωτικοποίησης είναι οι 1.600 εναπομείναντες εργάτες

Πληθαίνει η ανησυχία και η ανασφάλεια για τους 1.600 εργαζόμενους στα Ναυπηγεία
Πληθαίνει η ανησυχία και η ανασφάλεια για τους 1.600 εργαζόμενους στα Ναυπηγεία
Αγωνία και ανασφάλεια, για τα εργασιακά τους δικαιώματα και τις θέσεις εργασίας τους, επικρατεί ανάμεσα στους περίπου 1600 - μαζί με έκτακτους και συμβασιούχους - εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς γνωρίζουν ότι είναι αυτοί που θα πληρώσουν τη «νύφη» από τα όποια «επιχειρηματικά» σχέδια επεξεργάζεται η ιδιοκτήτρια γερμανική πολυεθνική εταιρεία Thyssen Kroupp, όπως αυτά έχουν δει το φως της δημοσιότητας, στο όνομα της αύξησης της κερδοφορίας και με πρόσχημα την κρίση.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν έρθει στο φως, η Thyssen κάνει λόγο για πώληση είτε ενός τμήματος του ναυπηγείου, είτε για ολόκληρο το ναυπηγείο. Μάλιστα ακούγεται ως «ενδιαφερόμενος» για το ναυπηγείο ακόμα και ο Ν. Ταβουλάρης, ιδιοκτήτης των ναυπηγείων Ελευσίνας και Νεωρίου Σύρου. Οι πρώτες αλλαγές αναμένονται την 1η Απρίλη καθώς θα αντικατασταθεί ο διευθύνων σύμβουλος. Τα «σενάρια» αυτά δεν είναι άσχετα από την αξίωση της Thyssen για μεγαλύτερη πίτα από τα εξοπλιστικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και από την επιδίωξή της να επιβάλει νέα αντεργατικά μέτρα σε βάρος των εργαζομένων.

Να σημειωθεί ότι 7 χρόνια από την ιδιωτικοποίηση του ναυπηγείου, αυτό που επιβεβαιώθηκε από όλες τις «πάντες» είναι η θέση που διατυπώνει όλα αυτά τα χρόνια η αγωνιστική παράταξη της Εργοστασιακής Επιτροπής (ΕΕΝΣ) ότι οι «κολοσσοί σωτήρες» του ναυπηγείου, συνολικά η αντιλαϊκή πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, είναι εχθρική απέναντι στα συμφέροντα των εργαζομένων, ότι δεν μπορεί να αναπτύξει το ναυπηγείο. Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Από την πρώτη στιγμή που πάτησαν το πόδι τους οι Γερμανοί «σωτήρες», όταν το 2001 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε συμπαιγνία με τις παρατάξεις ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ του εργοδοτικού, κυβερνητικού συνδικαλισμού, παρέδωσε το ναυπηγείο στην HDW - που στη συνέχεια απορροφήθηκε από την Thyssen - μειώθηκαν δραστικά οι θέσεις εργασίας, χτυπήθηκαν εργασιακά δικαιώματα και άρχισε η σταδιακή διάλυση του ναυπηγείου.

Τελευταία «κατορθώματα» ήταν η εικονική πώληση σε θυγατρική εταιρεία του τμήματος των τρένων και ο διαχωρισμός των 200 εργαζόμενων σε αυτό. Η διάλυση και ενοποίηση συνεργείων, ενώ τη μία και μοναδική μετασκευή πλοίου που κατάφερε, μετά από 7 χρόνια να κλείσει ο... «σωτήρας», τη σταμάτησε!


ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Προκαλούν και εκβιάζουν τους ναυτεργάτες

Πληθαίνουν τα κρούσματα μη καταβολής δεδουλευμένων, ενώ πυκνώνουν και οι τρομοκρατικές απολύσεις

Αντιμέτωποι με την ολομέτωπη εφοπλιστική επίθεση και την αντιλαϊκή πολιτική των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΕΕ, που την τροφοδοτεί, βρίσκονται οι ναυτεργάτες της ακτοπλοΐας, που δίνουν μάχη για να υπερασπίσουν τα εναπομείναντα εργασιακά τους δικαιώματα. Τη ...νύφη από την εφοπλιστική ασυδοσία πληρώνουν και οι νησιώτες, που ταλαιπωρούνται από τη σταδιακή απορύθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Τα πληρώματα των 5 πλοίων της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Θάσου (ΑΝΕΘ) παραμένουν αποφασιστικά στους καταπέλτες, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους με επίσχεση εργασίας που έχουν ξεκινήσει από την περασμένη βδομάδα, έχοντας στήριγμα τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. Τη μάχη για τα δεδουλευμένα, που ξεκίνησαν από τις αρχές Μάρτη, συνεχίζουν να δίνουν με επίσχεση εργασίας και οι ναυτεργάτες του πλοίου «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ» της εταιρείας ΣΑΟΣ του εφοπλιστή Μανούση.

Οι εφοπλιστές προσπαθούν με τρομοκρατικές μεθοδεύσεις να υποτάξουν τους ναυτεργάτες, να ανακόψουν τις αγωνιστικές τους διαθέσεις για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εταιρεία ΚΑΛΛΙΣΤΗ του εφοπλιστή Σπανού. Πριν από περίπου 10 μέρες, έθεσε σε υποχρεωτική άδεια τον β` μηχανικό και έναν μηχανοδηγό του πλοίου «ΣΑΡΔΗΝΙΑ ΒΕΡΑ». Οταν έληξε η άδεια, αντί για επαναπρόσληψη, οι δύο ναυτεργάτες είδαν το χαρτί της απόλυσης. Και αυτό, επειδή συμμετείχαν στις επισχέσεις εργασίας που είχαν γίνει πρόσφατα και σε αυτό το πλοίο για την καταβολή δεδουλευμένων.

Την ίδια ώρα, ο Σπανός έχει εγκαταλείψει το πλοίο «ΚΟΡΣΙΚΑ ΕΞΠΡΕΣ ΙΙΙ» στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Οι τρεις ναυτεργάτες, που βρίσκονται εκεί, ως ασφάλεια πλοίου, άρχισαν να αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης. Η εταιρεία, μετά από αγωνιστικές κινητοποιήσεις, αναγκάστηκε να εξασφαλίσει στους ναυτεργάτες διαμονή σε ξενοδοχείο, χωρίς, ωστόσο, να τους εξασφαλίσει και την τροφοδοσία. Μάλιστα, είναι τόσο δυσχερής η θέση τους, ώστε χτες ο ένας από αυτούς απείλησε για απεργία πείνας.

Προβλήματα αντιμετωπίζουν, ταυτόχρονα με τους ναυτεργάτες, και οι υπάλληλοι των εταιρειών. Χτες η Επιτροπή Αγώνα Ναυτιλιακών και Τουριστικών Υπαλλήλων έκανε δυναμική παρέμβαση στα γραφεία της εταιρείας GA FERRIES του εφοπλιστή Αγούδημου, καθώς οι υπάλληλοι εκεί δεν έχουν πάρει τα δεδουλευμένα των μηνών Γενάρη - Φλεβάρη! Οπως ξεκαθαρίστηκε από τους εκπροσώπους, αν μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή δεν έχουν καταβληθεί τα δεδουλευμένα των υπαλλήλων, θα προχωρήσει σε δυναμικές κινητοποιήσεις. ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, σε ανακοίνωσή τους, ξεκαθαρίζουν ότι ο εργασιακός μεσαίωνας στα πλοία δε θα περάσει, καλούν τους ναυτεργάτες σε αγωνιστική επαγρύπνηση και επιφυλακή και να βρεθούν μαζικά στις απεργιακές συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ στις 2 Απρίλη.


Ο «Ρ» ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΙΑΣ

ΘΡΙΑΣΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ: Την άμεση ολοκλήρωση της διερεύνησης της καταγγελίας 14 εργαζομένων του Τμήματος Φυσικοθεραπείας του Θριάσιου νοσοκομείου για οικονομικές ατασθαλίες και παραβίαση εργατικών δικαιωμάτων, ζητά, με ανακοίνωσή της, η Γραμματεία Θριάσιου του ΠΑΜΕ. Ζητά ακόμα να σταματήσει κάθε προσπάθεια τρομοκράτησης των εργαζομένων και να τους χορηγηθεί αντίγραφο του πορίσματος της Προκαταρκτικής Ερευνας.

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΙ: Αποχή από την εργασία και κινητοποίηση του κλάδου στις 26 και 27 Μάρτη, αποφάσισε η Γενική Συνέλευση του Σωματείου Σχολικών Τροχονόμων Μακεδονίας - Θράκης. Στα πλαίσια αυτά, καλούν όλους τους εργαζόμενους στον κλάδο, αλλά και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς (γονείς, εκπαιδευτικούς κλπ.) να δώσουν το «παρών» στη συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί στις 26 Μάρτη, στις 9 π.μ. στην Πλατεία Συντάγματος. Θα ακολουθήσει πορεία διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Εσωτερικών. Οι σχολικοί τροχονόμοι παραμένουν ανασφάλιστοι επί 10 χρόνια και συνεχίζουν να εμφανίζονται ως «εθελοντές». Θεωρούν εμπαιγμό τη χορήγηση μηνιαίας αύξησης κατά 30 ευρώ (συνολική μηνιαία αποζημίωση 176 ευρώ) και προσθέτουν ότι η ασφάλεια των μικρών μαθητών δεν μπορεί να απασχολεί μόνο τους ίδιους, οι οποίοι με το έργο και την κοινωνική τους προσφορά μηδένισαν τα τροχαία ατυχήματα έξω από τα σχολεία.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ