Νέα παρέμβαση από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία
Σε διωγμό βρίσκονται τα δικαιώματα των ναυτεργατών στη γραμμή Καβάλα - Θάσος |
Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «Στέλιος Φιλιάγκος», με βάση τα δρομολόγια που εκτελεί στις πορθμειακές γραμμές Κεραμωτή - Λιμένας και Καβάλα - Πρίνος, οι ναυτεργάτες εργάζονται 95 ώρες και 30 λεπτά την εβδομάδα, δεν υπάρχει διπλή βάρδια με αντίστοιχο πλήρωμα, όπως έχουν τα υπόλοιπα τέσσερα πλοία της πορθμειακής γραμμής Κεραμωτή - Λιμένας. Επιπλέον, καμία ναυτιλιακή εταιρεία, από τις τρεις που δραστηριοποιούνται, δεν εφαρμόζει τις δυο εικοσιτετράωρες άδειες ανάπαυσης το μήνα, που προβλέπεται για τους ναυτεργάτες από τη ΣΣΕ.
Αυτές οι συνθήκες και ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις εταιρείες οδήγησαν σε απολύσεις 11 ναυτεργατών από τη β' βάρδια της εταιρείας του πλοιοκτήτη Μητσόπουλου σε πλοία του στις πορθμειακές γραμμές Καβάλα - Θάσος. Παρά το γεγονός ότι οι απολύσεις ανακλήθηκαν κάτω από τις αντιδράσεις, τόσο η εταιρεία του Μητσόπουλου, όσο και η τρίτη εταιρεία, η ΑΝΕΘ, απειλούν με απολύσεις των πληρωμάτων που εκτελούν β' βάρδια.
Παράλληλα, σύμφωνα με τα συνδικάτα, στην πορθμειακή γραμμή Καβάλα - Θάσος, οι εφοπλιστές, σε συνεργασία με τις λιμενικές αρχές, έχουν εξαπολύσει, προκλητικά, οργανωμένη επιχείρηση παρέμβασης στα ναυτεργατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα. Μάλιστα, στις 23 Ιούνη 2014 καταδικάστηκαν 20 ναυτεργάτες σε οκτώ μήνες φυλάκιση, με την κατηγορία της «παρακώλυσης συγκοινωνιών», επειδή συμμετείχαν στην πανελλαδική απεργία στις 11 Μάρτη 2010!
Απόρροια των αντεργατικών μέτρων που έχουν ήδη εφαρμοστεί στις αστικές συγκοινωνίες, αποτελεί το σχέδιο της διοίκησης της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» (μπλε λεωφορεία και τρόλεϊ) για αλλαγή του ωραρίου εργασίας στο τεχνικό προσωπικό. Αυτό σημειώνει μεταξύ άλλων η ΔΑΣ ΟΑΣΑ (στηρίζεται από το ΠΑΜΕ) σε ανακοίνωσή της, καλώντας τους εργαζόμενους να μη δεχθούν καμιά μεταβολή. Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση, επικαλούμενη την έλλειψη προσωπικού, προτείνει την αλλαγή ωραρίου εργασίας για να καλυφθούν οι ανάγκες της συντήρησης. Η πρόταση αλλάζει τις βάρδιες από τρεις 8ωρες, σε δύο 8ωρες και δύο τετράωρες. Στόχος της διοίκησης, επισημαίνει η ΔΑΣ, είναι η κατάργηση της μόνιμης και σταθερής δουλειάς, η εντατικοποίηση της εργασίας, το χτύπημα της ενότητας των εργαζομένων. Το σχέδιο αυτό έρχεται ως συνέπεια του γενικού κανονισμού «που δίνει το δικαίωμα στην εταιρεία να έχει εργαζόμενους - λάστιχο», καθώς και των ΣΣΕ που υπέγραψαν οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες, στις οποίες δεν αναφέρεται πουθενά το ωράριο.
Στο λιμάνι της Τήνου προσέκρουσε λίγο πριν από τις 3 χτες το μεσημέρι το επιβατηγό - οχηματαγωγό «Blue Star Naxos», κατά τη διαδικασία του κατάπλου, προερχόμενο από Μύκονο. Αποτέλεσμα ήταν να καθυστερήσει περίπου δύο ώρες ο απόπλους από το νησί, μέχρι να ολοκληρωθεί η επισκευή του. Σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, η ζημιά που υπέστη ήταν μικρής έκτασης. Το πλοίο, στο οποίο επέβαιναν 79 επιβάτες για Σύρο και 920 για Πειραιά, απέπλευσε μετά τις 5 το απόγευμα.
Εκδικάστηκε χτες η έφεση της ΑΔΕΔΥ κατά της απόφασης του Πρωτοδικείου Αθηνών, που έκρινε παράνομη την «αποχή - απεργία» των δημοσίων υπαλλήλων κατά της αξιολόγησης. Η απόφαση του εφετείου αναμένεται να βγει μεθαύριο Πέμπτη ή την Παρασκευή, αφού πρώτα οι δικηγόροι των δύο πλευρών καταθέσουν τις προτάσεις τους έως την Πέμπτη.
Την απόλυση κωφής εργαζόμενης από το Δήμο Κορυδαλλού μετά από 15 χρόνια δουλειάς καταγγέλλει η ΣΕΑΑΝ και προγραμματίζει αύριο διαμαρτυρία μαζί με αγωνιστικούς φορείς της περιοχής. Η εργαζόμενη απολύθηκε από τη δημοτική κατασκευαστική επιχείρηση Κορυδαλλού μαζί με άλλους 10 συναδέλφους της, ενώ μπορούσαν να ενταχθούν στο μόνιμο προσωπικό του δήμου. «Μάλιστα μέσα από εκβιασμούς και υποσχέσεις, υποχρέωσε τους απολυμένους από τη δημοτική κατασκευαστική εταιρεία (ΚΕΔΕΚ) του δήμου να υπογράψουν δήλωση παραίτησης από κάθε δικαίωμα, με την υπόσχεση ότι "κάποια στιγμή θα προσληφθούν στο δήμο"», σημειώνει η ΣΕΑΑΝ.
Ολοι αυτοί, που καμιά σχέση δεν έχουν με τα συμφέροντα των εμποροϋπαλλήλων και των αυτοαπασχολούμενων, αλλά υπερασπίζεται ο καθένας τα δικά του ιδιαίτερα συμφέροντα, ζητάνε να ακυρωθεί η υπουργική απόφαση που επιτρέπει στα καταστήματα σε εννιά περιοχές της χώρας να παραμένουν ανοιχτά όλες τις Κυριακές το χρόνο. Οπως είναι φυσικό, δεν ζητάνε να καταργηθούν όλοι οι νόμοι που συντελούν στην απελευθέρωση του ωραρίου στο Εμπόριο, ούτε βέβαια ζητάνε να κατοχυρωθεί με νόμο η αργία της Κυριακής.
Εκεί που αποκαλύπτονται, όμως, είναι στο αίτημά τους να καταργηθεί η υπουργική απόφαση επειδή υπονομεύει τη συνταγματική αρχή της «ισότητας και της αναλογικότητας», όπως και τον «ελεύθερο ανταγωνισμό», τον οποίο προστατεύουν τόσο το Σύνταγμα όσο και οι διεθνείς συμβάσεις. Δηλαδή, οι μεγαλέμποροι και οι ενώσεις τους ζητάνε να καταργηθεί ένα μέτρο που τους φέρνει σε χειρότερη θέση σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους, οι οποίοι αποκτούν το δικαίωμα να ανοίγουν τα μαγαζιά τους όλες τις Κυριακές του χρόνου! Αυτός είναι ο καημός τους και αυτόν τον καημό συμμερίζεται η πλειοψηφία της ΟΙΥΕ, συνυπογράφοντας με τους εργοδότες την προσφυγή.