ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 27 Ιούνη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΧΙ στο ξεπούλημα της παραλίας

Συγκέντρωση σήμερα, στις 8.45 μ.μ., στην παραλία Μπάτη, διοργανώνει η Συντονιστική Επιτροπή για τη διάσωση της παραλίας του Σαρωνικού

«Οχι στο ξεπούλημα της παραλίας». Αυτό είναι το σύνθημα της συγκέντρωσης - συζήτησης, που διοργανώνει σήμερα στις 8.45 μ.μ., στην παραλία Μπάτη, η Συντονιστική Επιτροπή για τη διάσωση της παραλίας του Σαρωνικού, η οποία, με ανακοίνωσή της, καλεί τους κατοίκους όλων των παράκτιων δήμων της Αττικής να αντισταθούν στη σχεδιαζόμενη τσιμεντοποίηση της παραλίας και την πιο στυγνή εκμετάλλευση από τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα. Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση, η εταιρία «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα» έχει εξαγγείλει την εκποίηση όλης της παράκτιας ζώνης Σαρωνικού για την προώθηση κάθε είδους επιχειρηματικής δραστηριότητας, από Ολυμπιακά γήπεδα, μέχρι πολυκατοικίες, εμπορικά κέντρα και πολυώροφα ξενοδοχεία. Εκτός από την αυριανή εκδήλωση, η Συντονιστική Επιτροπή έχει προγραμματίσει ανάλογες εκδηλώσεις στον Αλιμο τη Δευτέρα 2 Ιούλη, στο Ελληνικό την Τετάρτη 11 Ιούλη και στη Βάρκιζα την Τετάρτη 18 Ιούλη.

«Μητροπολιτικό πάρκο» εμπορικής εκμετάλλευσης;

Μελέτη «αξιοποίησης» του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού παρουσίασαν προχτές οι δήμαρχοι Αλίμου, Ελληνικού, Αργυρούπολης και Γλυφάδας, «στο πλαίσιο των ενεργειών και κινητοποιήσεών τους, για την εξασφάλιση του Μητροπολιτικού Πάρκου και την ένταξή του στο γενικότερο σχεδιασμό της πόλης». Στη συγκεκριμένη μελέτη προβλέπεται να λειτουργήσουν χώροι πολλαπλών χρήσεων αναψυχής, υπαίθριοι χώροι καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, ενώ προτείνεται και η λειτουργία του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Αθήνας. Ακόμη προβλέπεται δημιουργία Εκθεσιακού Κέντρου, Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ερευνας, Μουσείο Αεροπορίας, Μουσείο Τεχνολογίας και Επιστημών, καθώς και η στέγαση Μουσείου Θαλάσσιας Φυσικής Ιστορίας. Οι τέσσερις δήμαρχοι προτείνουν τη σύνδεση του έργου με τα έργα της παραλιακής ζώνης και τα Ολυμπιακά έργα, επισημαίνοντας ότι «η ενοποίηση του χώρου του αεροδρομίου με την παραλία και τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Αγίου Κοσμά διαμορφώνει ένα μοναδικό χώρο, που όμοιό του δε βρίσκει κανείς στην Αττική».

«Πλάτες» στην κυβέρνηση...

Η «Δημοτική Συνεργασία για το Ελληνικό», με προχτεσινή της ανακοίνωση, υπογραμμίζει ότι «η δημιουργία στο χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού ενός μητροπολιτικού πάρκου πρασίνου με ήπιες πολιτιστικές και αθλητικές χρήσεις είναι μια ζωτική ανάγκη για το λαό της περιοχής και ευρύτερα της Αθήνας». «Δυστυχώς, συνεχίζει η ανακοίνωση, όλες οι οι μέχρι τώρα προτάσεις της κυβέρνησης και η γενικότερη λογική της είναι στην κατεύθυνση της εμπορικής - οικονομικής εκμετάλλευσης του χώρου από μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, αλλά και το ίδιο το κράτος.

Οσον αφορά την πρόταση των τεσσάρων δημάρχων, η «Δημοτική Συνεργασία» επισημαίνει ότι «τίθεται σοβαρότατο θέμα αξιοπιστίας, όταν αναφέρεται ότι από την παραλία θα πρέπει να απομακρυνθούν τα νυχτερινά κέντρα και οι άλλες χρήσεις που είναι ασύμβατες με το χαρακτήρα της και, από την άλλη μεριά, η δημοτική αρχή του Ελληνικού χορήγησε τον Ιούνη του 2000 άδειες λειτουργίας στο νυχτερινό κέντρο "Πρίβιλετζ", το οποίο καταλαμβάνει 22 στρέμματα παράνομα δίπλα στο κύμα. Ενα από τα επιχειρήματα ήταν ότι ο δήμος έχει έσοδα από τη λειτουργία του. Η δημοτική αρχή Αλίμου συμφώνησε με την κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της πλαζ του ΕΟΤ στον Αλιμο έναντι μνημονίου που προβλέπει κάποια έσοδα στο δήμο». Τέλος, απευθυνόμενη προς τη δημοτική αρχή Γλυφάδας, η «Δημοτική Συνεργασία» ρωτά πώς προστατεύεται μια άλλη δημόσια δασική έκταση, όπως αυτή των 11.000 στρ. στον Υμηττό, όπου καθημερινά καταπατούνται δεκάδες στρέμματα;

Σχετικά με την πρόταση των δημάρχων για τη δημιουργία εκθεσιακού - συνεδριακού κέντρου, επισημαίνεται ότι αυτή η πρόταση, όχι μόνο είναι της κυβέρνησης, αλλά ήδη ο ΕΟΤ έχει κάνει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε επενδυτές για την κατασκευή του. Ακόμη, αναφέρεται στην ανακοίνωση, η κυβέρνηση προωθεί το συνεδριακό - εκθεσιακό κέντρο, γιατί έχει μια άλλη άποψη για το χώρο, αυτήν της ιδιωτικής οικονομικής εκμετάλλευσης, γι' αυτό προτείνει και ξενοδοχειακή μονάδα κοντά στο κέντρο και χώρους για επαγγελματικές χρήσεις κ.ά. Με αυτήν την πρόταση, «μήπως οι δήμαρχοι, κυβερνητικοί και μη, βάζουν έτσι πλάτη στην κυβέρνηση να προωθήσει τα περιβαλλοντοκτόνα σχέδιά της;».

Λαβύρινθος η πρόσβαση στο λιμάνι Πειραιά

Σε λαβύρινθο θα μεταβληθεί η πρόσβαση στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι την Παρασκευή, επειδή το ΥΠΕΧΩΔΕ θυμήθηκε καλοκαιριάτικα να κάνει διάφορες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις (ασφαλτοστρώσεις, σημάνσεις, κρασπεδώσεις κλπ.) στο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής!

Τα έργα ξεκίνησαν από χτες το βράδυ και συνοδεύτηκαν με ολιγόωρη διακοπή της κυκλοφορίας σε τμήματα των οδών Ρετσίνα και Αλιπέδου, ενώ θα συνεχιστούν με μεγαλύτερη ένταση από σήμερα, ως εξής:

  • Σήμερα από τις 10 το βράδυ θα γίνει ασφαλτόστρωση και προσαρμογή των προσβάσεων της νέας γέφυρας στη Λεωφόρο Ποσειδώνος στο Νέο Φάληρο, που θα απαιτήσει για λίγες ώρες τη μείωση των λωρίδων κυκλοφορίας της νέας παραλιακής λεωφόρου στην είσοδο του Πειραιά.
  • Την Πέμπτη από τις 6 π.μ. μέχρι τη 1 μ.μ. θα γίνουν εργασίες σε τμήμα της Λεωφόρου Αθηνών - Πειραιώς στον κόμβο Πειραιώς - Λαμπράκη - Δωδεκανήσου που θα καταργήσουν τη δεξιά λωρίδα της Λεωφόρου στην κατεύθυνση προς Αθήνα.
  • Την Παρασκευή από τις 12 τα μεσάνυχτα μέχρι τις 5 π.μ. του Σαββάτου θα απαγορευτεί σταδιακά η διέλευση παντός οχήματος στα παρακάτω τμήματα των οδών: 1) 34ου Συντάγματος Πεζικού, μεταξύ Ελ. Βενιζέλου και Ομηρίδου Σκυλίτση, 2) Οδική γέφυρα ΗΣΑΠ απέναντι από την 34ου Συντάγματος Πεζικού (Κεράνης), 3) Ρετσίνα μεταξύ Αγ. Διονυσίου και Πλατείας Ιπποδαμείας, 4) Εθνικής Αντιστάσεως μεταξύ Ελ. Βενιζέλου και Πλατείας Ιπποδαμείας, 5) Αλιπέδου, 6) Ομηρίδου Σκυλίτση. Κατά τις ώρες αυτές, όπως ανακοίνωσε το ΥΠΕΧΩΔΕ, οι κινούμενοι προς Πειραιά θα πρέπει να ακολουθούν την εξής διαδρομή: Μέσω των νέων γεφυρών προς την οδό Μικράς Ασίας και στη συνέχεια προς τη Λεωφ. Γρ. Λαμπράκη και προς Καστέλλα μέσω της νέας οδικής υπόγειας διάβασης της οδού Μυρτιδιωτίσης. Οι αναχωρούντες από Πειραιά θα χρησιμοποιούν είτε την οδό Τζαβέλλα, είτε την Ελ. Βενιζέλου και τη Λεωφ. Γρ. Λαμπράκη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόμοια έργα ξεκίνησε το ΥΠΕΧΩΔΕ και στην Εθνική οδό Αθηνών - Κορίνθου στο ύψος του Ασπρόπυργου, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί πολύωρη κυκλοφοριακή συμφόρηση την περασμένη Κυριακή για την οποία ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Ν. Αλευράς αναγκάστηκε με δήλωσή του να ζητήσει συγνώμη...

Δικαιούχοι αποζημιώσεων περιόδου Κατοχής

Στις 12 Αυγούστου 2000 τέθηκε σε ισχύ ένας γερμανικός νόμος που ανέθεσε σε επτά οργανισμούς, μεταξύ αυτών και το Διεθνή Οργανισμό Μεταναστών (ΔΟΜ), την καταβολή αποζημίωσης σε πρώην εργάτες που έζησαν σε συνθήκες σκλαβιάς, που ήταν θύματα καταναγκαστικής εργασίας και ορισμένα άλλα θύματα της ναζιστικής βαρβαρότητας. Οι αποζημιώσεις αυτές καταβάλλονται από τη γερμανική κυβέρνηση και τις συγκεκριμένες γερμανικές εταιρίες που χρησιμοποιούσαν σκλάβους του ναζιστικού καθεστώτος. Ο γερμανικός νόμος αναγνωρίζει ότι η αδικία που διαπράχτηκε και ο ανθρώπινος πόνος που προκλήθηκε, από τα κτήνη του ναζισμού, δεν μπορούν στα αλήθεια να αποζημιώσουν χρηματικά, και ότι ο νόμος έρχεται πολύ αργά για όσους έχασαν τη ζωή τους σαν θύματα του ναζιστικού καθεστώτος ή πέθαναν στο μεταξύ. Ο νόμος αυτός δεν έχει καμία σχέση με τις γερμανικές οφειλές που αρνείται η γερμανική κυβέρνηση να καταβάλει και οι ελληνικές κυβερνήσεις αρνούνται να διεκδικήσουν επίσημα, φοβούμενες μη χάσουν την εύνοια των ισχυρών φίλων τους.

Η προθεσμία υποβολής αίτησης είναι πολύ περιορισμένη, λήγει στις 11 Αυγούστου, και πρέπει οι δικαιούχοι να ενεργήσουν πολύ γρήγορα ταχυδρομώντας τις αιτήσεις τους το αργότερο μέχρι την παραπάνω ημερομηνία. Εντυπα αιτήσεων που θα κατατεθούν για εξέταση μπορούν να προμηθευτούν οι δικαιούχοι από τον ΔΟΜ και να τις καταθέσουν σε αυτόν, που έχει την έδρα του στη διεύθυνση Δωδεκανήσου 6 στον Αλιμο (τηλ. 99.19.040 μέχρι τις 3 μ.μ. και 99.12.187 από τις 3 μ.μ. μέχρι τις 8 μ.μ.).

Επιγραμματικά αναφέρονται ποιοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση: Οι εργάτες σε συνθήκες σκλαβιάς, θύματα καταναγκαστικής εργασίας για εταιρία ή Δημόσια Αρχή, θύματα αγροτικής καταναγκαστικής εργασίας, θύματα προσωπικής βλάβης, γονείς τέκνου που απεβίωσε, άτομα που υπέστησαν φθορά περιουσίας.

Χωρίς «Ηλεκτρικό» και πράσινα λεωφορεία

Χωρίς «Ηλεκτρικό σιδηρόδρομο» και πράσινα λεωφορεία, από την έναρξη της βάρδιας μέχρι τις 9 π.μ., θα μείνει σήμερα η Αθήνα.

Οι εργαζόμενοι στους ΗΣΑΠ κήρυξαν δύο 4ωρες προειδοποιητικές στάσεις εργασίας, σήμερα (5 π.μ. - 9 π.μ.) και μεθαύριο Παρασκευή (11 π.μ. - 3 μ.μ.), διεκδικώντας την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ).

Τις απεργιακές κινητοποιήσεις κήρυξαν τα Σωματεία Εργαζομένων ΗΣΑΠ, καταγγέλλοντας τη διοίκηση της επιχείρησης για παρελκυστική τακτική στην υπογραφή νέας ΣΣΕ για το 2001.

Οπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση των Σωματείων, αν και έχει παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα από την έναρξη των διαπραγματεύσεων, η διοίκηση του ΗΣΑΠ αρνείται να ικανοποιήσει και τα πλέον αυτονόητα από τα αιτήματα των εργαζομένων. Για μεν τα οικονομικά θέματα οι προτάσεις της διοίκησης κινούνται κάτω και από τα όρια της εισοδηματικής πολιτικής που έχει ορίσει η κυβέρνηση, για δε τα θεσμικά αιτήματα, αρνείται κάθε συζήτηση.

Σε περίπτωση που η διοίκηση ΗΣΑΠ εμμείνει σε αυτή της τη στάση, οι εργαζόμενοι προειδοποιούν ότι είναι υποχρεωμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους.

ΠΟΕ ΟΤΑ
Οχι στην εκχώρηση αρμοδιοτήτων της ΤΑ στην ιδιωτική πρωτοβουλία

Την αντίθεσή της στην εκχώρηση τομέων και αρμοδιοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΤΑ) στην ιδιωτική πρωτοβουλία, στην οποία εξωθεί τους δήμους η κυβερνητική πολιτική, υπενθυμίζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΠΟΕ ΟΤΑ).

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, το ίδιο το θεσμικό και νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των δήμων ευνοεί την εκχώρηση αρμοδιοτήτων της ΤΑ στην ιδιωτική πρωτοβουλία (είτε απευθείας στους ιδιώτες, είτε μέσω των δημοτικών επιχειρήσεων), κάτι το οποίο οδηγεί σε αδιέξοδα. Για το λόγο αυτό, η διοίκηση της ΠΟΕ ΟΤΑ αποφάσισε να διοργανώσει την ερχόμενη Τετάρτη Γενική Συνέλευση, με κεντρικό ζήτημα τις ιδιωτικοποιήσεις και τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις στην ΤΑ.

Επίσης, με πρωτοβουλία του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας που συνεδρίασε χτες, εκπρόσωποί της θα συναντηθούν σήμερα Τετάρτη με τη Δημοτική Αρχή και τη διοίκηση του Σωματείου των εργαζομένων Βύρωνα που βρίσκονται σε απεργιακή κινητοποίηση, ώστε να εξευρεθεί λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, δηλαδή να αποδοθούν στο προσωπικό της δημοτικής επιχείρησης τα δεδουλευμένα, ύψους περίπου 250 εκατομμυρίων δραχμών και να εξοφληθούν οι οφειλές της στο ΙΚΑ.

Τραγωδία στην εγχείρηση

Μια εγχείρηση αμυγδαλιών στο Παιδιατρικό Τμήμα του «Τζάνειου» Νοσοκομείου μετατράπηκε σε τραγωδία όταν ο 6χρονος ασθενής Θωμάς Γκιτάκος έπαθε καρδιακή ανακοπή χτες το πρωί, την ώρα που έπαιρνε αναισθησία.

Το άτυχο παιδί μεταφέρθηκε διασωληνωμένο και υπό μηχανική υποστήριξη στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου, όπου παρά τις συνεχείς προσπάθειες ανάταξης κατέληξε στις 3.45 το απόγευμα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ