ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 15 Μάη 2007
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟ «ORIENT QUEEN» ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ «ΛΟΥΗΣ»
Νέο έγκλημα με ένα νεκρό και ένα σακατεμένο ναυτεργάτη

Κατά την πρόσδεση στο λιμάνι της Μυκόνου έσπασε ο κάβος, ένα περίπου μήνα μετά το ναυάγιο του «SEA DIAMOND»

Ενας 24χρονος ναυτεργάτης «έμεινε στον τόπο» και ένας ακόμα δίνει μάχη για να κρατήσει το πόδι του. Αυτός είναι ο απολογισμός του ναυτεργατικού δυστυχήματος που έγινε χτες το μεσημέρι στο ελληνικό πλοίο «ORIENT QUEEN», κατά τη διάρκεια χειρισμών πρόσδεσης στο λιμάνι της Μυκόνου. Το πλοίο ανήκει στη «μοναδική εταιρεία που διαθέτει κρουαζιερόπλοια υπό ελληνική σημαία» και έφερε, σύμφωνα με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη, «την αναγέννηση της ελληνικής κρουαζιέρας»: την εταιρεία «ΛΟΥΗΣ» του εφοπλιστή Λουίζου!

Είναι η ίδια εταιρεία, που σε συνεννόηση με το ΥΕΝ και τις αρμόδιες ελεγκτικές του αρχές, είχε εν πλω το επικίνδυνο όπως αποδείχτηκε για την ανθρώπινη ζωή «SEA DIAMOND», που από τη Μ. Παρασκευή βρίσκεται βουλιαγμένο στη θάλασσα της Σαντορίνης, με δύο αγνοούμενους και ρυπαίνοντας από τη διαρροή των καυσίμων του τη θάλασσα.

Τα στοιχεία που έχουν συλλεχτεί μέχρι στιγμής κραυγάζουν ότι πρόκειται για νέο έγκλημα του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Οπως έγινε και με το ναυάγιο του «SEA DIAMOND», από την πρώτη στιγμή ΥΕΝ και εταιρεία προσπάθησαν να συγκαλύψουν τις ευθύνες τους.

Εγκυρες πληροφορίες λένε ότι το πλοίο προσπαθούσε αρκετή ώρα πριν το συμβάν να δέσει στο λιμάνι της Μυκόνου, καθώς είχε θαλασσοταραχή. Γύρω στις 12.30 το μεσημέρι από το «φερμάρισμα» έσπασε ο ένας κάβος, πέφτοντας με δύναμη στους δύο ναυτεργάτες, ναύτη και λοστρόμο από την Ινδονησία. Ο ναύτης όπως λένε «διαλύθηκε», ενώ ο λοστρόμος χτύπησε στα πόδια. Μετά το συμβάν, η εταιρεία αναγκάστηκε τελικά να καλέσει πλοηγό (πιλότο), κάτι που έπρεπε να είχε γίνει από την πρώτη στιγμή.

Στη Μύκονο, αν και πρόκειται για νησί με εκατοντάδες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, δεν υπάρχει ρυμουλκό, ενώ ο Μ. Κεφαλογιάννης, με νομοθετική ρύθμιση, έχει φροντίσει να απαλλάξει τις εταιρείες από την υποχρέωση να καλείται ρυμουλκό ή πλοηγός για τον κατάπλου των πλοίων, καθώς αυτό έχει κόστος. Και έχει μεταθέσει τις ευθύνες στον πλοίαρχο, δηλαδή η χρήση ρυμουλκού ή πλοηγού γίνεται κατά την κρίση του.

Στην πεπατημένη της συγκάλυψης

Από το ΥΕΝ οι πληροφορίες που δίνονταν ήταν ότι δεν έσπασε κάβος, αλλά από ...«λάθος χειρισμούς» ο κάβος ξέφυγε από την μπίντα του λιμανιού! Το δελτίο Τύπου της εταιρείας το μόνο που αναφέρει είναι ότι το «συμβάν» «εκ πρώτης όψεως φαίνεται να οφείλεται στους ισχυρούς ανέμους που επικρατούσαν στην περιοχή»...

Το «ORIENT QUEEN», με έτος κατασκευής το 1968, ερχόταν από Κωνσταντινούπολη και θα συνέχιζε για Πάτμο, Κουσάντασι, Ρόδο, Ηράκλειο, Θήρα, με κατάληξη τον Πειραιά, με 549 επιβάτες. Στις 7 Μάη ύψωσε την ελληνική σημαία και όπως αναφερόταν σε δελτίο Τύπου της εταιρείας, η «ΛΟΥΗΣ» «αποδεικνύει για ακόμα μία φορά την εμπιστοσύνη και την έμπρακτη υποστήριξή της προς τους Ελληνες αξιωματικούς και τα ελληνικά πληρώματα». Από τους 322 ναυτεργάτες πλήρωμα, οι Ελληνες, δηλαδή οι ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα, ήταν 62!

ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΥΦΛΩΝ
Το σέρνουν στον γκρεμό της ιδιωτικοποίησης

Η κρατική επιχορήγηση μειώνεται συνεχώς, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται έλλειμμα 2 εκατ. ευρώ το χρόνο!

Στην ιδιωτικοποίηση και σταδιακή κατάργηση του μοναδικού κρατικού ειδικού κέντρου για τυφλούς στην Ελλάδα, του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ), οδηγεί η πολιτική που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια, αφού η κρατική επιχορήγηση του ΚΕΑΤ είναι μικρότερη ακόμη και από τη μισθοδοσία των μονίμων υπαλλήλων!

Οπως κατήγγειλαν χτες σε συνέντευξη οι εργαζόμενοι του ΚΕΑΤ, οι διαρκείς περικοπές της κρατικής χρηματοδότησης και η κατασπατάληση των αποθεματικών του από τις διοικήσεις του οδηγούν το ΚΕΑΤ σε οικονομικό αδιέξοδο και κλείσιμο, με στόχο την πλήρη άλωση της εκπαίδευσης των τυφλών από τους ιδιώτες -επιχειρηματίες. Ενώ μόνο η μισθοδοσία των μονίμων υπαλλήλων ανέρχεται σε 2 εκατ. ευρώ, το ΚΕΑΤ για το 2006 επιχορηγήθηκε με 1.788.000 ευρώ, ενώ κάθε χρόνο «μπαίνει μέσα» 2 εκατ. ευρώ.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι οι διοικήσεις του ΚΕΑΤ, «έχοντας όπως φαίνεται την απόλυτη κάλυψη της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας, αφού εξαφάνισαν σχεδόν όλη την κινητή περιουσία του Κέντρου (προθεσμιακοί λογαριασμοί, μετοχές κλπ.), άρχισαν να λεηλατούν και την ακίνητη, που το μεγαλύτερο μέρος της προέρχεται από δωρεές, με τη συμφωνία μάλιστα και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τυφλών». Σύμφωνα με όσα είπαν, απ' το 2001 έως το 2007 εκποιήθηκαν περιουσιακά στοιχεία ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, ενώ γίνονται απαράδεκτες περικοπές των μέσων που χρειάζονται για την εκπαίδευσή τους τα τυφλά παιδιά. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού έχουν να γίνουν 12 χρόνια! Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ακόμα ότι έχουν υφαρπάξει και το ποσό που παρακρατείται από τους μισθούς για το εφάπαξ τους!

Κατήγγειλαν επίσης τη λειτουργία της αστικής εταιρείας «Πρωτοπορία», που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του ΚΕΑΤ. Οπως είπαν, η «Πρωτοπορία» αποδείχτηκε ότι αποτελεί μέσο για τη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος και Δούρειος Ιππος για την κατάργηση του ΚΕΑΤ ως δημόσιου ειδικού κέντρου για τους τυφλούς.

Οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους, με συμμετοχή στη σημερινή απεργία, με νέα απεργία την Πέμπτη και συγκέντρωση στο υπουργείο Υγείας, στις 12 μ. Διεκδικούν κάλυψη απ' τον κρατικό προϋπολογισμό του συνόλου των λειτουργικών δαπανών του ΚΕΑΤ, άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, κατάργηση της «Πρωτοπορίας» και απορρόφηση των εργαζομένων της απ' το ΚΕΑΤ, κατοχύρωση του αποκλειστικά δημόσιου χαρακτήρα του ΚΕΑΤ κ.ά.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
Απειλεί τους συμβασιούχους

Με αλαζονεία και απειλές αντιμετώπισε χτες τους εργαζόμενους της Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτιστικής Ανάπτυξης Πειραιά η πρόεδρος Δάφνη Μπόκωτα, ενώ ο δήμαρχος Παν. Φασούλας δεν καταδέχτηκε καν να συναντηθεί μαζί τους. Οι εργαζόμενοι (βρίσκονται από χτες σε επίσχεση εργασίας για δεδουλευμένα από τον περασμένο Δεκέμβρη και το δώρο Πάσχα) πραγματοποίησαν συγκέντρωση στο δημαρχείο. Σε σύσκεψη που ακολούθησε, η πρόεδρος της ΔΗΠΑΠ τους απείλησε ότι αν συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις θα κλείσει την επιχείρηση, ενώ ο Γ. Γραμματέας του δήμου απείλησε πως θα τους κόψει τα μεροκάματα από την επίσχεση εργασίας!

Στο πλευρό των εργαζομένων βρέθηκαν ο Ηλίας Λαμπρόπουλος, δημοτικός σύμβουλος της «Πειραιάς Αναγέννηση», ο οποίος θα φέρει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο Κώστας Τζατζάνης, νομαρχιακός σύμβουλος της ΝΑΣ, καθώς και εκπρόσωποι του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος.

  • Απλήρωτοι από τον περασμένο Νοέμβρη παραμένουν 75 συμβασιούχοι και στο δήμο Κηρέως στη Βορειοκεντρική Εύβοια, ενώ παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στους δήμους Νηλέως και Ελυμνίων στην ίδια περιοχή. Στον δήμο Νηλέως ο δήμαρχος απέλυσε, σύμφωνα με καταγγελία της αντιπολίτευσης, 28 εργαζόμενους γιατί δεν υπάρχει επιπλέον επιχορήγηση για την πληρωμή τους, ενώ ακόμα 40 συμβασιούχοι πληρώνονται περιστασιακά. Στο δήμο Ελυμνίων 25 συμβασιούχοι αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της μη καταβολής δεδουλευμένων. Αποκορύφωμα αποτελεί ο δήμος Χαλκιδέων όπου η νυν δημοτική αρχή της ΝΔ και η προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ εμπαίζουν τους 135 συμβασιούχους που είναι απλήρωτοι μέχρι και πάνω από χρόνο.
ΠΣΟ
Συνεδρίαση για τη Διεθνή των Μεταφορών

Στα πλαίσια της οργανωτικής ανασυγκρότησης της ΠΣΟ,(Παγκόσμια Συνδικαλιστική Ομοσπονδία) συνεδρίασε χτες στην Αθήνα η προπαρασκευαστική Επιτροπή για το Συνέδριο της Διεθνούς των Μεταφορών. Το Συνέδριο ορίστηκε για τον ερχόμενο Νοέμβρη στη Βραζιλία. Σήμερα ξεκινάει η συνεδρίαση της προπαρασκευαστικής επιτροπής για το συνέδριο στον κλάδο του Τουρισμού, που θα γίνει στην Ελλάδα, μέσα στο 2008. Ενώ από τις 26 μέχρι τις 28 του Σεπτέμβρη θα πραγματοποιηθεί στο Μεξικό το Παγκόσμιο Συνέδριο των ταξικών συνδικάτων από τους κλάδους της Ενέργειας και των Πετροχημικών.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΝΟΥΣΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
Δολοφονία στο κυνηγητό του κέρδους

Σε σχόλιό του ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και πρόεδρος του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», σημειώνει: «Δεν ήταν ατύχημα. Είναι ένα ακόμη εργοδοτικό έγκλημα. Οι εφοπλιστές συνεχίζουν να δολοφονούν και να σακατεύουν ναυτεργάτες προκειμένου να αυξάνουν τα κέρδη τους. Το "Orient Queen" για να μην έχει κόστος, αντί να χρησιμοποιήσει ρυμουλκό, επιχείρησε να "δέσει" μόνο του στην προβλήτα της Μυκόνου, με αποτέλεσμα να στείλει στο θάνατο έναν ακόμη ναυτεργάτη και να τραυματίσει σοβαρά έναν ακόμη. Δεν είναι μόνο το "Orient Queen", που λειτουργεί έτσι, αλλά όλα τα πλοία, στο κυνηγητό του κέρδους, δε χρησιμοποιούν πλοηγούς και ρυμουλκά. Τεράστιες είναι οι ευθύνες της κυβέρνησης της ΝΔ και των προηγούμενων του ΠΑΣΟΚ, που έχουν θεσμοθετήσει αυτή την κατάσταση, που εκθέτει σε μεγάλους κινδύνους τους επιβάτες και αντιμετωπίζει τους ναυτεργάτες ως αναλώσιμους».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ