ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Δεκέμβρη 2000
Σελ. /48
Κάντε το εσείς για μένα

Είχα την υπομονή να διαβάσω όλη την αλληλογραφία του προσυνεδριακού διαλόγου, μια που κάθε 4 χρόνια έχουμε μια τέτοια ευκαιρία για να μπορέσουμε να μάθουμε πώς σκέφτονται και οι άλλοι σύντροφοι, οπαδοί και φίλοι του Κόμματος. Με λύπη μου διαπιστώνω πως η πλειοψηφία των συντρόφων που προβληματίζονται πάνω στις Θέσεις, περιορίζονται στον έπαινο των θέσεων και είναι, ας μου επιτραπεί να πω, σχετικά χαμηλού επιπέδου, εκτός ελαχίστων φωτεινών εξαιρέσεων. Αυτό πιστεύω ότι είναι μια παλιά αρρώστια των κομμουνιστών, που δεν έχουν το θάρρος να πουν ξάστερα την άποψή τους και συμφωνούν πάντα με την καθοδήγηση, ενώ όταν έρχονται οι δύσκολες στιγμές, βγαίνουν και λένε ότι εγώ τα 'λεγα ότι δεν πάμε καλά, κλπ., κλπ.

Με την αντίληψη των ανθρώπων αυτών, καταλήγουμε στο σημείο να βγαίνουνε ηγέτες σαν τον Γκορμπατσόφ, το Γιέλτσιν και μετά αναρωτιόμαστε, τι έφταιγε ή τους κατονομάζουμε πράκτορες.

Πιστεύω ότι το πρόβλημα που έχει το παγκόσμιο κομμουνιστικό κίνημα σήμερα, είναι το αδιέξοδο που βρίσκεται εξαιτίας της κατάρρευσης, παγκόσμια, του «σοσιαλιστικού συστήματος». Η απάντηση σ' αυτό το αδιέξοδο δεν είναι ζήτημα αν έφταιγε ο Γκορμπατσώφ ή το Χρουτσόφ ή ο Στάλιν. Γι' αυτό το ζήτημα χρειάζεται μια σοβαρή και βαθιά μελέτη για να μπορέσουμε να βγάλουμε τα σωστά συμπεράσματα. Συμφωνώ σ' αυτό το σημείο με τον σύντροφο που έγραψε στον προσυνεδριακό διάλογο το άρθρο με τίτλο, «1200 λέξεις, κάθε 4 χρόνια», που υποστήριξε ότι πρέπει να διαβάζουμε και τα αστικά και τα μαρξιστικά έντυπα. Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντήσει σήμερα το κίνημα, είναι ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ,

α. είχαν σοσιαλισμό οι χώρες αυτές ή όχι,

β. είχαν αλλάξει οι σχέσεις παραγωγής,

γ. έλεγχαν την παραγωγή οι εργάτες,

δ. διεύθυναν την παραγωγή τους οι εργάτες;

ΚΑΙ ΑΝ ΝΑΙ, ΓΙΑΤΙ ΤΟΤΕ ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ;

Πιστεύω ότι πράγματι οι κομμουνιστές κάνανε ένα άλμα στον ουρανό, με την Οχτωβριανή Επανάσταση και καλά κάνανε, οι συνθήκες όμως της εποχής δεν ήταν για σοσιαλιστική επανάσταση, γιατί η συνείδηση της εργατικής τάξης δεν ήταν αναπτυγμένη σε τέτοιο βαθμό, ώστε να πάρει την εξουσία στα χέρια της και να τη διαχειριστεί. Απόδειξη σε αυτό είναι ότι αφήσανε το κόμμα να διαχειρίζεται τα πάντα και αυτοί ήταν εκτελεστικά όργανα. Ο Στάλιν αναγκάστηκε να βάλει σε όλα τα εργοστάσια ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ και καθόρισε τα πλάνα της παραγωγής τους, γιατί οι εργάτες δεν ήταν σε θέση να αποφασίσουν γι' αυτά. ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ. Ετσι είχαμε ένα αστικό τρόπο παραγωγής. Οι σχέσεις παραγωγής ήταν αστικές, παρ' όλο που τα πλάνα που έθεταν ως στόχο, πιάνονταν 2, 3, 4 ή και 5 φορές πάνω. Γιατί αν πράγματι έλεγχαν και διεύθυναν την παραγωγή τους οι εργάτες τότε, δεν μπορούσε κανένας Γκορμπατσόφ, Χρουτσόφ ή Γιέλτσιν να τους πάρει την εξουσία μέσα από τα χέρια τους.

Βασικά οι κομμουνιστές θέλανε να κάνουν σοσιαλιστικές αλλαγές, αλλά οι μάζες δεν ήταν ώριμες γι' αυτές. Κουβαλούσαν μαζί την κουλτούρα της τσαρικής Ρωσίας. Ηθελαν δουλιά οι εργάτες και γη οι αγρότες και ένα καλό πατερούλη να τους λύνει όλα τα προβλήματα. Είχαν την αστική νοοτροπία μέχρι το μεδούλι τους. Φθάνουμε σήμερα στο δυσάρεστο γεγονός να διαπιστώνουμε ότι μετά από 70 και πάνω χρόνια «σοσιαλισμού», οι προερχόμενοι από τις «σοσιαλιστικές χώρες» έχουν ένα τέτοιο μίσος ενάντια στο σοσιαλισμό, που τύφλα να 'χουν οι δικοί μας δεξιοί γι' αυτόν.

Προσωπική μου άποψη, κλείνοντας αυτές τις λίγες σκέψεις και προβληματισμούς, είναι ότι τώρα η κομμουνιστική αριστερά πρέπει να ξεπεράσει, να υπερβεί τον εαυτό της. Θα πρέπει να παραδεχτεί ότι δεν ήταν σοσιαλισμός ΤΟ ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ, να το ομολογήσει δημόσια, ο κόσμος θα το αφουγκραστεί και θα καταλάβει. Να ξεκινήσει έτσι ένας γόνιμος διάλογος πλέον, για το τι μπορεί να γίνει στο μέλλον, χωρίς να υποπέσουμε σε καταστάσεις του παρελθόντος.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΠΑΣ

Οικοδόμος - Καλλιθέα

Η υποθήκη των κλασικών του μαρξισμού

Αγαπητοί σύντροφοι,

Παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον τη ζωή και τη δράση του Κόμματος, μ' όλο που δεν μπορώ να είμαι ενεργό μέλος.

Και με χαροποιεί το γεγονός ότι παρ' όλη την αναστάτωση μετά την ανατροπή των σοσιαλ. καθεστώτων, μπόρεσε να σταθεί στο σωστό δρόμο στον οποίο, κατά τη γνώμη μου, βαδίζει με τις Θέσεις για το Συνέδριο. Γι' αυτό, να είστε βέβαιοι, μας ακούνε και μας προσέχουν τι λέμε και τι κάνουμε όχι μονάχα εδώ αλλά και παραέξω. Και θα μας ακούνε και θα μας προσέχουν περισσότερο, κάμποσοι βέβαια όχι για καλό, γιατί τα προβλήματα κάθε μέρα και περισσότερο θα οξύνονται. Και όλο και περισσότερο θα πείθονται ότι ο καπιταλισμός δεν μπορεί να δώσει λύση στα σημερινά προβλήματα. Ο οποίος αφού απαλλάχτηκε από τα σοσιαλιστικά καθεστώτα της Αν. Ευρώπης, πέταξε το χαλινό, απέβαλε κάθε πρόσχημα. Εδειξε το πραγματικό του πρόσωπο. Και φέρεται στους εργαζόμενους, στους λαούς όλου του κόσμου με απίστευτη βαναυσότητα και περιφρόνηση. Συμφωνώ και εγώ με πολλούς συντρόφους που ρίχνουν ιδιαίτερο βάρος στην ΚΕ γι' αυτούς που έφυγαν, που ενώ είχε σοβαρά σημάδια, τους ανέδειχνε και τους προωθούσε. Αυτούς που έφυγαν «εν τυμπάνοις και αλαλαγμούς» μπας και φεύγοντας μπορέσουν να κάμουν και καμιά ζημιά. Και επειδή καλούν εμάς τους παλιούς να ανατρέψουμε την ΚΕ με πραξικόπημα - μόδα βλέπετε τα μεταπολεμικά χρόνια - έχουμε να τους πούμε ότι εμείς το μαρξισμό το μάθαμε στη ράχη μας. Ξέρουμε γιατί ο κόσμος εδώ στην Ελλάδα μεταπολεμικά μπήκε ανάποδα. Γιατί οι συνεργάτες των κατακτητών έγιναν καθεστώς. Γιατί εμείς μπήκαμε στη φυλακή πριν τελειώσει ο πόλεμος για να βγούμε - όσοι επέζησαν - ύστερα από δυο δεκαετίες, πολίτες δεύτερης κατηγορίας που να μας δίνει ο Χριστόδουλος «εν τη μακροθυμία του» συγχώρεση.

Ξέρουν αυτοί που πέρασαν από το Μακρονήσι γιατί δεν προσβάλλονται τα ανθρώπινα δικαιώματα των Σέρβων, των Κούρδων, των Παλαιστινίων, των Ιρακινών κλπ., κλπ., και προσβάλλονται τα ανθρώπινα δικαιώματα του Γλύξμπουργκ. Ε, όλοι αυτοί ξέρουν με απόλυτη βεβαιότητα και λένε σ' αυτούς που έφυγαν ότι δεν έχουν δίκιο. Οτι το 'ριξαν στην παλαβή.

Τέλος, μερικές σκέψεις για το ζήτημα που δε βγαίνει από το νου όλων μας. Αυτό της ανατροπής των σοσ. καθεστώτων της Αν. Ευρώπης. Οι χώρες αυτές έπαθαν τις μεγαλύτερες καταστροφές από τον πόλεμο. Χρειάστηκαν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να μπορέσουν να χτίσουν τα ερείπια. Για να σταθούν στα πόδια τους. Και μέσα σ' αυτές τις φοβερές συνθήκες να αναπτύξουν την πολεμική τους μηχανή και ν' αποφύγουν τον αφανισμό που τους απειλούσε. Κι αυτά χωρίς καμιά βοήθεια. Μεγάλη η ευθύνη του ΚΚΣΕ και των άλλων ΚΚ των χωρών αυτών για το δρόμο που πήραν μετά τον Στάλιν.

Ομως μεγάλη και η ευθύνη και πολλών ΚΚ των άλλων χωρών που τους έκαναν ανελέητη πολεμική, όχι γιατί μπήκαν σε λάθος δρόμο αλλά γιατί δεν τράβαγαν αυτό το δρόμο ή άλλο ακόμα χειρότερο. Τότε εφευρέθηκε ο ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΠΡΟΣΩΠΟ - Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ ΜΕ ΕΙΡΗΝΙΚΑ ΜΕΣΑ. Οχι δικτατορία του προλεταριάτου αλλά ΠΑΛΛΑΪΚΟ ΚΡΑΤΟΣ. Ο Μπερλίγκουερ πήγαινε στη Μόσχα - όπως έλεγε στους αντιπροσώπους του Τύπου - ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΨΑΛΛΕΙ.

Η ΕΣΣΔ και η Κίνα έφτασαν στο χείλος του πολέμου.

Οταν ήρθε εδώ ο Τίτο μάζεψαν κάπου 2.000 για τα ξερονήσια για να μην ενοχληθεί ο υψηλός ξένος. «Επιφανής παράγων του διεθνούς κομμ. κινήματος, πρόεδρος των Αδεσμεύτων» και δε συμμαζεύεται. Αδέσμευτος και Κομμουνιστής!!! Αν ζούσε σήμερα θα τον δίκαζαν και θα τον καταδίκαζαν, όπως τόσους άλλους, αν δεν είχε την τύχη του Τσαουσέσκου. Αυτά πληρώνουν σήμερα οι λαοί της Γιουγκοσλαβίας.

Ετσι το κάθε κόμμα τράβαγε το δικό του χαβά. Θυμίζει αυτό τη λαϊκή θυμοσοφία για τους Γιολδασαίους που ο καθένας είχε το δικό του νταϊφά και δεν είχαν καμιά συνεννόηση «Δώδεκα Γιολδασαίοι δεκατρείς ταμπράδες». Υστερα από σαράντα χρόνια γκρίνιας, φαγωμάρας, παραβιάσεων της μαρξιστικής θεωρίας φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.

«ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΟΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΕΝΩΘΕΙΤΕ». Αυτή είναι η υποθήκη που μας άφησαν οι κλασικοί του Μαρξισμού. ΟΧΙ «ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΟΙ... ΦΑΓΩΘΕΙΤΕ».

Πρέπει τα ΚΚ, όλα τα ΚΚ να ψάξουν να βρουν, να μελετήσουν, ν' αναγνωρίσουν τα λάθη τους. Είναι μια θεμελιακή υποχρέωση που έχει κάθε ΚΚ που θεωρεί ότι είναι μαρξιστικό.

Και στην κοσμοθεωρία μας και μονάχα σ' αυτή θα μπορέσουν να στηρίξουν σε γερά θεμέλια τη μεταξύ τους συμφωνία και το συντονισμό της δράσης τους στον αιώνα που μπαίνουμε.

Πρέπει νομίζω ν' ανοίξει αυτό το κεφάλαιο και ν' ακουστεί πάνω σ' αυτά η φωνή του 16ου Συνεδρίου, στο οποίο σας εύχομαι καλή επιτυχία.

Συντροφικούς χαιρετισμούς

ΧΑΡ. ΓΙΑΛΙΑΣ
Η 6η Ολομέλεια (του ΚΚΕ)

Αγαπητοί Σύντροφοι,

Πιστεύω ότι έστω και αργά, πρέπει επιτέλους να «κλείσει» η σοβαρότατη - κατά τη γνώμη μου - εκκρεμότητα που έχει να κάνει με την 6η Ολομέλεια του Κόμματός μας. Αφού τα τελευταία χρόνια καταδικάζουμε ανοιχτά πλέον - και σωστά, κατά τη γνώμη μου - κάθε ρεφορμισμό και τις ιδεολογίες του περί «παλλαϊκού κράτους», «ευρωκομμουνισμού», κ.ά., πρέπει το Κόμμα μας, αν θέλει να είναι ακριβοδίκαιο και αν ξέρει να κάνει την αυτοκριτική του, να καταγγείλει το 20ό Συνέδριο του ΚΚΣΕ και προπαντός - μια και πρόκειται για πρόβλημα του δικού μας Κόμματος - την 6η Ολομέλεια του ΚΚΕ. Προτρέπω το 16ο Συνέδριο του Κόμματος να αποκαταστήσει ηθικά - έστω και τόσο καθυστερημένα - όχι μόνο τον Ι. Στάλιν και τον Ν. Ζαχαριάδη, αλλά και τους 7.000 περίπου διαγραφέντες συντρόφους μας, τους οποίους η ιστορική αλήθεια πλέον δικαιώνει, όχι όμως και η ηγεσία του Κόμματός μας που μέχρι σήμερα δεν έχει παραδεχτεί το λάθος του ΚΚΕ και ζητήσει συγνώμη. Εχουμε χρέος απέναντι στους νεκρούς της Τασκένδης κι έχουμε χρέος να αποκαταστήσουμε την αλήθεια όχι μόνο ιστορικά, αλλά και ηθικά, αν θέλουμε να προχωρήσουμε. Αλλιώς σημαίνει ότι το Κόμμα μας δεν έχει χωνέψει την ιστορία του, ακόμα.

Με συντροφικούς χαιρετισμούς

ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΝΤΗ

Κνίτισσα ΟΒας Ιωαννίνων

Δε χαρίζουμε το μέλλον

Ας μου επιτραπεί να μιλήσω γενικά, για κάποια ζητήματα που απασχολούν, λίγο ή πολύ, κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο.

Είναι σε όλους φανερό πως σήμερα όλο και περισσότερο δυσκολεύει η ζωή μας. Ο καθημερινός αγώνας της επιβίωσης μάς γεμίζει αγωνία και ανασφάλεια για το μέλλον. Κι αυτός ο αγώνας είναι άνισος. Η άρχουσα τάξη σχεδιάζει τη χειραγώγηση και την υποταγή των εργαζομένων και της νεολαίας. Μεγάλη βαρύτητα δίνει στις μορφές και στους τρόπους, «οργανώνει» την επίθεσή της, γίνεται πιο βάρβαρη, με στόχο να κάμψει κάθε φωνή αντίστασης.

Καθοριστικό ρόλο σ' αυτά της τα σχέδια, παίζουν σήμερα τα ΜΜΕ, ελεγχόμενα από το μεγάλο κεφάλαιο, παρεμβαίνοντας έμμεσα και άμεσα, στην πολιτική, πολιτιστική και κοινωνική ζωή του τόπου. Η αλληλεγγύη, το δικαίωμα να αγωνίζεσαι, η φιλία, η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, ισοπεδώνονται και ξεφτιλίζονται μέσα από τα καθημερινά ριάλιτι σόου.

Τα παιδικά προγράμματα «εθίζουν» στη βία, στην εχθρότητα, στην παθητικότητα, στέλνοντας στα αθώα παιδικά μάτια τρομακτικά μηνύματα για τις «κλωνοποιημένες συνειδήσεις» του μέλλοντος, απαραίτητα συνδρομήτριες στην κινητή τηλεφωνία.

Η δύναμη της εικόνας, τα εύπεπτα, με ηλίθιο αλλά και χυδαίο χιούμορ σίριαλ, τα «σίριαλ» των ειδήσεων, καθηλώνουν τον εργαζόμενο, το νεολαίο, στο άνετο ή άβολο καναπέ του, να παρακολουθεί ανήμπορος και ανυπεράσπιστος τα γεγονότα. Ετσι παρακολουθεί τον κάθε Τριανταφυλλόπουλο, να τσαλαπατάει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, χωρίς ηθικούς κανόνες, να γίνεται «ήρωας», σώζοντας από βέβαιο θάνατο τους Γιαπωνέζους τουρίστες, από ένα ψυχολογικά άρρωστο άνθρωπο.

Παρακολουθεί τους μικρούς μαθητές του Γυμνασίου της Ν. Μηχανιώνας, να θυμώνουν και να κλαίνε μπροστά στην κάμερα για τη σημαία, χωρίς να μπορούν να προσδιορίσουν τα συναισθήματά τους, μα και κάποιους γονείς - μεμονωμένες ίσως περιπτώσεις - να σχίζουν τα ιμάτιά τους, πάλι μπροστά στις κάμερες, για το εθνικό μας σύμβολο, καλλιεργώντας στα παιδιά μας συναισθήματα μίσους και ρατσισμού. Τα χαμογελαστά πρόσωπα των πολιτικών της κυβέρνησης και μη, που στο όνομα της δύναμης της Ελλάδας, μάς δένουν πιο σφιχτά στο άρμα της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.

Τέλος, ο Χριστόδουλος, με το νεανικό, χριστιανικό προφίλ του, δεν προσεγγίζει τη νεολαία μόνο με ανέκδοτα πια, αλλά τολμά και εκδίδει περιοδικά με ομώνυμο τίτλο (ΤΟΛΜΗ δηλ.), παίρνοντας θέση για τη λεγόμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, για τα τεκταινόμενα στην ελληνική κοινωνία και κυρίως συμβουλεύοντας τους πιστούς για το πώς θα ανάβουν το καντήλι στο σπίτι τους.

Και πριν μάς πιάσει ο φόβος και η αγωνία για το πότε θα «σβήσει» το δικό μας καντήλι, όντας ακόμη αρκετά νέοι, είναι φανερό πως η φθορά των συνειδήσεων στη σημερινή κοινωνία, έχει ξεπεράσει προ πολλού τις παραδοσιακές μεθόδους, οι μορφές είναι μελετημένες στα επιτελεία του συστήματος, δεν επιδέχονται διορθώσεις και στοχεύουν να κυριαρχήσουν άμεσα -και περνάει αυτό σήμερα - ο ατομισμός, το βόλεμα, η ιδιοτέλεια και σε τελική ανάλυση η υποταγή και ενσωμάτωση στο σύστημα. Τα παραπάνω μάς βάζουν επιτακτικά μπροστά στις ευθύνες μας σαν μέλη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ. Αν για την άρχουσα τάξη το κύριο είναι να μας «εξαφανίσει», για μας το κυρίαρχο είναι, συγκροτημένα, με επαναστατικότητα αλλά και ρομαντισμό, με επίγνωση για τις θυσίες που απαιτούνται στις σημερινές σκληρές συνθήκες, αλλά και ανθρωπιά, να προχωρήσουμε το χτίσιμο του Μετώπου, μοναδική απάντηση και προοπτική.

Καθοριστικό ρόλο στους στόχους που βάζει σήμερα το Κόμμα, θα παίξει, κατά τη γνώμη μου, αποκλειστικά η ΚΟΒ. Η ΚΟΒ είναι το κλειδί. Μόνο με γερές ΚΟΒ μπορούμε να χτίσουμε το Μέτωπο. Να αντιλαμβανόμαστε άμεσα τις εξελίξεις και στα μεγάλα και στα επιμέρους ζητήματα. Η επιμόρφωση και η εξήγηση των πολιτικών γεγονότων, θα μας κάνουν πιο μεθοδικούς, πιο αποτελεσματικούς στην καθημερινή μας δουλιά. Τα μέλη των ΚΟΒ να είναι σε θέση να δίνουν προσανατολισμό, να ανοίγουν νέους δρόμους στο χώρο τους, να εμπνέουν στους εργαζόμενους, άνεργους, νεολαίους, την προοπτική του Μετώπου. Να καλλιεργούν με το προσωπικό τους παράδειγμα την αισιοδοξία, ότι αυτή η κοινωνία θ' αλλάξει μόνο μέσα από το συλλογικό αγώνα. Να καλλιεργούμε τη συντροφικότητα και την αλληλεγγύη.

Για να γίνουν όλα αυτά, χρειάζεται ιδεολογικοπολιτική θωράκιση των μελών της κάθε ΚΟΒ. Μόνο τότε θα παίζει το ρόλο του το μέλος του Κόμματος, δε θα περιορίζεται αποκλειστικά στην εκτέλεση των καθημερινών, πρακτικών καθηκόντων, μα θα διευρύνεται, θα αποχτάει ουσία και περιεχόμενο, θα διαμορφώνει και πιο συγκροτημένα θα υλοποιεί τους στόχους του Κόμματος.

Θα συμβάλλει στη διαμόρφωση θέσεων, θα ελέγχει και θα διαπαιδαγωγεί - γιατί όχι; - ακόμη και τα στελέχη του Κόμματος. Γιατί εξίσου σημαντικός ρόλος, που ναι μεν θίγουν διεξοδικά οι θέσεις, αλλά επιφανειακά, κατά τη γνώμη μου, κυρίως όσον αφορά στα κριτήρια ανάδειξης, είναι εκείνος των στελεχών.

Χωρίς διάθεση απολυτότητας και γενίκευσης, με αφορμή και τη στάση των στελεχών που «έθεσαν τον εαυτό τους εκτός Κόμματος», καταθέτω κάποιες σκέψεις. Σήμερα πιο επιτακτικά επιβάλλεται τα μέλη και τα στελέχη να είναι πρότυπα στο χώρο τους. Χωρίς να αγνοώ τις δυσκολίες, τα στελέχη κυρίως, δεν πρέπει να «βολεύονται» στη χρέωσή τους. Αυτό εγκυμονεί τον κίνδυνο της αυτάρκειας και της ωραιοποίησης της δουλιάς μας, κάποιες φορές δε, καλλιεργεί και αυταπάτες. Να νιώθουν ολοκληρωμένοι άνθρωποι, να καλλιεργούν προς τα μέλη με τη στάση τους την ευθύνη της αυτοκριτικής, αλλά και το δικαίωμα της κριτικής, να είναι μέσα στη ζωή και όχι να την παρακολουθούν, να αντλούν δύναμη από τα προβλήματα και τις δυσκολίες της καθημερινότητας. Να υποτάσσουν το «εγώ» τους στη δυναμική του «εμείς». Με το προσωπικό τους παράδειγμα να εμπνέουν σιγουριά και αισιοδοξία στα μέλη του Κόμματος. Να τα διακρίνει η ανιδιοτέλεια, η σεμνότητα, το ήθος και η ανθρωπιά, να παλεύουν και να λειτουργούν με τα κομμουνιστικά χαρακτηριστικά και τα χαρακτηριστικά της κομμουνιστικής ηθικής. Για να μην παρεξηγηθώ, ας μου επιτραπεί η ανάλυση ετυμολογικά. (*) «Κομμουνιστική Ηθική: πάγιες αρχές της είναι η αφοσίωση στην υπόθεση του κομμουνισμού, η διά της εργασίας αύξηση των κοινωνικών αγαθών, η συναίσθηση του κοινωνικού χρέους, ο ουμανισμός, ο διεθνισμός, η αλληλοβοήθεια, ο αμοιβαίος σεβασμός μέσα στην οικογένεια, η φροντίδα για τη διαπαιδαγώγηση του παιδιού, η αδιαλλαξία απέναντι στην αδικία, στον παρασιτισμό και στον καριερισμό, απέναντι στους εχθρούς της ειρήνης κλπ.».

Να παλεύουμε καθημερινά, να κατακτούμε αυτά τα χαρακτηριστικά. Μόνο έτσι θα περιορίζουμε ή και θα μηδενίζουμε τον αναπόφευκτο - ίσως - εγωισμό που εμφανίζεται σε στελέχη κατά καιρούς, με αρνητικά αποτελέσματα τόσο για το Κόμμα, όσο και για το κίνημα.

Θα περιφρουρούμε τις αρχές μας, θα δρούμε συλλογικά δυναμώνοντας την αρχή του Δημοκρατικού Συγκεντρωτισμού, αντιμετωπίζοντας αποφασιστικά, αλλά κυρίως πειστικά κάθε «δεξιά» ή «αριστερή» απόκλιση. Θα διαπαιδαγωγούνται σωστά τα μέλη του Κόμματος και της ΚΝΕ, με τις αρχές και τα ιδανικά μας. Θα πλησιάζουμε, θα πείθουμε, θα δίνουμε διέξοδο στον καθημερινό άνθρωπο, θα νιώθει πως αξίζει να μας εμπιστευτεί.

Κι αν η προσωπική μας επιλογή, να είμαστε μέλη του ΚΚΕ, έχει μεγάλη αξία και δε χαρίζουμε σε κανέναν τους αγώνες, τις θυσίες και το αίμα που έδωσαν ανώνυμοι και επώνυμοι αγωνιστές, στην 82χρονη ιστορία του, τόση και μεγαλύτερη αξία αποκτά σήμερα η διατήρηση και η περιφρούρηση αυτής μας της ιδιότητας. Το χρωστάμε σ' αυτούς, μα πάνω απ' όλα στα παιδιά μας και στα παιδιά του αύριο.

Συντροφικά

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΙΑΚΑΤΟΥ

ΚΟΒ Παιδείας Ζωγράφου

(*) Σύντομο Κοινωνικοπολιτικό Λεξικό. Εκδόσεις «ΣΕ», Αθήνα 1995.

Το ΚΚΕ η διέξοδος

Αγαπητοί σύντροφοι,

Ο προσυνεδριακός διάλογος είναι ο καλύτερος τρόπος για να ακούγονται όλες οι απόψεις και οι γνώμες, έτσι ώστε να μπορούμε να κρίνουμε ποιο είναι το σωστό. Σήμερα που οι δυνάμεις της καταπίεσης είναι πανίσχυρες χωρίς βέβαια να είναι ανίκητες, πρέπει να ανέβει όσο γίνεται το λαϊκό κίνημα.

Οι φορείς των εργαζομένων πρέπει να είναι πάντα σε ετοιμότητα. Εμείς ως κόμμα της εργατικής τάξης πρέπει μέσω του συνεδρίου να αγκαλιάσουμε όσο μπορούμε την εργατική τάξη και τις χιλιάδες των ανέργων και υποαπασχολούμενων που λόγω της ανεργίας τούς εκμεταλλεύονται περισσότερο. Πρέπει όλοι αυτοί να καταλάβουν ότι η διέξοδος για τα προβλήματα που δημιουργεί ο καπιταλισμός είναι το ΚΚΕ που αγωνίζεται για μια κοινωνία δίκαιη.

Και δίκαιη η κοινωνία είναι όταν δεν υπάρχει φτώχεια, ανεργία και εκμετάλλευση. Ας κάνουμε λοιπόν ό,τι μπορούμε αυτό το συνέδριο να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματικό από το προηγούμενο και να βγει το κόμμα μας πιο ισχυρό, με καλύτερες προϋποθέσεις στον αγώνα που κάνουμε.

Με συντροφικούς χαιρετισμούς

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Μεταμόρφωση



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ