Μέχρι λιποθυμίας, η ταλαιπωρία των ασφαλισμένων. Ομαδικό διάβημα χτες από Επιτροπή Ανέργων, ΠΕΜΕΝ και "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ"
Εντείνεται η υπονόμευση του Οίκου Ναύτη,ώστε να πέσει "στα μαλακά" ο σχεδιασμός της κυβέρνησης να ενσωματώσει το ταμείο με το ΙΚΑ. Αυτό μαρτυρούν οι ατέλειωτες "ουρές" των ασφαλισμένων για μια υπογραφή, η μεγάλη και επικίνδυνη για την υγεία των ασφαλισμένων έλλειψη σε γιατρούς και βέβαια οι δραστικές περικοπές στα φάρμακα και τις εξετάσεις.
Η ταλαιπωρία των ασφαλισμένων ειδικά στο κατάστημα του Οίκου Ναύτη στον Πειραιά, φτάνει μέχρι λιποθυμίας... Χαρακτηριστικά χτες το πρωί το "στήσιμο" μιας ασφαλισμένης επί μία ώρα στην "ουρά" για να πάρει υπογραφή από τον έναν και μοναδικό αρχίατρο για τους ασφαλισμένους του Πειραιά, είχε ως αποτέλεσμα να ζαλιστεί και να πέσει από τις σκάλες, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί!
Την κατάσταση αυτή καταδίκασαν χτες με μαζική παράσταση διαμαρτυρίας οι ναυτεργάτες - άνεργοι στην πλειοψηφία τους - που ανταποκρίθηκαν στο αγωνιστικό κάλεσμα της Επιτροπής Ανέργων Ναυτεργατών της ΠΕΜΕΝ και της ναυτεργατικής ένωσης "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ".
Οι ναυτεργάτες έδωσαν και τη δική τους απάντηση στον εμπαιγμό του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας να καθορίσει το επίδομα Πάσχα στο προσβλητικό για το ναυτεργατικό κόσμο ποσό των 45.000 δραχμών για τους έγγαμους και στις 30.000 δρχ για τους άγαμους και βέβαια να θέσει τέτοιες προϋποθέσεις, ώστε η συντριπτική πλειοψηφία των ανέργων να μείνει "εκτός"!
Οι συγκεντρωμένοι ναυτεργάτες και συνδικαλιστές από τα δύο ναυτεργατικά σωματεία συναντήθηκαν με τη διευθύντρια του Οίκου Ναύτη στον Πειραιά Παρασκευή Μαυροπούλου,στην οποία κατέθεσαν το διεκδικητικό τους πλαίσιο που αφορά: Την αύξηση του επιδόματος ανεργίας στο 80% του μισθού και την καταβολή του σε όλους τους άνεργους ναυτεργάτες και την αύξηση του επιδόματος Πάσχα στις 200.000 δραχμές. Απαίτησαν επίσης τη γενναία οικονομική ενίσχυση του Οίκου Ναύτη, την αύξηση του ιατρικού - βοηθητικού προσωπικού, τη μείωση της συμμετοχής των ασφαλισμένων στα φάρμακα και τον εφοδιασμό του Οίκου Ναύτη και των παραρτημάτων του με τον απαιτούμενο ιατρικό - εργαστηριακό εξοπλισμό.
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας "καταργεί" το ΔΣ του ΝΑΤ, προκειμένου να εξυπηρετήσει την ΑΝΕΚ του Βαρδινογιάννη
Πυκνώνουν τα χτυπήματα σε βάρος του ήδη "γονατισμένου" από τα ελλείμματαΝαυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ),ενώ ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας δε διστάζει να θέσει ακόμα και "υπό κατάργηση" το διοικητικό συμβούλιο του ΝΑΤ, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα εφοπλιστικά συμφέροντα και στην προκειμένη περίπτωση της ΑΝΕΚ, της οποίας μεγαλομέτοχος είναι ο Σήφης Βαρδινογιάννης.Συγκεκριμένα, προχτές η διοίκηση του ΝΑΤ αποφάσισε να απαγορεύσει τον απόπλου των πλοίων "ΙΑΛΥΣΣΟΣ","ΡΟΔΟΣ", του πλέον "νέου σχήματος" ΔΑΝΕ- ΑΝΕΚ,εάν μέχρι χτες το πρωί δεν είχαν καταβληθεί τα 170 εκατομμύρια δραχμές που αποτελούν δόση του διακανονισμού που έχει γίνει για την εξόφληση των οφειλών, ύψους 1.084.000.000 δραχμών, της ΔΑΝΕ προς το ΝΑΤ. Ωστόσο, χτες με ευθύνη του υπουργού Στ. Σουμάκη και χωρίς τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου (τουλάχιστον με αυτά που επικοινωνήσαμε εμείς) να γνωρίζουν αν έχουν δοθεί εγγυήσεις προς το ΝΑΤ, δόθηκε ελευθεροπλοϊα στα δύο πλοία!
Μάλιστα, στην προχτεσινή συνεδρίαση της διοίκησης του ΝΑΤ είχε αποφασιστεί ότι, αν σήμερα υπήρχαν εξελίξεις για την καταβολή του παραπάνω ποσού, θα γινόταν έκτακτη συνεδρίαση, προκειμένου να καθοριστούν οι παραπέρα ενέργειες της διοίκησης. Υπενθυμίζεται ότι η ΔΑΝΕ αποτέλεσε τη "γέφυρα" για να περάσει η ΑΝΕΚ στη γραμμή των Δωδεκάνησων, δρομολογώντας το πλοίο της "ΚΑΝΤΙΑ" στη γραμμή που εκτελούσε το καμένο τώρα πλοίο της ΔΑΝΕ"ΛΕΡΟΣ".Η ΑΝΕΚ πέτυχε την επέκτασή της, στη γραμμή των Δωδεκάνησων, εμφανιζόμενη ως στρατηγικός επενδυτής, δηλαδή ως... "σωτήρας" της ΔΑΝΕ. Ομως, στην πραγματικότητα πρόκειται για "φάγωμα" της ΔΑΝΕ, με ό,τι αυτό σημαίνει για τους 4.800 μικρομετόχους της, αφού η ΑΝΕΚ αναμένεται να αποκτήσει το50% των μετοχών της.
Η Γνωμοδοτική Επιτροπή Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που παραχώρησε στο πλοίο "ΚΑΝΤΙΑ" την άδεια σκοπιμότητας προκειμένου να δρομολογηθεί στη γραμμή των Δωδεκάνησων, είχε θέσει ανάμεσα στις προϋποθέσεις την εξόφληση των οφειλών της ΔΑΝΕ προς το ΝΑΤ, τον ΟΛΠ και άλλους, τη δρομολόγηση και του πλοίου"ΠΑΤΜΟΣ" της ΔΑΝΕ, το οποίο αυτή τη στιγμή επισκευάζεται. Επιπλέον στις 31 του ερχόμενου Οκτώβρη το σχήμα ΑΝΕΚ - ΔΑΝΕ θα πρέπει να αντικαταστήσει το"ΚΑΝΤΙΑ" με άλλο πλοίο νεότερο της 10ετίας.
Ενα ακόμη πρόγραμμα κατάρτισης του υπουργείου Εργασίας μπαίνει σε εφαρμογή. Το πρόγραμμα εντάσσεται στη "Συνεχιζόμενη Κατάρτιση και Προώθηση της Απασχόλησης", αφορά 3.000 άνεργους και έχει να κάνει με την "πρακτική κατάρτισή" τους, σε εταιρίες που δραστηριοποιούνται στα μεγάλα τεχνικά έργα. Αυτά τα έργα είναι οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, η Εγνατία, το αεροδρόμιο Σπάτων και άλλα. Το πρόγραμμα έχει διάρκεια από 200 έως 600 ώρες και συνοδεύεται από την προϋπόθεση ότι με το τέλος του, οι εταιρίες πρέπει να προσλάβουν το 1/3 των καταρτιζόμενων για 4 μόλις μήνες.
Οι καταρτιζόμενοι θα εργάζονται στις εταιρίες και θα αμείβονται με 1.000 δραχμές μεροκάματο. Μέχρι 15.000 δραχμές μπορεί να φτάσει η αμοιβή των εκπαιδευτών τους, ενώ το κόστος δεν μπορεί να ξεπεράσει για κάθε καταρτιζόμενο, τις 4.000 δραχμές. Αυτά τα χρήματα θα καταβάλλονται από τον ΟΑΕΔ και το ΕΚΤ στις εταιρίες που θα αναλάβουν την εκπαίδευση.
Με αυτό τον τρόπο, η κυβέρνηση δίνει μια σημαντική βοήθεια στις εταιρίες που έχουν αναλάβει τα μεγάλα έργα, με φτηνό δυναμικό που επιπλέον τις πληρώνουν για να το απασχολούν! Οι ασφαλιστικές εισφορές θα καλύπτονται από την ημερήσια αποζημίωση των 1.000 δραχμών.
Τέτοιου είδους "θέσεις εργασίας", είναι οι περισσότερες από αυτές που διαφημίζει η κυβέρνηση, θέλοντας να πείσει ότι με την πολιτική της θα... εξαλείψει την ανεργία!!!
Ακόμα και παρανομίες χρησιμοποιεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, για να "πετσοκόψει" και αυτά τα ψίχουλα που δίνονται ως αυξήσεις στις συντάξεις. Αυτό έρχεται να αποδείξει πρόσφατη απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιά,με την οποία δίνεται εντολή στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο να καταβάλει, και με τόκο, το διορθωτικό ποσό που είχε παρακρατήσει το 1996 από ορισμένες ειδικότητες συνταξιούχων ναυτεργατών. Τη δικαστική προσφυγή είχαν κάνει μέλη της Ενωσης Συνταξιούχων Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΣΜΕΝ). Το ποσό που θα καταβληθεί ως συνταξιοδοτική διαφορά ανέρχεται σε 70.629 δραχμές και αφορά το χρονικό διάστημα από 1η Γενάρη 1996 ως 31η Δεκέμβρη 1996.
Χτες έγινε κοινή σύσκεψη της Ενωσης Συνταξιούχων Μηχανικών με την ΠΕΜΕΝ και αποφάσισαν να συντονίσουν τα αγωνιστικά τους βήματα, προκειμένου το ποσό αυτό να το πάρουν, εκτός από τα μέλη της ΠΕΣΜΕΝ που έκαναν την αγωγή, και όσοι συνταξιούχοι έχουν υποστεί παράνομη παρακράτηση του διορθωτικού ποσού.
Να σημειωθεί ότι με τις δυναμικές παρεμβάσεις της ΠΕΜΕΝ καταβλήθηκαν αναδρομικά 1,200 δισ. δραχμές που είχαν παρακρατηθεί παράνομα από το ΝΑΤ, με εντολή των υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Εθνικής Οικονομίας, από τις επικουρικές συντάξεις των συνταξιούχων μηχανικών και άλλων ειδικοτήτων. Το ποσό αυτό δόθηκε σε 4.500 συνταξιούχους και η επικουρική σύνταξη αυξήθηκε κατά 10 χιλιάδες δραχμές, φτάνοντας από τις 32.000 δραχμές στις 42.000 δραχμές.
Από τη χτεσινή κινητοποίηση στον "Οίκο του Ναύτου"
Μεγάλη άνοδο σημείωσαν οι αγωνιστικές δυνάμεις στο Σύλλογο Συνταξιούχων ΔΕΗ (ΠΕΣ - ΔΕΗ), όπου το ψηφοδέλτιο της ΕΣΚ πήρε 160 ψήφους από 86 που είχε στις προηγούμενες αρχαιρεσίες.
Σε ανακοίνωση της παράταξης υπογραμμίζεται ότι "παρά τον πρωτοφανή πόλεμο και τον αποπροσανατολισμό από τη μεριά των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ, οι οποίες κατέβηκαν στις αρχαιρεσίες με κοινό ψηφοδέλτιο (!), οι συνταξιούχοι του χώρου τούς έδωσαν τη δική τους αποστομωτική απάντηση". Η ΕΣΚ καλεί όλους τους συνταξιούχους σε επαγρύπνηση μπροστά στην ιδιωτικοποίηση - μετοχοποίηση της ΔΕΗ και τις προσπάθειες διάλυσης της κοινωνικής ασφάλισης. "Το αποτέλεσμα - καταλήγει - αποδείχνει γι' άλλη μια φορά την ανοδική πορεία της παράταξης σε όλα τα επίπεδα".
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-
Σε νέες 4ωρες στάσεις εργασίας κατέρχονται οι εργαζόμενοι της εταιρίας Εμφιαλώσεως Θεσσαλονίκης από τη Δευτέρα 5 του Απρίλη, μέχρι και την Πέμπτη 8 του Απρίλη, με απόφαση της συνέλευσης των μελών του σωματείου που πραγματοποιήθηκε μπροστά στο εργοστάσιο, μετά τη συνεχιζόμενη άρνηση της εταιρίας να ικανοποιήσει το αίτημα των εργαζομένων για υπογραφή νέας διμερούς συμφωνίας.
Να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή δεν ισχύει καμία σύμβαση στην εν λόγω εταιρία που να ρυθμίζει θέματα εργασιακών σχέσεων, μισθών κλπ. Στα αιτήματα των εργαζομένων συμπεριλαμβάνονται: αύξηση 6% στις καταβαλλόμενες αποδοχές, κατάργηση όλων των εργολαβιών, καθιέρωση 35ωρου - 5νθήμερου - 7ωρου χωρίς μείωση των αποδοχών, πλήρωση κενών θέσεων εργασίας, βελτίωση κενών θέσεων εργασίας, αύξηση στα χρονοεπιδόματα κλπ.
Ο πρόεδρος του σωματείου Εργατοϋπαλλήλων Ελληνικής Εταιρίας Εμφιαλώσεως, Νίκος Γρουίδης,σε δήλωσή του στο "Ρ" τονίζει: "Αν μέχρι σήμερα δεν έχει υπογραφεί η νέα συμφωνία, υπεύθυνη γι' αυτό είναι αποκλειστικά η διεύθυνση που κωλυσιεργεί και δε θέλει να ικανοποιήσει τα αιτήματά μας, επιδιώκοντας την ασύδοτη δραστηριότητά της και τη μεγαλύτερη εκμετάλλευση των εργαζομένων. Εμείς πάντως είμαστε αποφασισμένοι για παραπέρα κλιμάκωση του αγώνα μας, αν δεν αλλάξει στάση η εταιρία".