ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 17 Μάρτη 2001
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΡΩΗΝ ΕΤΜΟΑ
Ενα χρόνο ανασφάλιστοι παρά τα «ΘΑ» του ΥΠΕΧΩΔΕ

Το... προεκλογικό έγγραφο Λαλιώτη με το οποίο «δεσμεύεται»ότι «θα κατατεθεί η συγκεκριμένη τροπολογία προς ψήφιση σε ένα από τα πρώτα Σχέδια Νόμου». Προφανώς κάπου... παράπεσε!
Το... προεκλογικό έγγραφο Λαλιώτη με το οποίο «δεσμεύεται»ότι «θα κατατεθεί η συγκεκριμένη τροπολογία προς ψήφιση σε ένα από τα πρώτα Σχέδια Νόμου». Προφανώς κάπου... παράπεσε!
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης μπορεί να θυμήθηκε την επέτειο ενός χρόνου λειτουργίας του κουτσουρεμένου μετρό για να επιτεθεί κατά των δημοσιογράφων, ξέχασε όμως μια άλλη επέτειο: Οτι στις 15 Μάρτη έκλεισε ένας ακριβώς χρόνος από την κατάργηση του Ειδικού Ταμείου Μονίμων Οδοστρωμάτων Αθηνών (ΕΤΜΟΑ) και εκατοντάδες εργαζόμενοι που δούλευαν σ' αυτό παραμένουν ανασφάλιστοι, παρά τη δέσμευση του ίδιου ότι θα γίνει νομοθετική ρύθμιση. Μια ρύθμιση - τροπολογία την οποία υποσχέθηκε και γραπτά (Αρ. Πρωτ: ΟΙΚ. 4099) στο Σωματείο Εργαζομένων στις 5 Απρίλη 2000, λίγες δηλαδή μέρες πριν τις εκλογές, αλλά από τότε η τύχη της αγνοείται!

Να σημειώσουμε ότι οι εργαζόμενοι του τέως ΕΤΜΟΑ, πριν την κατάργηση της υπηρεσίας τους, υπάγονταν άλλοι στο ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς του ΙΚΑ (Ν. 3163/55), άλλοι στο ΙΚΑ ως κοινά ασφαλισμένοι Α.Ν. 1846/51). Και στις δύο περιπτώσεις είχαν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη του ΙΚΑ, ενώ όσον αφορά την εφάπαξ χρηματική αποζημίωση μετά τη συνταξιοδότησή τους, διέπονταν από τις διατάξεις του Ν. 103/75. Μετά την κατάργηση του ΕΤΜΟΑ μεταφέρθηκαν στη Γενική γραμματεία Δημοσίων Εργων του ΥΠΕΧΩΔΕ, χωρίς να έχει ληφθεί καμία πρόνοια για τη διευθέτηση του ασφαλιστικού και των άλλων προβλημάτων τους, αποδεικνύοντας έτσι ότι η κυβέρνηση διέλυσε μια υπηρεσία που σημειωτέον υπήρχε από το 1922, όπως - όπως και «στο πόδι».

Να προσθέσουμε ότι όλοι οι υπάλληλοι του τέως ΕΤΜΟΑ έχουν μεγάλη προϋπηρεσία (μέσος όρος τα 20 χρόνια) και έτσι, αν δεν περιέλθουν με νόμο στην προηγούμενη συνταξιοδοτική - ασφαλιστική κατάσταση θα υπαχθούν αναγκαστικά στην ασφάλιση του Δημοσίου, πληρώνοντας εκατοντάδες χιλιάδες δραχμές για αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους! Ως συνέπεια μάλιστα του νομοθετικού αυτού κενού - που παραδέχεται και ο ίδιος ο υπουργός στο προαναφερθέν έγγραφο - είναι: Υπάλληλοι που έχουν συνταξιοδοτηθεί μετά την κατάργηση του ΕΤΜΟΑ να μην μπορούν να πάρουν ολοκληρωμένη σύνταξη και το εφάπαξ που δικαιούνται. Αλλοι, αν και έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα να μην μπορούν να φύγουν παραμένοντας όμηροι της αδιαφορίας των αρμοδίων. Επίσης οι σχετικές κρατήσεις μισθού να γίνονται με το προηγούμενο καθεστώς για κάθε υπάλληλο, παράνομα αφού δεν υπάρχει νομοθετική κάλυψη.

Υπενθυμίζουμε ότι στις 20 Οκτώβρη 2000 το ΚΚΕ είχε καταθέσει για το θέμα Επίκαιρη Ερώτηση, αλλά η κυβέρνηση εξακολουθεί να «ποιεί τη νήσσαν», ενώ ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δε δέχεται καν να δει τους εκπροσώπους των εργαζομένων.

Για το λόγο αυτό η ΔΑΣ ΥΠΕΧΩΔΕ καλεί τους εργαζόμενους σε επαγρύπνηση και εγρήγορση, ώστε αγωνιστικά πλέον να απαιτήσουν: Να γίνει επιτέλους η νομοθετική ρύθμιση που θα αποκαθιστά τα ασφαλιστικά - συνταξιοδοτικά δικαιώματα των υπαλλήλων του τέως ΕΤΜΟΑ, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να επιλέξουν το φορέα που επιθυμούν να είναι ασφαλισμένοι, να μη χάνουν την εφάπαξ αποζημίωση του Ν. 103/75 και, τέλος, να τους παρέχεται - σύμφωνα με τις δεσμεύσεις - η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη του Δημοσίου.

Μνημόνιο συνεργασίας «Αθήνα 2004» και ΕΒΕΑ

Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν χτες ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας (ΕΒΕΑ) Γ. Καπράλος και η πρόεδρος της «Αθήνα 2004» Γ. Αγγελοπούλου.

Ενα μνημόνιο που είναι «τυπικό», όπως άλλωστε είπε ο Γ. Καπράλος, αφού «το ΕΒΕΑ (σ.σ. δηλαδή οι επιχειρηματίες) είναι κοντά στην Οργανωτική Επιτροπή και χωρίς μνημόνιο». Πώς άλλωστε να μην είναι κοντά, αφού οι επιχειρήσεις προσδοκούν τεράστια οικονομικά οφέλη και από την υπόθεση των Ολυμπιακών Αγώνων, σε βάρος πάντοτε των συμφερόντων των εργαζομένων. Από την πλευρά της η Γ. Αγγελοπούλου έστειλε το μήνυμα στους επιχειρηματίες «να "εκμεταλλευτούν" το γεγονός» και πρόσθεσε ότι η συνεργασία έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες.

Το μνημόνιο μεταξύ άλλων προβλέπει από την πλευρά του ΕΒΕΑ: Τν έγκυρη ενημέρωση των ελληνικών επιχειρήσεων για την οικονομική διάσταση του εγχειρήματος, την καθιέρωση ειδικής στήλης στο δελτίο του ΕΒΕΑ, την οργάνωση συνεδρίων, ημερίδων και συναντήσεων, την έκδοση ενημερωτικών εντύπων, την κατάρτιση καταστάσεων με τις προϋποθέσεις συμμετοχής στους διαγωνισμούς για τα έργα ή τις προμήθειες των Ολυμπιακών Αγώνων με τη βοήθεια της «Αθήνα 2004», την αναζήτηση και κοινοποίηση των προκηρύξεων στους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες, τη δημιουργία ιστοσελίδας στο διαδίκτυο για τα παραπάνω θέματα και τέλος τη συνεργασία στην εκπαίδευση των εθελοντών (εμποροϋπάλληλοι, φοιτητές κ.ά.).

Η «Αθήνα 2004» θα ενημερώνει το ΕΒΕΑ για κάθε στοιχείο σχετικό με τους Ολυμπιακούς Αγώνες που αφορά επιχειρήσεις, ενώ εκπρόσωποι του Επιμελητηρίου θα συμμετέχουν στις συναντήσεις με τα στελέχη της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής. Τέλος, θα συγκροτηθεί Ομάδα Εργασίας με τη συμμετοχή στελεχών και από τις δύο πλευρές, η οποία θα εγκατασταθεί στην έδρα της «Αθήνα 2004».

  • Συνάντηση ενημέρωσης των αθλητικών φορέων για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 έγινε χτες με πρωτοβουλία της «Αθήνα 2004». Στην εκδήλωση, παρουσιάστηκαν από στελέχη της εταιρίας η πρόοδος στους τομείς: Χωροθετήσεις, Ολυμπιακά έργα, υπηρεσίες Αγώνων, Ολυμπιακά και Παραολυμπιακά Αθλήματα και περιβάλλον.
ΙΚΑΡΙΑ - ΦΟΥΡΝΟΙ
Πάνδημη κινητοποίηση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση

Ενωμένοι Ικαριώτες και Φουρνιώτες, διεκδίκησαν και απαίτησαν χτες, από την Πολιτεία, στην πανικαριακή 24ωρη απεργία, την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με την ξηρά και τα νησιά. Κατήγγειλαν την κυβέρνηση και τις κρατικές υπηρεσίες γι' απροθυμία συζήτησης των αιτημάτων τους, για την απουσία του νησιού από την έγκριση γραμμών σκοπιμότητας, την αύξηση κατά 10% των ναύλων και την αυθαίρετη αλλαγή προορισμού του δεύτερου πλοίου των γραμμών. Η συμμετοχή του κόσμου ξεπέρασε κάθε προσδοκία και οι νησιώτες ζήτησαν σύσσωμοι «το άνοιγμα» της δικής τους εθνικής οδού της θάλασσας.

Η καθολική παρουσία των κατοίκων στην Πλατεία Αγ. Κηρύκου, απέδειξε τη διάθεσή τους για αγώνες. Παρευρέθηκαν και χαιρέτισαν οι τρεις δήμαρχοι, ο εκπρόσωπος του Επαρχείου, το ΚΚΕ, η ΝΔ, συνδικαλιστικοί φορείς και ο δημοτικός σύμβουλος, διασωθείς του ναυαγίου «EXPRESS SAMINA», Σ.Τέσκος. Προγραμματίζεται διευρυμένη σύσκεψη, την επόμενη βδομάδα, με φορείς, σωματεία, συλλόγους, ψαράδες.

Να υπενθυμίσουμε ακόμη μια φορά, ότι τα δρομολόγια των πλοίων καλύπτονται ανάλογα με το οικονομικό συμφέρον των εταιριών. Το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα, τριχοτομεί το Αιγαίο, προσφέρει οικονομικά κίνητρα στους εφοπλιστές και τους δίνει τη δυνατότητα αυθαίρετα να καθορίζουν τα δρομολόγια. Ο Λιμενάρχης μάλιστα προσπάθησε χτες, να πείσει τους συγκεντρωμένους, ότι οι ευθύνες για τη διακοπή της σύνδεσης του δεύτερου πλοίου με το λιμάνι του Εύδηλου, ανήκει μόνο στην εταιρία του Αγούδημου. Το έγγραφο που παρουσίασε δεν ανακαλεί όμως, την προηγούμενη έγκριση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, για το δρομολόγιο. Τ' αποδεικτικά στοιχεία παρουσιάστηκαν μάλιστα προχτές, από την ίδια την εταιρία!

Οι συγκεντρωμένοι με κοινό τους ψήφισμα απαιτούν, ανάμεσα σε άλλα:

  • Σύσταση Εθνικού Φορέα ακτοπλοΐας με γνώμονα την εξυπηρέτηση των επιβατών.
  • Δρομολόγηση νέων πλοίων, ταχύτερων και ασφαλών.
  • Προσέγγιση των πλοίων και στα τρία λιμάνια και στο νησί των Φούρνων χωρίς διακρίσεις, καθιέρωση ημερήσιων δρομολογίων.
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
«Παγώνει» η μήνυση της ΟΣΥΠΑ

«Παγώνει» η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου τη μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), όπου έκανε λόγο ότι το αεροδρόμιο των Σπάτων «Ελευθέριος Βενιζέλος» δεν πληροί τις προϋποθέσεις ασφαλείας πτήσεων και γι' αυτό το λόγο δεν πρέπει να λειτουργήσει στις 28 του Μάρτη.

Η ΟΣΥΠΑ ζητούσε από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου να διερευνηθούν οι σχετικές καταγγελίες και εφόσον συντρέχει λόγος να ασκηθούν διώξεις.

Στο μεταξύ το ΥΠΕΧΩΔΕ απέστειλε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου απαντητικό έγγραφο, με το οποίο προσπαθούσε να δικαιολογήσει την κατάσταση και υποσχόταν ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν έγκαιρα, για να μην υπάρξουν προβλήματα στην ασφάλεια των πτήσεων.

Μετά από αυτές τις εξελίξεις, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Π. Δημόπουλος, παρέδωσε τη μηνυτήρια αναφορά της ΟΣΥΠΑ και τα έγγραφα του ΥΠΕΧΩΔΕ σε αντεισαγγελέα του ανωτάτου δικαστηρίου, με την εντολή να αναμείνει την έναρξη της λειτουργίας του νέου αεροδρομίου και σε περίπτωση που διαπιστωθούν προβλήματα, όταν λειτουργήσει το αεροδρόμιο, να διαταχθεί αμέσως ανάκριση, καθώς αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να εξακριβωθεί αν έχουν διαπραχθεί ποινικά αδικήματα.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ