ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 15 Φλεβάρη 2000
Σελ. /36
ΠΑΙΔΕΙΑ
Προεκλογικοί εντυπωσιασμοί

Συζήτηση για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση χθες στη Βουλή

Από κινητοποίηση μαθητών Δημοτικού στο Περιστέρι
Από κινητοποίηση μαθητών Δημοτικού στο Περιστέρι
Το θέμα της κατάστασης στην Παιδεία - ιδίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση - απασχόλησε χθες την Ολομέλεια της Βουλής με αφορμή Επερώτηση της Νέας Δημοκρατίας, όπου ο εκπρόσωπος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, υφυπουργός

Γιάννης Ανθόπουλος, με σαφείς προεκλογικές διαθέσεις επιχείρησε να εντυπωσιάσει «αραδιάζοντας» αριθμητικά στοιχεία νέων αιθουσών και προσλήψεων δασκάλων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα υποστήριξε ότι είναι μειωμένες οι ανάγκες, αφού υπάρχει υπογεννητικότητα και κατά συνέπεια είναι μικρότερος ο αριθμός των μαθητών. Αναφερόμενος στο θέμα της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού που επικαλέστηκε ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Ανθόπουλος, ο Απόστολος Τασούλας έθεσε το ερώτημα: «Ποιες είναι οι αιτίες; Οταν έχουμε αύξηση του πληθυσμού, τι περιμένετε να συμβεί όταν στην Ελλάδα το μεγαλύτερο μέρος των νέων ανθρώπων είναι άνεργοι; Ποιοι περιμένετε να ζευγαρώσουν και ποιοι να τεκνοποιήσουν; Να ποιες είναι οι πραγματικές αιτίες της μείωσης του πληθυσμού». Παράλληλα αναφέρθηκε στο θέμα του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και στους διορισμούς των εκπαιδευτικών. Οπως σημείωσε «κάνετε στην πόλη συμπτύξεις, ενώ την ιδία ώρα έχετε πρωινά και απογευματινά τμήματα. Αλλά αν είναι Μικρά τα τμήματα, όπως λέτε, γιατί έχουμε διπλοβάρδιες και συστεγάσεις;». Παράλληλα αναφερόμενος στην κυβέρνηση τόνισε: «Λέτε ότι διορίσατε πολλούς δασκάλους. Σας είπα στον προϋπολογισμό: Γιατί είναι μειωμένοι οι εκπαιδευτικοί;» προσθέτοντας το ερώτημα «τι σόι πολιτική εκπαιδευτική πολιτική είναι αυτή; Πώς μετράτε τους δασκάλους που διδάσκουν μουσική; Εχετε γυμναστές; Δεν έχετε και δεν τους μετράτε». Καταλήγοντας σημείωσε πως «αλλά πράγματα ενδιαφέρουν την κυβέρνηση και τη Νέα Δημοκρατία. Εκείνο που εμείς θα θέλαμε για την εκπαίδευση δεν μπορείτε να το δώσετε. Δε θέλετε ολοκληρωμένους ανθρώπους. Γι' αυτό οι δαπάνες είναι εκεί που είναι, χαμηλά. Γι' αυτό πάνε οι μαθητές στα φροντιστήρια».

Ταλαιπωρία λόγω έλλειψης ... λεωφορείου

Ερώτηση του ΚΚΕ για τη λήψη μέτρων ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών στην περιοχή των Ιωαννίνων

Τα μέτρα για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου και Γυμνασίου του οικισμού Κάτω Μουσιωτίτσας Ιωαννίνων, αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή, οι βουλευτές του ΚΚΕ Αποστόλης Τασούλας και Αχιλλέας Κανταρτζής, προς τον υπουργό Παιδείας, Γερ. Αρσένη.

Πρόκειται για 25 μικρούς μαθητές του Δημοτικού και Γυμνασίου του οικισμού Κάτω Μουσιωτίτσα, οι οποίοι ταλαιπωρούνται καθημερινά για να πάνε και να γυρίσουν από το σχολείο, που βρίσκεται πέντε χιλιόμετρα περίπου μακριά (στη Νέα Μουσιωτίτσα).

«Το λεωφορείο του ΚΤΕΛ, επισημαίνουν οι κομμουνιστές βουλευτές, φεύγει στις 7 παρά τέταρτο το πρωί από την Κάτω Μουσιωτίτσα και μεταφέρει τους μαθητές του Λυκείου στα Γιάννενα (40 χιλιόμετρα μακριά). Το ίδιο λεωφορείο παίρνει και τους μαθητές του Δημοτικού και του Γυμνασίου και τους αφήνει στο σχολείο (Νέα Μουσιωτίτσα) περίπου στις 7 το πρωί. Τα μικρά αυτά παιδιά αναγκάζονται να μένουν στην αυλή του σχολείου ως τις 8.30 που μπαίνουν στην τάξη».

Ομως, τα προβλήματα μεγαλώνουν, αφού «το μεσημέρι, ενώ οι μαθητές σχολάνε στη μία η ώρα, περιμένουν το λεωφορείο ως τις τρεις, για να έρθει από τα Γιάννενα και να μεταφέρει και τους μαθητές του Λυκείου. Ετσι, το σχολείο της Νέας Μουσιωτίτσας δεν είναι μόνο ...ολοήμερο, αλλά μερικές φορές κοντεύει να γίνει και ...ολονύκτιο», υπογραμμίζεται στην Ερώτηση.

Οι γονείς των παιδιών, τονίζεται στην Ερώτηση, πολλές φορές για να μην τα ταλαιπωρούν τα μεταφέρουν στις καρότσες των αγροτικών αυτοκινήτων και το χειμώνα, αφ' ενός ξεπαγιάζουν, αφ' ετέρου κινδυνεύουν από ατυχήματα, γιατί ο δρόμος είναι στενός και παγώνει.

Ο Απ. Τασούλας και ο Αχ. Κανταρτζής ρωτούν τον υπουργό Παιδείας:

  • Τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση, ώστε να γίνεται η μεταφορά των μικρών μαθητών της Κάτω Μουσιωτίτσας, με ασφάλεια και χωρίς να ταλαιπωρούνται, περιμένοντας με τις ώρες έξω από το σχολείο είτε το πρωί που τους αφήνει το λεωφορείο είτε το μεσημέρι για να τους πάρει;
  • Θα εξασφαλίσει δεύτερο δρομολόγιο του ΚΤΕΛ;
  • Θα προμηθεύσει την κοινότητα με σχολικό λεωφορείο μεταφοράς των μαθητών;
ΔΑΣΚΑΛΟΙ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ
Απεργούν στις 2 και 3 Μάρτη

Σε 48ωρη απεργία στις 2 και 3 Μάρτη προχωρούν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως αποφάσισε χτες το ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας. Την πρώτη μέρα θα γίνουν πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στις μεγάλες πόλεις σε συντονισμό με τους εκπαιδευτικούς φορείς και τη δεύτερη μέρα γενικές συνελεύσεις των διδασκαλικών συλλόγων. Στις 6 Μάρτη θα γίνει γενική συνέλευση των προέδρων των διδασκαλικών συλλόγων για να συζητηθεί η παραπέρα πορεία του κλάδου.

Για την παραπάνω απόφαση, το ΔΣ της ΔΟΕ έλαβε υπόψη του την επιτυχία της 24ωρης απεργίας στις 3 Φλεβάρη, την αιφνιδιαστική κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου για την ειδική αγωγή και την προώθηση μιας σειράς μέτρων, όπως ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, η αξιολόγηση - χειραγώγηση του εκπαιδευτικού, συνταξιοδοτικό - ασφαλιστικό κλπ. Οι εκπαιδευτικοί και με τη μαζική συμμετοχή τους στην τελευταία απεργία έδειξαν ότι κατανοούν την αναγκαιότητα του αγώνα και δεν πέφτουν στην παγίδα της παροχολογίας, δημιουργώντας τις συνθήκες για συνέχιση του αγώνα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το διεκδικητικό πλαίσιο της απεργίας προτάσσει την ποιοτική στήριξη της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, προτάσσει την κατάργηση του νόμου 2525/97 και την οικονομική και επιστημονική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού και ανοίγει μέτωπο συνολικά ενάντια στην αντιεκπαιδευτική - αντιλαϊκή πολιτική. Η παραπάνω απόφαση λήφθηκε με ψήφους της ΔΑΚΕ, της ΔΕΕ και της «Παρέμβασης», ενώ η πλειοψηφούσα κυβερνητική παράταξη της ΠΑΣΚ, η οποία όφειλε να υλοποιήσει την προηγούμενη απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ για 48ωρη απεργία μέσα στο Φλεβάρη, με διάφορα προσχήματα (είτε παραπέμποντας σε διάλογο με το υπουργείο Παιδείας είτε ρίχνοντας το μπαλάκι στη βάση) έκανε σαφή την αρνητική της στάση απέναντι στην απεργία.

ΟΛΜΕ
Διαφωνεί με το νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή

Το νομοσχέδιο για την «εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις», που συζητείται αυτές τις μέρες στη Βουλή απασχόλησε τη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ. Οι καθηγητές ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου, το οποίο πέρα από τις διατάξεις για την ειδική αγωγή περιλαμβάνει μια σειρά διατάξεις που ρυθμίζουν διάφορα ζητήματα της εκπαίδευσης. Η ΟΛΜΕ διαφωνεί με τις διατάξεις που αφορούν την ειδική αγωγή και άλλες διοικητικές ρυθμίσεις, ενώ κάποιες ρυθμίσεις που κινούνται σε θετική κατεύθυνση ζητά να προωθηθούν σε άλλο νομοσχέδιο.

Τη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ απασχόλησε και το όργιο φυλλαδίων που κατακλύζουν αυτές τις μέρες - και ενόψει εκλογών - τις εφημερίδες και όχι μόνο για την προπαγάνδιση της «μεταρρύθμισης» με θέμα «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, μια κατάκτηση για τη χώρα και τους πολίτες της». Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε να χαρακτηρίσει απαράδεκτη τη διαδικασία αυτή προβολής των δραστηριοτήτων του υπουργείου Παιδείας με κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Ζητά ουσιαστικό διάλογο με το υπουργείο Παιδείας

Την έντονη διαμαρτυρία τους για τη στάση του υπουργείου Παιδείας απέναντι στους γονείς των μαθητών, εκφράζει η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας με αφορμή τη χτεσινή παράσταση διαμαρτυρίας που έκανε στο υπουργείο Παιδείας χωρίς η ηγεσία του υπουργείου να δεχτεί να τους συναντήσει. Οι γονείς κατέθεσαν απλώς το υπόμνημα με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και η συνολικά η παιδεία.

Η Ομοσπονδία Γονέων, σε ανακοίνωση που εξέδωσε μετά την παράσταση διαμαρτυρίας, δηλώνει πως «επειδή θεωρεί ότι δεν μπορεί να αγνοείται ο λόγος των γονέων θα επανέλθει και θα επιμείνει να υπάρξει ουσιαστικός διάλογος του υπουργείου Παιδείας με τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας». Σε αυτό το πλαίσιο, συναντήθηκε με το ΔΣ της ΟΛΜΕ και τις επόμενες μέρες θα συναντηθεί με το ΔΣ της ΔΟΕ και τα πολιτικά κόμματα.

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Αδιαφανείς διαδικασίες πρόσληψης

Ασαφή κριτήρια και αδιαφανείς διαδικασίες για την επιλογή εκπαιδευτικών στα «εκκλησιαστικά σχολεία», καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί, ενώ σχετική προσφυγή συζητιέται αυτές τις μέρες στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Στα εκκλησιαστικά σχολεία, οι προσλήψεις εκπαιδευτικών γίνονται από ειδικό συμβούλιο και δεν ισχύουν τα κριτήρια που διέπουν τους διορισμούς στα υπόλοιπα δημόσια σχολεία. Ανάμεσα στα άλλα, προβλέπεται και προσωπική συνέντευξη του υποψηφίου, η οποία, όπως καταγγέλλεται, χρησιμοποιείται στην πραγματικότητα για τον αποκλεισμό υποψηφίων. Τα παραπάνω αποκτούν ιδιαίτερη σημασία σήμερα, καθώς ανάμεσα στις προτάσεις της «επιτροπής Καζάζη» ήταν και η καθιέρωση της προσωπικής συνέντευξης ως προϋπόθεση για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, ενώ αναδεικνύεται για μια ακόμα φορά η αναγκαιότητα διατήρησης της επετηρίδας ως το μοναδικό αδιάβλητο σύστημα διορισμών.

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν σε διαδικασίες επιλογής για εκκλησιαστικά σχολεία και απορρίφθηκαν έχουν καταθέσει στο παρελθόν ενστάσεις, ενώ την Πέμπτη 17 Φλεβάρη θα συζητηθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας σχετική προσφυγή του εκπαιδευτικού Τ. Παπαστεργίου, ο οποίος απορρίφθηκε το 1990.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ