«Κορόνα - γράμματα» τη ζωή τους παίζουν οδηγοί και επιβάτες
MotionTeam |
Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 12/12 συνέβη περιστατικό σε ισόπεδη διάβαση του ΟΣΕ, στην αερογέφυρα κοντά στο ΚΤΕΛ «Μακεδονία» όπου οι μπάρες της διάβασης «εγκλώβισαν» λεωφορείο της γραμμής 52 Ν.Σ.Σ. - ΔΙΠΑΕ - ΣΙΝΔΟΣ του ΟΑΣΘ. Ο οδηγός χάρη στην εμπειρία του με ελιγμό απεγκλώβισε το όχημα χωρίς να υπάρξει οποιαδήποτε επίπτωση στους επιβαίνοντες.
Μάλιστα ο οδηγός οδηγήθηκε στο αυτόφωρο ως κοινός εγκληματίας, χωρίς να φέρει την παραμικρή ευθύνη για το περιστατικό. Αφέθηκε ελεύθερος την επόμενη, με εντολή εισαγγελέα, έως ότου διενεργηθεί η προκαταρκτική έρευνα που διατάχθηκε προκειμένου να διακριβωθούν τα πραγματικά περιστατικά.
Ακολούθησαν δημοσιεύματα από ηλεκτρονικά μέσα, που βιάστηκαν να καταδικάσουν τον οδηγό παραγράφοντας την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων με ευθύνη του κράτους.
Αυτό το γεγονός ήρθε να επιβεβαιώσει το δεύτερο περιστατικό που σημειώθηκε την Κυριακή 14/12, όταν το απόγευμα συνέβη παρόμοιο περιστατικό αυτή τη φορά από την αντίθετη κατεύθυνση της αερογέφυρας του σταθμού του ΚΤΕΛ με λεωφορείο της γραμμής 12 Κάτω Τούμπα.
Και τα δύο περιστατικά αναδεικνύουν την έλλειψη μέτρων προστασίας.
Στο παρελθόν έχουν καταγγελθεί πολλά παρόμοια περιστατικά από το Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΘ και τον ίδιο τον ΟΑΣΘ, επιβεβαιώνοντας ότι δεν πρόκειται για ζήτημα ατομικής ευθύνης των οδηγών.
Η ΔΑΣ ΟΑΣΘ σημειώνει ότι «πρόκειται ουσιαστικά για σημείο "παγίδα" όπου ήδη θα έπρεπε να έχουν ληφθεί μέτρα για να μην προκληθεί κάποιο σοβαρό ατύχημα. Ο συνδυασμός πολλών παραγόντων όπως: Ο χρόνος που χρειάζεται για να "περάσει" το αστικό λεωφορείο από το κακό οδόστρωμα και τις ράγες. Η δυσκολία ορισμένες φορές στην ορατότητα των απαρχαιωμένων φωτεινών σημάτων. Ο έντονος θόρυβος από τα κινούμενα οχήματα που δεν επιτρέπει στον οδηγό να ακούσει το ηχητικό σήμα έγκαιρα. Η εντατικοποίηση της δουλειάς και άλλοι πιθανοί παράγοντες. Ολα τα παραπάνω πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα.
Τα λεωφορεία που διέρχονται από την ισόπεδη διάβαση του ΟΣΕ έχουν το μήκος μιας νταλίκας, 18 ακόμα και 19 μέτρα. Γίνεται αντιληπτό ότι η δυνατότητα αντίδρασης που έχουν οι συνάδελφοί μας είναι συγκεκριμένη. Η πυκνότητα διέλευσης οχημάτων στο συγκεκριμένο σημείο είναι τεράστια. Για να αποφευχθούν μελλοντικά ατυχήματα η ισόπεδη διάβαση θα έπρεπε να είναι υπόγεια, ώστε με κανέναν τρόπο να μην μπορεί να βρεθεί στην τροχιά του συρμού άλλο όχημα ούτε και πεζός.
Συμπληρώνονται τρία χρόνια από τα Τέμπη και η πολιτική που οδήγησε στο έγκλημα είναι εδώ. Η λογική κόστους - οφέλους έχει δημιουργήσει σοβαρούς κινδύνους και για τους συναδέλφους μας και για το επιβατικό κοινό της πόλης. Οι επιβάτες ανησυχούν, οι εργαζόμενοι σέρνονται με χειροπέδες στα αυτόφωρα και στα δικαστήρια, η κυβέρνηση πρέπει να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για να μην ξανασυμβεί παρόμοιο περιστατικό. Δεν θα ανεχτούμε ένα νέο "ατύχημα"!!», τονίζει.
Πιο συσπειρωμένο και πιο δυνατό βγήκε το Συνδικάτο Ηλεκτρολόγων Αττικής από τη μάχη των αρχαιρεσιών του, που διεξήχθησαν στις 2, 9 και 11 Δεκέμβρη.
Για τη νέα διοίκηση του Συνδικάτου ψήφισαν 615 ηλεκτρολόγοι, 254 περισσότεροι απ' ό,τι το 2022, αύξηση 70%. Για την Ομοσπονδία ψήφισαν 603 (από 348 το 2022) και εκλέγονται 12 αντιπρόσωποι (από 7). Για το Εργατικό Κέντρο Αθήνας ψήφισαν 603 εργαζόμενοι (από 348 το 2022) και εκλέγονται 8 αντιπρόσωποι (από 5).
Χαιρετίζοντας όλους όσοι συμμετείχαν στις αρχαιρεσίες, το Συνδικάτο τονίζει ότι «η πολύ μεγάλη αύξηση των ψηφισάντων επιβεβαιώνει τη σταθερή άνοδο της εμπιστοσύνης των συναδέλφων προς το Συνδικάτο. Επιβεβαιώνει πως οι συνάδελφοι θέλουν να είναι σε σταθερή επαφή με το Συνδικάτο, απαντώντας με αυτόν τον τρόπο σε όλους όσοι μάς θέλουν ανοργάνωτους, για να μας τσακίζουν τη ζωή.
Επιβεβαίωσε τη θέληση των συναδέλφων το Συνδικάτο να συνεχίσει στην ίδια κατεύθυνση, της οργάνωσης του αγώνα, στη γραμμή της σύγκρουσης με τους εργοδότες, με την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, και σε σύγκρουση με τη συμβιβασμένη ηγεσία της Ομοσπονδίας, που βάζει εμπόδια στην ενημέρωση και στην οργάνωση του κλάδου σε αγωνιστική κατεύθυνση».
Και αναδεικνύει ότι το αποτέλεσμα θα συμβάλει στο άνοιγμα πιο πλατιάς συζήτησης σε κάθε εργοτάξιο και εταιρεία, σε κάθε χώρο δουλειάς για να δυναμώσει ο αγώνας ενάντια στην εργοδοτική τρομοκρατία και αυθαιρεσία, για την υλοποίηση των αιτημάτων, όπως εφαρμογή των Συμβάσεων στον κλάδο με μεγάλες αυξήσεις στο μεροκάματο και λήψη μέτρων προστασίας των εργαζομένων.
Στην κατεύθυνση να αποκτήσει ακόμα πιο ζωντανή λειτουργία, το Συνδικάτο καλεί τους ηλεκτρολόγους να συμμετέχουν στις πρωτοβουλίες του, στη συζήτηση, στην οργάνωση του αγώνα.
Επόμενο βήμα είναι το σημερινό συλλαλητήριο στις 6.30 μ.μ. στο Σύνταγμα, με προσυγκέντρωση στις 6 μ.μ. στην Παλιά Βουλή, ενάντια «στον νέο κρατικό προϋπολογισμό του πολέμου, των φόρων και της φτώχειας, σε σύγκρουση με την πολιτική του κέρδους, που μας θέλει "κρέας για τα κανόνια" και φτηνό εργατικό δυναμικό για τα μονοπώλια».
Σε σύσκεψη αύριο Τετάρτη καλεί τους εργαζόμενους στις φαρμακαποθήκες το Συνδικάτο Φαρμάκου Αττικής, στο Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας (πλατεία Κάνιγγος, Βερανζέρου 1, 2ος όροφος), για την οργάνωση του αγώνα. Λόγω ωραρίου εργασίας, στις 5 μ.μ. θα γίνει σύσκεψη για όλους τους εργαζόμενους, εκτός των οδηγών, και στις 7.30 μ.μ. για τους οδηγούς.
Στο κάλεσμά του το Συνδικάτο ξεχωρίζει το ζήτημα του ωραρίου, αφού οι εργοδότες αξιοποιούν τους αντεργατικούς νόμους για το περαιτέρω ξεχείλωμά του, ενώ προσπαθούν να φέρουν νέες Συμβάσεις Εργασίας με διάφορες προφάσεις. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι ο δήμαρχος Περιστερίου μοιράζει άδειες στην εργοδοσία, δηλαδή σε φαρμακαποθήκες της περιοχής, για να ανοίγουν πλέον και τα Σάββατα.
Χαρακτηρίζει τεράστια την κερδοφορία του κλάδου, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι η συμμετοχή των φαρμακαποθηκών στο ΑΕΠ εκτιμάται σε πάνω από μισό δισ. ευρώ για το 2023, ο τζίρος της εταιρείας «Cosmofarm» υπολογίζεται σε 70 εκατ. ευρώ, ο ΠΡΟΣΥΦΑΠΕ πραγματοποιεί τεράστια επένδυση στον Ασπρόπυργο και η ΠΡΟΦΑΡΜ εξαγοράζει άλλες φαρμακαποθήκες, ενώ προχωρά στην «ευελιξία» του ωραρίου.
«Ηρθε η ώρα να απαντήσουμε συλλογικά - οργανωμένα, με βάση τις δικές μας ανάγκες να απαιτήσουμε άμεση υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, με 3ετίες - αυξήσεις - επιδόματα με 7ώρο - 5ημερο - 35ωρο», τονίζει το Συνδικάτο και προσθέτει: «Για να κερδίσουμε εμείς πρέπει να χάσουν αυτοί. Γι' αυτό, συνάδελφοι, απαντάμε όπως απάντησαν οι συνάδελφοί μας σε ΠΡΟΣΥΦΑΠΕ και ADELCO. Καμία τροποποίηση, καμία αλλαγή Σύμβασης, απαιτούμε 7ώρο - 5ήμερο - 35ωρο Δευτέρα με Παρασκευή. Τώρα αυξήσεις με βάση τις δικές μας ανάγκες και υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας».
Σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους προχωρούν οι δασικοί συνεταιρισμοί της χώρας, απαιτώντας την απομάκρυνση των εταιρειών από τη διαχείριση των δασών.
Η Επιτροπή Αγώνα Δασικών Συνεταιρισμών ανακοίνωσε ότι σήμερα Τρίτη από 1 έως 2 το μεσημέρι θα πραγματοποιηθούν συντονισμένες διαμαρτυρίες σε όλα τα Δασαρχεία ή τις Διευθύνσεις Δασών σε κάθε νομό όπου δραστηριοποιούνται δασικοί συνεταιρισμοί.
Η κινητοποίηση αφορά το σύνολο των δασεργατών και θα πραγματοποιηθεί ταυτόχρονα και συντονισμένα στις Περιφέρειες Μακεδονίας, Θράκης, Θεσσαλίας και Ηπείρου.
Οι δασεργάτες απαιτούν: Την απομάκρυνση των εταιρειών από τη διαχείριση των δασών. Την κατάργηση του νόμου 5106/2024, τον οποίο θεωρούν καταστροφικό για τους εργαζόμενους, τους δασικούς συνεταιρισμούς και τη βιώσιμη δασική διαχείριση.
Η Επιτροπή Αγώνα τονίζει ότι η κινητοποίηση αφορά την προάσπιση της εργασίας των δασεργατών, την προστασία των δημόσιων δασών και τη διασφάλιση του κοινωνικού τους χαρακτήρα.
Στάση εργασίας (11 π.μ. - 5 μ.μ.) αύριο Τετάρτη πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία στην Αθήνα, για την πραγματοποίηση εκλογοαπολογιστικής Γενικής Συνέλευσης. Τη στάση έχει κηρύξει το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ.