ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 10 Οχτώβρη 2010
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕ ΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΟΥΣ ΟΜΙΛΟΥΣ
Αποκλειστικό κριτήριο τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας

Ο λαός δεν έχει τίποτα να κερδίσει από την «ανάπτυξη» που βασίζεται σε χαντακωμένους μισθούς και δικαιώματα, στην παράδοση στρατηγικών τομέων και υποδομών στο κεφάλαιο

«Τα πρώτα επενδυτικά βήματα στη χώρα μας είναι γεγονός», αναφωνεί σε κάθε δημόσια εμφάνισή του ο πρωθυπουργός. «Οι επενδύσεις που έρχονται είναι ψήφος εμπιστοσύνης προς την Ελλάδα» επαναλαμβάνουν μονότονα τα κυβερνητικά στελέχη.

Ο λαός «βομβαρδίζεται» από την προπαγάνδα που θέλει να λειτουργούν δήθεν προς όφελός του οι επιχειρηματικές συμφωνίες με πολυεθνικούς ομίλους και τα «μνημόνια συνεργασίας» που υπογράφει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με καπιταλιστικά κράτη που βρίσκονται σε υψηλότερη θέση στην ιμπεριαλιστική πυραμίδα.

«Μέσα από την ανάπτυξη, θα έρθει και η ανάταξη της ελληνικής οικονομίας, η έξοδος από την κρίση», θα «δημιουργηθεί νέος πλούτος και θα μοιραστεί δίκαια» υπόσχεται ο πρωθυπουργός. Ποιος όμως βγαίνει πραγματικά κερδισμένος από την ανάπτυξη που υπηρετεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, σε ενιαία γραμμή με τη ΝΔ, το ΛΑ.Ο.Σ. και τα άλλα κόμματα που δεν αμφισβητούν τη στρατηγική του κεφαλαίου;

Οι πρόσφατες επιχειρηματικές συμφωνίες Ελλάδας - Κίνας και τα μνημόνια συνεργασίας που έχει υπογράψει η κυβέρνηση με το Ισραήλ, το Κατάρ και κράτη - μέλη της ΕΕ, εδράζονται στην παράδοση στρατηγικών τομέων της οικονομίας και υποδομών σε επιχειρηματικούς ομίλους, ξένους, ντόπιους ή και μικτούς.

Το σύνολο των επενδύσεων γίνεται με δέλεαρ τη φθηνότερη εργατική δύναμη και τα άλλα προνόμια που εξασφάλισε η κυβέρνηση στο ντόπιο και πολυεθνικό κεφάλαιο με τις αντιλαϊκές ανατροπές. Γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η κρίση είναι αποτέλεσμα υπερπαραγωγής και υπερσυσσώρευσης κεφαλαίων, που αναζητούν ευνοϊκότερους όρους για να επανέλθουν στον κύκλο της παραγωγής με πολλαπλάσιες αποδόσεις.

Μέσα από την εισροή ξένων κεφαλαίων, η ελληνική κυβέρνηση επιδιώκει να υπηρετήσει και τη ντόπια πλουτοκρατία, η οποία διεκδικεί μερίδιο της πίτας που δημιουργούν οι επενδύσεις πολύ μεγαλύτερων κεφαλαίων από αυτά που διαθέτει η ίδια.

Οι κινέζικες, γερμανικές, γαλλικές, αμερικανικές, ισραηλινές πολυεθνικές αλλά και οι «επενδυτές» από το Κατάρ έρχονται στην Ελλάδα επιδιώκοντας να επεκταθούν σε συγκεκριμένες δραστηριότητες - όπου συν τοις άλλοις υπάρχουν έτοιμες υποδομές από το κράτος - οι οποίες θα τους εξασφαλίσουν άμεση κερδοφορία.

Οι επενδύσεις αυτές, έχουν και ένα ακόμα χαρακτηριστικό που πρέπει να πάρει σοβαρά υπόψη του ο λαός: Γίνονται σε μια χρονική στιγμή που η όξυνση των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων για το μοίρασμα των αγορών και των σφαιρών επιρροής κορυφώνεται, στο φόντο μάλιστα ενός «νομισματικού πολέμου» ανάμεσα σε ευρώ, δολάριο και γουάν.

Από αυτή τη σκοπιά, μόνο κινδύνους μπορεί να επιφυλάσσει για τα λαϊκά στρώματα η προσπάθεια της ντόπιας αστικής τάξης να πλασαριστεί καλύτερα στους διεθνικούς ανταγωνισμούς, για να εξασφαλίσει πιο κερδοφόρες διεξόδους για τα κεφάλαιά της. Από αυτή τη σκοπιά πρέπει να ειδωθούν, για παράδειγμα, και οι προωθούμενες διευθετήσεις στο Αιγαίο.


Παναγιώτης ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Πύλη εισόδου κεφαλαίων και προϊόντων

Με την παράδοση του λιμανιού και του σταθμού του Θριάσιου στην «Cosco», το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας περνάει στα χέρια των πολυεθνικών

Eurokinissi

Με την παράδοση του λιμανιού και του σταθμού του Θριάσιου στην «Cosco», το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας περνάει στα χέρια των πολυεθνικών
Οι 11 επιχειρηματικές συμφωνίες που υπέγραψε η ελληνική με την κινεζική κυβέρνηση το προηγούμενο Σαββατοκύριακο και η δημοσιοποίηση των σχεδιασμών για την επέκταση των δραστηριοτήτων της Κίνας σε διάφορους τομείς της ελληνικής οικονομίας, εξασφαλίζουν στην Κίνα διόδους για μεγαλύτερη διείσδυση στην ευρωενωσιακή αγορά. Ταυτόχρονα, ενισχύουν μερίδες της ντόπιας πλουτοκρατίας, με πιο κερδισμένους τους εφοπλιστές.

Μεταξύ των δυο πλευρών αποφασίστηκε:

  • Για το εφοπλιστικό κεφάλαιο: Η Κίνα θα ιδρύσει ένα ειδικό ταμείο το οποίο σε πρώτη φάση θα διαθέσει 5 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών, με στόχο να εξασφαλίσει τη ναυπήγηση 320 πλοίων στη ναυπηγική της βιομηχανία. Ηδη από τον προηγούμενο Ιούνη οι Ελληνες εφοπλιστές (Πατέρας, Προκοπίου, Βενιάμης) υπέγραψαν τέσσερις συμφωνίες με την κινεζική πολυεθνική «Cosco», προκειμένου να ναυπηγήσουν πλοία στα ναυπηγεία της εταιρείας στην Κίνα. Οι συμφωνίες προβλέπουν τη ναυπήγηση 15 φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου. Ως αντάλλαγμα η κινεζική πολυεθνική έχει δεσμευτεί να ναυλώσει 6 πλοία Ελλήνων εφοπλιστών. Επίσης, ο τραπεζικός κινεζικός όμιλος «China Development Bank Co» θα δανειοδοτήσει με 74,61 εκατομμύρια δολάρια την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία εφοδιασμού τάνκερ «Cardiff Marine Inc». Αλλα 82,6 εκατομμύρια δολάρια θα δώσει η κινεζική τράπεζα με τη μορφή δανείου στην «Diana shipping». Πρόκειται για ναυτιλιακή εταιρεία επίσης ελληνικών συμφερόντων με έδρα τα νησιά Μάρσαλ (!) που διαθέτει όμως κεντρικά γραφεία στην Αθήνα.
  • Για το λιμάνι του Πειραιά: Η «Cosco» επιδιώκει να πάρει υπό τον έλεγχό της το μεγαλύτερο λιμάνι και κατ' επέκταση το μεγαλύτερο μέρος του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας. Στόχος της είναι μέχρι το 2015 να διακινούνται από τον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια από 800.000 που διακινούνται σήμερα.
  • Για το Θριάσιο: Η «Cosco» επιδιώκει να αναλάβει την εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου που θα κατασκευαστεί σε τεράστια δημόσια έκταση στην περιοχή του Θριασίου, απαιτώντας το 51% της συγκεκριμένης επένδυσης. Για την κατασκευή του έργου θα υπάρξει κοινοπραξία μεταξύ της κινεζικής πολυεθνικής, του ΟΛΠ ΑΕ και ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων, όπως ο «Ελλάκτωρ» και η «J&P ΑΒΑΞ».
  • Για εμπορικό κέντρο στον Πειραιά: Ο κινεζικός όμιλος BGEGI υπέγραψε συμφωνία με την «Plaza Center NV» (όμιλος ισραηλινών συμφερόντων στον οποίο συμμετέχουν ελληνικοί επιχειρηματικοί όμιλοι) για την κατασκευή του εμπορικού κέντρου «Pireaus Plaza» στη συμβολή των οδών Πειραιώς και Κηφισού. Πρόκειται για ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο που θα οδηγήσει σε λουκέτο χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους και μικρεμπόρους της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.
  • Για τον ΟΣΕ: Οι Κινέζοι, μέσω της «Cosco», ενδιαφέρονται για την εξαγορά του ΟΣΕ και της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», μετά το νομοσχέδιο - ταφόπλακα για τον οργανισμό που ψήφισε η κυβέρνηση, μειώνοντας τους μισθούς των εργαζομένων και το προσωπικό του.
  • Για τα λιμάνια: Οι Κινέζοι ενδιαφέρονται να περάσουν στην κατοχή τους πολλά λιμάνια της χώρας. Η «Cosco» είχε καταθέσει πριν δυο χρόνια προσφορά ύψους 132 εκατομμυρίων ευρώ για την εξαγορά του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Επίσης, στις βλέψεις της κινεζικής πολυεθνικής είναι τα λιμάνια του Λαυρίου, της Ελευσίνας και το Τυμπάκι της Κρήτης.
  • Για τα αεροδρόμια: Το ενδιαφέρον των Κινέζων εστιάζεται στην κατασκευή και εκμετάλλευση του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης.
Το «αλισβερίσι» με τους Ευρωπαίους

Προωθώντας την πλήρη απελευθέρωση του τομέα της Ενέργειας, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να παραδώσει στο κεφάλαιο μονάδες και στρατηγικής σημασίας λιγνιτικά κοιτάσματα σε όλη τη χώρα
Προωθώντας την πλήρη απελευθέρωση του τομέα της Ενέργειας, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να παραδώσει στο κεφάλαιο μονάδες και στρατηγικής σημασίας λιγνιτικά κοιτάσματα σε όλη τη χώρα
Στα ταξίδια που είχε πραγματοποιήσει ο πρωθυπουργός σε Γαλλία και Γερμανία τον περασμένο Μάρτη, με τη συνοδεία υπουργών της κυβέρνησης, υπήρξαν επαφές για να ανοίξουν νέες μπίζνες για τα ευρωπαϊκά μονοπώλια σε συνεργασία με εγχώριους επιχειρηματικούς ομίλους.

Ανάμεσα στην ελληνική και τη γερμανική κυβέρνηση κλείστηκαν συμφωνίες για «συνεργασία στον τομέα Ανανεώσιμων Πηγών Ενεργείας και ενεργειακής αποδοτικότητας», για την «ενίσχυση των συνεργασιών στον τομέα των ενεργειακών υποδομών και ενεργειακών τεχνολογιών», καθώς και στις «τεχνολογίες επικοινωνιών».

Στις επαφές που είχαν στη γαλλική πρωτεύουσα ο υπουργός Επικρατείας Χ. Παμπούκης και ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Δ. Δρούτσας με Γάλλους κυβερνητικούς αξιωματούχους, κλείστηκαν συμφωνίες για επενδύσεις γαλλικών πολυεθνικών στην Ελλάδα στους τομείς της ηλεκτρικής ενέργειας, των μεταφορών και των αγωγών φυσικού αερίου.

Συγκεκριμένα, τα νέα πεδία δράσης αφορούν:

-- ΔΕΗ: Η κυβέρνηση προωθεί την πλήρη απελευθέρωση του τομέα της Ενέργειας. Την εκχώρηση σε ιδιώτες των ανεκμετάλλευτων λιγνιτικών αποθεμάτων της χώρας (Δράμα, Βεύη, Ελασσόνα, Βεγόρα). Την πώληση μέρους της παραγόμενης ενέργειας της ΔΕΗ σε τιμές κόστους σε ιδιωτικούς ομίλους, οι οποίοι στη συνέχεια θα μεταπωλούν το ρεύμα σε καταναλωτές. Τη συμμετοχή ιδιωτικών εταιρειών στις νέες μονάδες που κατασκευάζονται από τη ΔΕΗ μέσω των Συμπράξεων Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα. Ηδη οι γαλλικές «GFF Suez» και «EdF» έχουν εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον. Ενδιαφέρον, για αγορά λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών μονάδων της ΔΕΗ ή για «αξιοποίηση» των ανεκμετάλλευτων λιγνιτικών αποθεμάτων της χώρας, έχουν ήδη εκφράσει οι επιχειρηματίες Δ. Κοπελούζος με την «Horizon Μεταλλευτική», ο Ευαγ. Μυτιληναίος με τη «ΜΕΤΚΑ», αλλά και ο όμιλος «ΑΚΤΩΡ» συμφερόντων Μπόμπολα.

-- Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας: Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται ήδη οι γερμανικές εταιρείες «Enercon» και «Nordex», καθώς και η γνωστή «Ζήμενς» στην κατασκευή ανεμογεννητριών, που συνεργάζονται με ελληνικές επιχειρήσεις, ανάμεσά τους και η ιδιωτικοποιημένη ΔΕΗ.

-- ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ ΑΕ: Η κυβέρνηση εξετάζει ήδη τη διάθεση παραπέρα ποσοστού των μετοχών των δύο εταιρειών μαζί με την εκχώρηση της διοίκησης (μάνατζμεντ) σε «στρατηγικό επενδυτή». Μονοπώλια από τη Γαλλία και την Ισπανία έχουν πάρει ήδη θέση και ετοιμάζουν «κοινοπρακτικά σχήματα» με ελληνικούς ομίλους, την «κατασκευαστική εταιρεία» του ομίλου Μπόμπολα και τη «Μαρφίν» για να εξαγοράσουν τις δύο μεγαλύτερες μετοχοποιημένες εταιρείες ύδρευσης με κρατική συμμετοχή.

-- Αεροδρόμια: Η κυβέρνηση εξετάζει τη χρονική επιμήκυνση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» στο γερμανικό μονοπώλιο «Χόχτιφ», ενώ ταυτόχρονα δρομολογείται και η παραπέρα πώληση ποσοστού που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στους Γερμανούς. Ευρωπαϊκά μονοπώλια του κλάδου ενδιαφέρονται να πάρουν και τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, είτε να κατασκευάσουν υποδομές σ' αυτά, με τη μέθοδο των «συμπράξεων» με το κράτος.

-- Τηλεπικοινωνίες: Η Γερμανική «Ντόιτσε Τέλεκομ», μέσω των μετοχών που κατέχει στον ΟΤΕ, ετοιμάζει νέες επενδύσεις στη χώρα, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

-- Μεταφορές οδικά δίκτυα: Για την εξαγορά του ΟΣΕ και της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» ενδιαφέρονται οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι «SNCF». Για τις νέες συμβάσεις παραχώρησης στην Εγνατία, στους νέους αυτοκινητοδρόμους της Αττικής και στους οδικούς άξονες Κρήτης, ενδιαφέρον έχουν επιδείξει ξένοι επενδυτικοί όμιλοι, σε συνεργασία με μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις.

-- ΕΛΤΑ: Ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου δήλωσε την Παρασκευή ότι έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την εξαγορά των Ταχυδρομείων από μία μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρεία, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

Μπίζνες - μπουρλότο με το Κατάρ

Σε μπουρλότο για το περιβάλλον και το λαό μετατρέπεται το λιμάνι του Αστακού
Σε μπουρλότο για το περιβάλλον και το λαό μετατρέπεται το λιμάνι του Αστακού
Το «μνημόνιο συνεργασίας» που υπέγραψε η ελληνική κυβέρνηση με την κυβέρνηση του Κατάρ αποτελεί ένα ακόμα βήμα για την παράδοση στα επιχειρηματικά συμφέροντα μεγάλου τμήματος του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, του λιμανιού του Αστακού, καθώς και άλλων δημόσιων εκτάσεων και υποδομών. Η επένδυση ύψους 5 δισ. δολαρίων αφορά τα επενδυτικά σχέδια του κρατικού ομίλου του Κατάρ «Qatar Investment Authority» (QIA), που δραστηριοποιείται ανά τον κόσμο στους τομείς της ενέργειας, του τουρισμού, των ακινήτων και των ξενοδοχείων.

Οι επενδύσεις των Αράβων θα μετατρέψουν:

Σε «Λας Βέγκας» το Ελληνικό. Ο κρατικός όμιλος από το Κατάρ σχεδιάζει την κατασκευή ξενοδοχείου, καζίνο, αεροδρομίου για ιδιωτικά αεροσκάφη, συνεδριακού κέντρου και μαρίνας, που θα καλύψει μεγάλο μέρος της παραλίας. Από τα 5.300 στρέμματα του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να εκχωρήσει το 1/3 της έκτασης, στερώντας από το λαό ένα μοναδικό πνεύμονα πρασίνου. Μάλιστα, σε σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο υπουργός Επικρατείας και Επενδύσεων Χ. Παμπούκης δήλωσε ότι φιλοδοξία της κυβέρνησης είναι: «Το Φαληρικό Δέλτα ως το Σούνιο να γίνει νέα Κυανή Ακτή».

Σε ωρολογιακή βόμβα το λιμάνι του Αστακού. Θα κατασκευαστεί μονάδα ηλεκτροπαραγωγής που θα χρησιμοποιεί το υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο γνωστό ως LPG για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Πρόκειται για καύσιμο που προκύπτει από το μείγμα του βουτανίου με το προπάνιο και άλλα αέρια. Είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο όταν χρησιμοποιείται για ηλεκτροπαραγωγή μεγάλης κλίμακας. Οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις υπάγονται στην ευρωπαϊκή οδηγία «Σεβέζο» που αφορά την «πρόληψη και καταστολή βιομηχανικών ατυχημάτων μεγάλης Εκτασης». Είναι ενδεικτικό ότι τη συγκεκριμένη εγκατάσταση αρνήθηκε να φιλοξενήσει η ιταλική κυβέρνηση. Ωστόσο, το ηλεκτρικό ρεύμα που θα παράγεται στον Αστακό, προορίζεται για πώληση στην ιταλική αγορά! Το καύσιμο LPG θα αποθηκεύεται στον Αστακό για τη λειτουργία της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής και θα μεταφέρεται στην περιοχή μέσω δεξαμενόπλοιων από το Κατάρ. Σε δεξαμενές LPG του Μεξικού το 1984 προκλήθηκε έκρηξη που προκάλεσε το θάνατο σε περισσότερους από 500 ανθρώπους, ενώ πέρσι συνέβη σοβαρό δυστύχημα στην Τοσκάνη, σε βαγόνι που μετέφερε LPG και έχασαν τη ζωή τους άλλοι 15 άνθρωποι.

Τα ισραηλινά «ενδιαφέροντα»

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπέγραψε «μνημόνιο συνεργασίας» και με την ισραηλινή κυβέρνηση. Ενα μνημόνιο που βασίζεται κυρίως πάνω στην «στρατιωτική συνεργασία» μεταξύ των δύο χωρών, εμβαθύνοντας την εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και ανταγωνισμούς.

Το μνημόνιο υπογράφτηκε κατά την διάρκεια των συναντήσεων του Γ. Παπανδρέου με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπ. Νετανιάχου. Οι δυο κεντρικοί πυλώνες της «οικονομικής συνεργασίας» ανάμεσα στις δύο χώρες, είναι η ανταλλαγή τεχνογνωσίας σε θέματα ενέργειας και πολεμικής βιομηχανίας, μέσω της προώθησης και συμπαραγωγής «αμυντικών προγραμμάτων».

Συγκεκριμένα:

-- Κοίτασμα Φυσικού Αερίου: Η κυβέρνηση του Ισραήλ έχει προτείνει στην Ελλάδα να περάσει υποθαλάσσια από το Αιγαίο και στη συνέχεια από τον ελλαδικό χώρο αγωγός φυσικού αερίου από το ισραηλινό «κοίτασμα Λεβιάθαν» και μετά να μεταφερθεί στην Ευρώπη. Στόχος των Ισραηλινών είναι να παρακάμψουν το τουρκικό έδαφος.

-- Συνεργασία των πολεμικών βιομηχανιών των δύο χωρών που θα περιλαμβάνει και ανταλλαγή τεχνολογίας και τεχνογνωσίας: Η ελληνική κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των ελληνικών Αμυντικών βιομηχανιών. Ηδη υπάρχουν σενάρια και πληροφορίες για ισραηλινό ενδιαφέρον σχετικά με τις ελληνικές αμυντικές βιομηχανίες ΕΑΒ (Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία), ΕΑΣ (Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, πρώην ΠΥΡΚΑΛ και ΕΒΟ) και ΕΛΒΟ (Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων).

Για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών

Οι επενδύσεις και τα δάνεια των επιχειρηματικών ομίλων της Κίνας, της ΕΕ, των ΗΠΑ, του Ισραήλ, του Κατάρ δεν γίνονται για να καλύψουν τις λαϊκές ανάγκες, ούτε βέβαια πρόκειται να εξαλείψουν το οξυμένο πρόβλημα της ανεργίας. Οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν θα είναι περιορισμένες και με μισθούς που θα υπάγονται σε κατάπτυστες επιχειρησιακές συμβάσεις μεταξύ των μονοπωλίων και των εργαζομένων. Οι τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών δεν πρόκειται να μειωθούν, όπως δε μειώθηκαν και τα προηγούμενα χρόνια, όταν για παράδειγμα ο ΟΤΕ παραδόθηκε στους Γερμανούς, ή όταν άνοιξαν οι πόρτες της ΔΕΗ στους ιδιώτες, με την τιμή του ρεύματος να τραβάει την ανηφόρα.

Ο λαός θα συνεχίσει να παράγει ασύλληπτο πλούτο με ακόμα πιο ληστρικούς όρους, με πτώση του βιοτικού επιπέδου, με αύξηση της σχετικής και απόλυτης φτώχειας. Το περιβάλλον θα επιβαρυνθεί περισσότερο, με άμεση αντανάκλαση στην καθημερινότητα της εργατικής λαϊκής οικογένειας. Ο λαός δεν πρόκειται να αποκομίσει κανένα όφελος και από την παραπέρα περιπλοκή των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, κύρια στον ενεργειακό τομέα. Η ανισομετρία στην ανάπτυξη των κλάδων θα μεγαλώσει, όπως θα ενταθεί και η εξάρτηση της χώρας από τις εισαγωγές.

Η οριστική εξάλειψη της ανεργίας, η διάθεση φτηνών προϊόντων και υπηρεσιών, η ανάπτυξη όλων των απαραίτητων για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών κλάδων, δεν μπορεί να πραγματωθεί μέσα στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής. Το ΚΚΕ απευθύνεται με ξεκάθαρο λόγο στους εργαζόμενους και προτείνει το δρόμο της λαϊκής εξουσίας και οικονομίας όπου τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής θα αποτελούν κρατική κοινωνική ιδιοκτησία, θα μετατραπούν σε λαϊκή περιουσία. Σε αυτό το πλαίσιο η παραγωγή, οι κλάδοι της ενέργειας, της μεταποίησης, των μεταφορών θα σχεδιάζονται πανεθνικά, κεντρικά, επιστημονικά και θα υλοποιούνται με λαϊκή συμμετοχή και κρατικό έλεγχο.

Τι είναι το «φαστ - τρακ»

Ο νέος επενδυτικός νόμος, το περιβόητο «φαστ - τρακ», όπως το είχε περιγράψει ο υπουργός Επικρατείας και Επενδύσεων παραμονές της ΔΕΘ στους δημοσιογράφους θα περιέχει:

-- «Αλλαγές στη φορολογία».Η κυβέρνηση μετά τη μείωση του συντελεστή φορολόγησης των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου από το 24% στο 20% ,σχεδιάζει ειδικό φορολογικό καθεστώς για μεγάλες επενδύσεις με το συντελεστή ακόμα και στο 10%.

-- «Αξιοποίηση των αλλαγών της εργασιακής νομοθεσίας».Με τις επιχειρηματικές συμβάσεις να υπερισχύουν των Εθνικών Συλλογικών Συμβάσεων. Με τον κατώτατο μισθό για τους πρωτοδιόριστους να φτάνει τα 590 ευρώ μεικτά. Με την απελευθέρωση το ορίου των απολύσεων και τη μείωση της αποζημίωσης σε περίπτωση απόλυσης στο 50%.

-- «Αλλαγές στο καθεστώς της χρήσης γης». Ωστε οι επιχειρηματίες να μπορούν να επενδύουν μέσα σε δασικές εκτάσεις, πάνω στον αιγιαλό κ.ά.

-- «Αλλαγές των πολεοδομικών όρων». Ωστε να μην μπαίνει κανένας φραγμός στην έκταση και στο μέγεθος των κτιριακών εγκαταστάσεων που θα δημιουργήσουν οι μονοπωλιακοί όμιλοι.

-- «Αλλαγές στο χρόνο έκδοσης των αδειών για την επιτάχυνση των επενδυτικών σχεδίων». Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση ετοιμάζει «άδειες εξπρές» των 40 ημερών για τις μεγάλες επενδυτικές δραστηριότητες.

-- «Αλλαγές στο Χρηματοπιστωτικό σύστημα». Με στόχο οι επενδυτές να μπορούν να εξασφαλίσουν γρήγορα φτηνό χρήμα από τις τράπεζες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ