Ο λαός δεν έχει τίποτα να κερδίσει από την «ανάπτυξη» που βασίζεται σε χαντακωμένους μισθούς και δικαιώματα, στην παράδοση στρατηγικών τομέων και υποδομών στο κεφάλαιο
«Τα πρώτα επενδυτικά βήματα στη χώρα μας είναι γεγονός», αναφωνεί σε κάθε δημόσια εμφάνισή του ο πρωθυπουργός. «Οι επενδύσεις που έρχονται είναι ψήφος εμπιστοσύνης προς την Ελλάδα» επαναλαμβάνουν μονότονα τα κυβερνητικά στελέχη.
Ο λαός «βομβαρδίζεται» από την προπαγάνδα που θέλει να λειτουργούν δήθεν προς όφελός του οι επιχειρηματικές συμφωνίες με πολυεθνικούς ομίλους και τα «μνημόνια συνεργασίας» που υπογράφει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με καπιταλιστικά κράτη που βρίσκονται σε υψηλότερη θέση στην ιμπεριαλιστική πυραμίδα.
«Μέσα από την ανάπτυξη, θα έρθει και η ανάταξη της ελληνικής οικονομίας, η έξοδος από την κρίση», θα «δημιουργηθεί νέος πλούτος και θα μοιραστεί δίκαια» υπόσχεται ο πρωθυπουργός. Ποιος όμως βγαίνει πραγματικά κερδισμένος από την ανάπτυξη που υπηρετεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, σε ενιαία γραμμή με τη ΝΔ, το ΛΑ.Ο.Σ. και τα άλλα κόμματα που δεν αμφισβητούν τη στρατηγική του κεφαλαίου;
Οι πρόσφατες επιχειρηματικές συμφωνίες Ελλάδας - Κίνας και τα μνημόνια συνεργασίας που έχει υπογράψει η κυβέρνηση με το Ισραήλ, το Κατάρ και κράτη - μέλη της ΕΕ, εδράζονται στην παράδοση στρατηγικών τομέων της οικονομίας και υποδομών σε επιχειρηματικούς ομίλους, ξένους, ντόπιους ή και μικτούς.
Το σύνολο των επενδύσεων γίνεται με δέλεαρ τη φθηνότερη εργατική δύναμη και τα άλλα προνόμια που εξασφάλισε η κυβέρνηση στο ντόπιο και πολυεθνικό κεφάλαιο με τις αντιλαϊκές ανατροπές. Γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η κρίση είναι αποτέλεσμα υπερπαραγωγής και υπερσυσσώρευσης κεφαλαίων, που αναζητούν ευνοϊκότερους όρους για να επανέλθουν στον κύκλο της παραγωγής με πολλαπλάσιες αποδόσεις.
Μέσα από την εισροή ξένων κεφαλαίων, η ελληνική κυβέρνηση επιδιώκει να υπηρετήσει και τη ντόπια πλουτοκρατία, η οποία διεκδικεί μερίδιο της πίτας που δημιουργούν οι επενδύσεις πολύ μεγαλύτερων κεφαλαίων από αυτά που διαθέτει η ίδια.
Οι κινέζικες, γερμανικές, γαλλικές, αμερικανικές, ισραηλινές πολυεθνικές αλλά και οι «επενδυτές» από το Κατάρ έρχονται στην Ελλάδα επιδιώκοντας να επεκταθούν σε συγκεκριμένες δραστηριότητες - όπου συν τοις άλλοις υπάρχουν έτοιμες υποδομές από το κράτος - οι οποίες θα τους εξασφαλίσουν άμεση κερδοφορία.
Οι επενδύσεις αυτές, έχουν και ένα ακόμα χαρακτηριστικό που πρέπει να πάρει σοβαρά υπόψη του ο λαός: Γίνονται σε μια χρονική στιγμή που η όξυνση των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων για το μοίρασμα των αγορών και των σφαιρών επιρροής κορυφώνεται, στο φόντο μάλιστα ενός «νομισματικού πολέμου» ανάμεσα σε ευρώ, δολάριο και γουάν.
Από αυτή τη σκοπιά, μόνο κινδύνους μπορεί να επιφυλάσσει για τα λαϊκά στρώματα η προσπάθεια της ντόπιας αστικής τάξης να πλασαριστεί καλύτερα στους διεθνικούς ανταγωνισμούς, για να εξασφαλίσει πιο κερδοφόρες διεξόδους για τα κεφάλαιά της. Από αυτή τη σκοπιά πρέπει να ειδωθούν, για παράδειγμα, και οι προωθούμενες διευθετήσεις στο Αιγαίο.
Eurokinissi |
Με την παράδοση του λιμανιού και του σταθμού του Θριάσιου στην «Cosco», το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας περνάει στα χέρια των πολυεθνικών |
Μεταξύ των δυο πλευρών αποφασίστηκε:
Προωθώντας την πλήρη απελευθέρωση του τομέα της Ενέργειας, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να παραδώσει στο κεφάλαιο μονάδες και στρατηγικής σημασίας λιγνιτικά κοιτάσματα σε όλη τη χώρα |
Ανάμεσα στην ελληνική και τη γερμανική κυβέρνηση κλείστηκαν συμφωνίες για «συνεργασία στον τομέα Ανανεώσιμων Πηγών Ενεργείας και ενεργειακής αποδοτικότητας», για την «ενίσχυση των συνεργασιών στον τομέα των ενεργειακών υποδομών και ενεργειακών τεχνολογιών», καθώς και στις «τεχνολογίες επικοινωνιών».
Στις επαφές που είχαν στη γαλλική πρωτεύουσα ο υπουργός Επικρατείας Χ. Παμπούκης και ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Δ. Δρούτσας με Γάλλους κυβερνητικούς αξιωματούχους, κλείστηκαν συμφωνίες για επενδύσεις γαλλικών πολυεθνικών στην Ελλάδα στους τομείς της ηλεκτρικής ενέργειας, των μεταφορών και των αγωγών φυσικού αερίου.
Συγκεκριμένα, τα νέα πεδία δράσης αφορούν:
-- ΔΕΗ: Η κυβέρνηση προωθεί την πλήρη απελευθέρωση του τομέα της Ενέργειας. Την εκχώρηση σε ιδιώτες των ανεκμετάλλευτων λιγνιτικών αποθεμάτων της χώρας (Δράμα, Βεύη, Ελασσόνα, Βεγόρα). Την πώληση μέρους της παραγόμενης ενέργειας της ΔΕΗ σε τιμές κόστους σε ιδιωτικούς ομίλους, οι οποίοι στη συνέχεια θα μεταπωλούν το ρεύμα σε καταναλωτές. Τη συμμετοχή ιδιωτικών εταιρειών στις νέες μονάδες που κατασκευάζονται από τη ΔΕΗ μέσω των Συμπράξεων Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα. Ηδη οι γαλλικές «GFF Suez» και «EdF» έχουν εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον. Ενδιαφέρον, για αγορά λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών μονάδων της ΔΕΗ ή για «αξιοποίηση» των ανεκμετάλλευτων λιγνιτικών αποθεμάτων της χώρας, έχουν ήδη εκφράσει οι επιχειρηματίες Δ. Κοπελούζος με την «Horizon Μεταλλευτική», ο Ευαγ. Μυτιληναίος με τη «ΜΕΤΚΑ», αλλά και ο όμιλος «ΑΚΤΩΡ» συμφερόντων Μπόμπολα.
-- Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας: Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται ήδη οι γερμανικές εταιρείες «Enercon» και «Nordex», καθώς και η γνωστή «Ζήμενς» στην κατασκευή ανεμογεννητριών, που συνεργάζονται με ελληνικές επιχειρήσεις, ανάμεσά τους και η ιδιωτικοποιημένη ΔΕΗ.
-- ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ ΑΕ: Η κυβέρνηση εξετάζει ήδη τη διάθεση παραπέρα ποσοστού των μετοχών των δύο εταιρειών μαζί με την εκχώρηση της διοίκησης (μάνατζμεντ) σε «στρατηγικό επενδυτή». Μονοπώλια από τη Γαλλία και την Ισπανία έχουν πάρει ήδη θέση και ετοιμάζουν «κοινοπρακτικά σχήματα» με ελληνικούς ομίλους, την «κατασκευαστική εταιρεία» του ομίλου Μπόμπολα και τη «Μαρφίν» για να εξαγοράσουν τις δύο μεγαλύτερες μετοχοποιημένες εταιρείες ύδρευσης με κρατική συμμετοχή.
-- Αεροδρόμια: Η κυβέρνηση εξετάζει τη χρονική επιμήκυνση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» στο γερμανικό μονοπώλιο «Χόχτιφ», ενώ ταυτόχρονα δρομολογείται και η παραπέρα πώληση ποσοστού που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στους Γερμανούς. Ευρωπαϊκά μονοπώλια του κλάδου ενδιαφέρονται να πάρουν και τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, είτε να κατασκευάσουν υποδομές σ' αυτά, με τη μέθοδο των «συμπράξεων» με το κράτος.
-- Τηλεπικοινωνίες: Η Γερμανική «Ντόιτσε Τέλεκομ», μέσω των μετοχών που κατέχει στον ΟΤΕ, ετοιμάζει νέες επενδύσεις στη χώρα, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
-- Μεταφορές οδικά δίκτυα: Για την εξαγορά του ΟΣΕ και της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» ενδιαφέρονται οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι «SNCF». Για τις νέες συμβάσεις παραχώρησης στην Εγνατία, στους νέους αυτοκινητοδρόμους της Αττικής και στους οδικούς άξονες Κρήτης, ενδιαφέρον έχουν επιδείξει ξένοι επενδυτικοί όμιλοι, σε συνεργασία με μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις.
-- ΕΛΤΑ: Ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου δήλωσε την Παρασκευή ότι έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την εξαγορά των Ταχυδρομείων από μία μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρεία, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Σε μπουρλότο για το περιβάλλον και το λαό μετατρέπεται το λιμάνι του Αστακού |
Οι επενδύσεις των Αράβων θα μετατρέψουν:
Σε «Λας Βέγκας» το Ελληνικό. Ο κρατικός όμιλος από το Κατάρ σχεδιάζει την κατασκευή ξενοδοχείου, καζίνο, αεροδρομίου για ιδιωτικά αεροσκάφη, συνεδριακού κέντρου και μαρίνας, που θα καλύψει μεγάλο μέρος της παραλίας. Από τα 5.300 στρέμματα του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να εκχωρήσει το 1/3 της έκτασης, στερώντας από το λαό ένα μοναδικό πνεύμονα πρασίνου. Μάλιστα, σε σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο υπουργός Επικρατείας και Επενδύσεων Χ. Παμπούκης δήλωσε ότι φιλοδοξία της κυβέρνησης είναι: «Το Φαληρικό Δέλτα ως το Σούνιο να γίνει νέα Κυανή Ακτή».
Σε ωρολογιακή βόμβα το λιμάνι του Αστακού. Θα κατασκευαστεί μονάδα ηλεκτροπαραγωγής που θα χρησιμοποιεί το υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο γνωστό ως LPG για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Πρόκειται για καύσιμο που προκύπτει από το μείγμα του βουτανίου με το προπάνιο και άλλα αέρια. Είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο όταν χρησιμοποιείται για ηλεκτροπαραγωγή μεγάλης κλίμακας. Οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις υπάγονται στην ευρωπαϊκή οδηγία «Σεβέζο» που αφορά την «πρόληψη και καταστολή βιομηχανικών ατυχημάτων μεγάλης Εκτασης». Είναι ενδεικτικό ότι τη συγκεκριμένη εγκατάσταση αρνήθηκε να φιλοξενήσει η ιταλική κυβέρνηση. Ωστόσο, το ηλεκτρικό ρεύμα που θα παράγεται στον Αστακό, προορίζεται για πώληση στην ιταλική αγορά! Το καύσιμο LPG θα αποθηκεύεται στον Αστακό για τη λειτουργία της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής και θα μεταφέρεται στην περιοχή μέσω δεξαμενόπλοιων από το Κατάρ. Σε δεξαμενές LPG του Μεξικού το 1984 προκλήθηκε έκρηξη που προκάλεσε το θάνατο σε περισσότερους από 500 ανθρώπους, ενώ πέρσι συνέβη σοβαρό δυστύχημα στην Τοσκάνη, σε βαγόνι που μετέφερε LPG και έχασαν τη ζωή τους άλλοι 15 άνθρωποι.
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπέγραψε «μνημόνιο συνεργασίας» και με την ισραηλινή κυβέρνηση. Ενα μνημόνιο που βασίζεται κυρίως πάνω στην «στρατιωτική συνεργασία» μεταξύ των δύο χωρών, εμβαθύνοντας την εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και ανταγωνισμούς.
Το μνημόνιο υπογράφτηκε κατά την διάρκεια των συναντήσεων του Γ. Παπανδρέου με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπ. Νετανιάχου. Οι δυο κεντρικοί πυλώνες της «οικονομικής συνεργασίας» ανάμεσα στις δύο χώρες, είναι η ανταλλαγή τεχνογνωσίας σε θέματα ενέργειας και πολεμικής βιομηχανίας, μέσω της προώθησης και συμπαραγωγής «αμυντικών προγραμμάτων».
Συγκεκριμένα:
-- Κοίτασμα Φυσικού Αερίου: Η κυβέρνηση του Ισραήλ έχει προτείνει στην Ελλάδα να περάσει υποθαλάσσια από το Αιγαίο και στη συνέχεια από τον ελλαδικό χώρο αγωγός φυσικού αερίου από το ισραηλινό «κοίτασμα Λεβιάθαν» και μετά να μεταφερθεί στην Ευρώπη. Στόχος των Ισραηλινών είναι να παρακάμψουν το τουρκικό έδαφος.
-- Συνεργασία των πολεμικών βιομηχανιών των δύο χωρών που θα περιλαμβάνει και ανταλλαγή τεχνολογίας και τεχνογνωσίας: Η ελληνική κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των ελληνικών Αμυντικών βιομηχανιών. Ηδη υπάρχουν σενάρια και πληροφορίες για ισραηλινό ενδιαφέρον σχετικά με τις ελληνικές αμυντικές βιομηχανίες ΕΑΒ (Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία), ΕΑΣ (Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, πρώην ΠΥΡΚΑΛ και ΕΒΟ) και ΕΛΒΟ (Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων).
Ο νέος επενδυτικός νόμος, το περιβόητο «φαστ - τρακ», όπως το είχε περιγράψει ο υπουργός Επικρατείας και Επενδύσεων παραμονές της ΔΕΘ στους δημοσιογράφους θα περιέχει:
-- «Αλλαγές στη φορολογία».Η κυβέρνηση μετά τη μείωση του συντελεστή φορολόγησης των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου από το 24% στο 20% ,σχεδιάζει ειδικό φορολογικό καθεστώς για μεγάλες επενδύσεις με το συντελεστή ακόμα και στο 10%.
-- «Αξιοποίηση των αλλαγών της εργασιακής νομοθεσίας».Με τις επιχειρηματικές συμβάσεις να υπερισχύουν των Εθνικών Συλλογικών Συμβάσεων. Με τον κατώτατο μισθό για τους πρωτοδιόριστους να φτάνει τα 590 ευρώ μεικτά. Με την απελευθέρωση το ορίου των απολύσεων και τη μείωση της αποζημίωσης σε περίπτωση απόλυσης στο 50%.
-- «Αλλαγές στο καθεστώς της χρήσης γης». Ωστε οι επιχειρηματίες να μπορούν να επενδύουν μέσα σε δασικές εκτάσεις, πάνω στον αιγιαλό κ.ά.
-- «Αλλαγές των πολεοδομικών όρων». Ωστε να μην μπαίνει κανένας φραγμός στην έκταση και στο μέγεθος των κτιριακών εγκαταστάσεων που θα δημιουργήσουν οι μονοπωλιακοί όμιλοι.
-- «Αλλαγές στο χρόνο έκδοσης των αδειών για την επιτάχυνση των επενδυτικών σχεδίων». Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση ετοιμάζει «άδειες εξπρές» των 40 ημερών για τις μεγάλες επενδυτικές δραστηριότητες.
-- «Αλλαγές στο Χρηματοπιστωτικό σύστημα». Με στόχο οι επενδυτές να μπορούν να εξασφαλίσουν γρήγορα φτηνό χρήμα από τις τράπεζες.